Whitcom WHC037 Plug & Play webcam

Status
Niet open voor verdere reacties.

maythe09

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2009
Probleem: Webcam doet het ineens niet meer

Ik heb een paar dagen geleden een Whitcom 12MP WHC037 Plug & Play webcam gekocht. Maar sinds vandaag doet deze het niet meer. Eerder perfect gewerkt. Ik krijg nu iedere keer (en welke programma maakt niet uit) zwart beeld. Het geluid doet het prima.

Na een paar keer opnieuw opstarten, 3x de stekker van de webcam eruit en de-installeren van de software (via apparaatbeheer) en daarna weer installeren (auto install aangezien deze webcam geen software heeft (Plug & Play)) geef ik de moed bijna op. Deze webcam werkt trouwens wel op alle andere computers die net als ik op Windows 7 draaien (compleet ge-update (Windows en drivers). Heeft iemand nog enig idee? Of ziet het er naar uit dat Windows corrupte files heeft (niet gevonden (gescand met TuneUp & Advanced SystemCare)) en ik de boel weer opnieuw mag installeren?

Dus in het kort: Webcam deed het 3 dagen, opeens zwart beeld maar wel geluid. Alles gedaan wat ik me kon bedenken, maar helpt niet. Misschien helpt dit. Hij deed het niet meer nadat ik de webcam wou proberen op msn (ook alles daar geprobeerd).

Kan iemand me helpen?

Bij voorbaat dank,
Patrick

PC specs:

Moederbord: ASRock
Windows: Windows 7 Service pack 3 64 bits
Processor: Amd Phenom 9500 Quad-core 2.21 Ghz
Geheugen: 3GB DDR 2
Grafisch: GeForce GTS 250 512MB

een kennis van mij had hetzelfde probleem maar dan met een externe hdd van 1,5tb

ik had dezelfde gekocht en via mijn systeem 32 konden we de plug and play drivers vinden van het apparaat

mischien werkt dit ook bij jou

mijn id:

kopieer de systeem 32 map van een computer waar de webcam het op doet
zet deze op een usb stick
en probeer de drivers van de cam te vinden in de map systeem32

hoop dat je er wat aan heb:)

een kennis van mij had hetzelfde probleem maar dan met een externe hdd van 1,5tb

ik had dezelfde gekocht en via mijn systeem 32 konden we de plug and play drivers vinden van het apparaat

mischien werkt dit ook bij jou

mijn id:

kopieer de systeem 32 map van een computer waar de webcam het op doet
zet deze op een usb stick
en probeer de drivers van de cam te vinden in de map systeem32

hoop dat je er wat aan heb:)

Ik ga het proberen maar zijn dan alleen de drivers van de webcam niet genoeg? :P De hele map lijkt me vreemd aangezien alles op 64bit draait :p Ik laat je weten of het is gelukt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan