Ubuntu 10.04

Status
Niet open voor verdere reacties.
En er zit eindelijk Creative X-Fi ondersteuning in! :thumb:

maar de ondersteuning voor via kaarten via de alsa driver is eruit gehaald, heb nog maar 1 kanaal audio. en das jammer voor mijn 7.1 surround setje.

maar de ondersteuning voor via kaarten via de alsa driver is eruit gehaald, heb nog maar 1 kanaal audio. en das jammer voor mijn 7.1 surround setje.

Koop een goede Creative geluidskaart zou ik zo zeggen, vooral de Live! serie's hebben een uitsekende ondersteuning in Linux. :thumb:

heb ik al aan zitten denken, maar ja ik vind het nog wel even prima totdat het mij echt gaat irriteren.

Hier mijn Printscreen Van Ubuntu 10,04

Screenshot-1.png

Deze versie is geupgrade van 9,10, ik raad je wel aan als je de Upgrade doet er goed tijd voor tenemen, omdat dit nog al wel even kan duren.

heb ik al aan zitten denken, maar ja ik vind het nog wel even prima totdat het mij echt gaat irriteren.

Die kaartjes kosten op marktplaats tegenwoordig geen drol meer .. Maar als je het wat luxer wilt maken, de X-Fi kaarten worden in de laatste release van o.a. Linux Mint en of Ubuntu standaard out of the box ondersteunt! :thumb:

Laatst genoemde zijn wel duurder, maar leveren ook een betere kwaliteit qua geluid ;)

ok, wat erg jammer is dat de nieuwe network manager de wifi kaart van omze medion ayoka 18.4 inch laptop niet ondersteund, vind alleen de onbeveiligde netwerken, en ze zijn altijd 100% terwijl ze 10 % horen te zijn in een andere laptop met kubuntu 9.10

Tip:
Gebruik NIET de updateknop die bij de updatebeheer zit, als er een nieuwe versie is. Die neemt veel bugs en fouten mee.
Neem liever gewoon een verse install van Ubuntu (is ook sneller!). Gewoon niet vergeten te backuppen.

1. Omdat bijna alle ubuntu mensen dat zeggen
2. Uit ervaring. Werk als sinds 5.04 met Ubuntu.

Valt best mee. Ik heb ook een upgrade gedaan. (normaal doe ik een verse install, maar ik wilde eens kijken of er veel bugs meekwamen of niet. Dus ik heb het als test gedaan.)

Hier werkt alles okee na de upgrade. Geen probleempjes gehad op een enkele na die eenvoudig zijn verhopen.
Dat een verse install sneller zou zijn, weet ik niet. Ik merk in ieder geval niet dat het langzamer werkt.
Kijk wat de een zegt, hoeft niet voor de ander te gelden. Ligt ook aan de computer en hardware die je hebt, het een wordt misschien iets beter ondersteund dan het andere.

Dus omdat andere het zeggen zal het wel waar zijn? Nee dus, gewoon zelf beslissen wat je wilt: of een verse install of een upgrade.

Maar welke optie je ook neemt, maak altijd een backup van je belangrijke zaken!!

Topgear zei:
Uit ervaring. Werk als sinds 5.04 met Ubuntu.
Toen was je 9 jaar? En toen wist je al van Ubuntu af? Knap hoor!!

Laatst bewerkt:
Als we toch gaan praten over ervaring e.d. ;)

Werk al sinds 1994 met Linux, dus vanaf kernel 1.0 :)

En je kunt met een gerust hart de update knop gebruiken in Ubuntu :thumb:

Als we toch gaan praten over ervaring e.d. ;)

Werk al sinds 1994 met Linux, dus vanaf kernel 1.0 :)

En je kunt met een gerust hart de update knop gebruiken in Ubuntu :thumb:

wh00t:D Helemaal met je eens. Niks geen bugs etc

Met upgraden is inderdaad niets mis. Want uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat er een nieuwe bron wordt toegevoegd en die wordt geüpdatet. En linux is juist zo sterk in die dingen omdat alle software die je gebruikt gewoon in de libary zitten en linux het zelf keurig kan updaten.

Beste helmijers `t is mischien een beetje of toppic maar als ik mijn pc vanaf mijn dvd van ubuntu 10.4 wil starten dan krijg ik na het laden een zwart scherm, en na enkelen seconden geeft mijn beeldscherm aan geen signaal meer te ontvangen. de 9.10 cd doet het nog wel. de grafische kaart is een hd 5770. ik wil mijn pc vanaf de ubuntu cd starten om de grub boot loader te herstellen.
later probeerde ik linux mint 9.... zelfde probleem, kan het zijn dat er iets tussen mijn pc en gnome aan de hand is?
en weet iemand een uplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan