Heb ik haakse kabels nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy_50Cent

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Beste mensen,

Ik ga deze maand een Philips LCD tv kopen samen met een geschikte muurbeugel zodat de TV plat tegen de muur komt.
Allemaal heel erg leuk maar komende maand wil ik ook een Playstation 3 gaan kopen. Maar ik heb ooit iemand horen zeggen, Als je je tv plat ophangt heb je haakse kabels nodig. Dit is wat ik allemaal op de tv wil gaan aansluiten:

* Playstation 3
* Stroom stekker
* Audio Tulp kabeltje om het geluid van de tv op mijn versterker aan te sluiten voor beter geluid
* Antenne om programma's te kunnen ontvangen

Ik heb echt geen verstand van zoiets dus vraag ik jullie, Heb ik hier haakse kabels voor nodig als ik dit wil aansluiten?
De tv ziet er van achter ZO uit.
Ik hoop dat iemand andwoord op mijn vraag kan geven.
Bedankt!.:thumb:

Haakse kabels heb ik nog nooit van gehoort. Wel weet ik, zo de aansluitingen te zien, dat je op moet passen dat de kabels niet een 90graden hoek dreigen te maken. Dat i.v.m. kabelbreuk.

zo de aansluitingen te zien, dat je op moet passen dat de kabels niet een 90graden hoek dreigen te maken. Dat i.v.m. kabelbreuk.

en dat is precies wat men bedoeld met haakse bekabeling ;)
Zoals je hier kan zien.

Met haakse bekabeling ontloop je de kans op kabelbreuk. Als jij hem dus aan de wand wilt hangen, raad ik je inderdaad aan om dit te gebruiken.

en dat is precies wat men bedoeld met haakse bekabeling ;)
Zoals je hier kan zien.

Met haakse bekabeling ontloop je de kans op kabelbreuk. Als jij hem dus aan de wand wilt hangen, raad ik je inderdaad aan om dit te gebruiken.

Maar het gaat er mij nou dus om, Heb ik het in feiten echt wel nodig? Want die kabels zijn niet goedkoop!.
En heeft iemand een voorbeeldje hoe het eruit ziet als je geen haakse kabels gebruikt?

als je geen haakse kabels gebruikt, heb je een normale kabel, die gewoon vanuit z'n connector strak naar beneden gaat..
Is niet echt goed voor de kabel, en kabelbreuk kan daarmee voorkomen..

Het is voor jezelf de keuze:

Doe je goedkoop en doe je normale kabels.
Of neem je het zekere voor het onzekere, en neem je haakse

als je geen haakse kabels gebruikt, heb je een normale kabel, die gewoon vanuit z'n connector strak naar beneden gaat..
Is niet echt goed voor de kabel, en kabelbreuk kan daarmee voorkomen..

Het is voor jezelf de keuze:

Doe je goedkoop en doe je normale kabels.
Of neem je het zekere voor het onzekere, en neem je haakse

Oke, En als ik nou overga op haakse kabels hoeveel heb ik er in mijn geval dan nodig?
Als ik dit allemaal aan moet sluiten

* Playstation 3
* Stroom stekker
* Audio Tulp kabeltje om het geluid van de tv op mijn versterker aan te sluiten voor beter geluid
* Antenne om programma's te kunnen ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan