• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolommen verbergen met klik op knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo

(vooreerst weet ik bij god niet waar de kolommen A tot J naartoe zijn, en de rijen 1 tot en met 3)
Stel
Ik sta op een cel in kolom K of L
Als ik op een drukknop klik dan worden alle kolommen verborgen tussen kolom Q en AT waar er geen waarde in de cel op die rij teruggevonden kan worden, maw. waar de cel op die rij leeg is...

Geloof het of niet... ik heb het geprobeerd, maar... zal het nooit leren vrees ik

Bedankt
Jean-Paul

Bijlagen

Om je rij of kolom terug zichtbaar te maken selecteer de kolom K ( klik letterlijk op de K ) daarna doe je een rechtermuisklik en daar klik je op " zichtbaar maken " herhaal hetzelfde voor je rijen , klik op de 4 en daarna terug rechtermuisklik en " zichtbaar maken " , de macro die de lege cellen opspoort om dan de rijen of kolommen te verbergen zie ik nergens , als je een macro maakt die de cells of columns hide zet maak er dan ook een die deze unhide zet .een vb van zoiets
Code:
Sub Colunms_visib()

With Sheets("XXXXXX")
        .Columns("E:X").Hidden = False
    End With

End Sub
Sub Colunms_going()

With Sheets("XXXXXX")
        .Columns("Y:AM").Hidden = True
    End With

End Sub

dat van opnieuw zichtbaar maken wist ik wel, maar het werkt gewoon niet... noch voor de rijen, noch voor de kolommen

Heb een knopke aangemaakt en je code ingestoken (of toch een deel ervan) maar krijg een foutmelding van... subscript dat buiten bereik valt

Doemme he... sorry zelle

JP

Bijlagen

Zet deze in een standaardmodule en alles is terug
Code:
Sub tst()
Sheets("Ontwikkelingsdoelen").Columns("A:AP").Hidden = False
End Sub
Sub tst2()
Sheets("Ontwikkelingsdoelen").Rows("1:3").Hidden = False
End Sub

ik zet dat dan in Module1... klopt dat?
Maar hoe roep ik die dan aan vanuit de knop (Private Sub Wegsteken_Click())

JP

Zet deze achter je tabblad " Ontwikkelingsdoelen " de code die ik je gaf was een voorbeeld hoe het eventueel kan/moet
Code:
Private Sub Wegsteken_Click()

Sheets("Ontwikkelingsdoelen").Columns("A:AP").Hidden = True 

End Sub

je wil gebruik maken van een commandbutton _Click , je kan eventueel altijd in de ontwerpmodus ook op " programmacode weergeven klikken om deze op de juiste plaats in te voeren , wil je toch de code in een module zetten verwijs dan bij " Private Sub Wegsteken_Click() " naar de code in de module

Hier in deze topic kan je ook eens kijken open/dicht

Laatst bewerkt:
OK, zover ben ik dan, ik kan dus, met een druk op een knop kolommen verbergen...
Maar dat initieel niet de vraag
ik wil in een cel gaan staan in kolom A of B en dan wil ik dat de code alle kolommen verbergt waarvoor in die rij een cel leeg is...
dus bvb
sta op A8
druk op de knop
alleen kolom P - AB blijven zichtbaar omdat in P8 en AB8 iets staat. de andere kolommen moeten verborgen blijven.

Dus, iets ingewikkelder vrees ik

JP

Bijlagen

Top maat... dat is em...
Perfect zoals ik het wou

Bedankt
:thumb:

Ga je voor pure snelheid van uitvoering gebruik dan Special.Cells ipv een loop
Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
Range("C" & ActiveCell.Row).Resize(, 254).SpecialCells(4).EntireColumn.Hidden = True
End Sub

Laatst bewerkt:
En dewelke wou je dan ? die achter het tabblad of die in de module ?
Door op de knoppen te klikken worden 'die' achter het tabblad gebruikt en het zal die zijn die JEPEDEWE bedoelt.
De module had verwijderd moeten worden.

Ik zoek hetzelfde ...

Hoi, ik heb dit stuk gelezen en kom tot de conclusie dat de oplossing voor mijn probleem nagenoeg gevonden lijkt. Ik wil nl. een kolom automatisch verbergen als een bepaalde celwaarde op het eerste tabblad leeg is en zichtbaar maken als de celwaarde gevuld is. JEPEDEWE, volgens mij heeft zapatr jou hiermee geholpen? Kan ik ook wat hulp krijgen.

Groet Rob

Als je hetzelfde zoekt mag je een eigen vraag openen. Het is niet toegestaan in iemand anders zijn vraag mee te liften. Bovendien is dit topic gedateerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan