Nieuwe laptop 500-750 EUR

• Onderwerp starter Onderwerp starter wnd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wnd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2010
Dag,

al een paar weken ben ik de speelbal van verkopers, vergelijkingssites en online reviews... Ik wil graag een nieuwe laptop kopen en weet niet meer wat ik nu echt nodig heb. Zoals iedereen wil ik het beste het goedkoopst.

Het liefst wil ik:
- 13, 14, 15 (max) inch
- CD/DVD-brander (geïntegreerd)
- Mechanisch stevig
- Goede beeldkwaliteit voor films en spelletjes

Ik ga de laptop gebruiken voor:
- Tekstverwerken
- Internet
- Muziek (afspelen, downloaden)
- Films (afspelen, downloaden)
- Spelletjes, doorgaans hartenjagen en freecell, maar soms toch ook wel iets in de orde van The Sims
- Beetje heen en weer tussen werk, studie en thuis, maar heel reislustig zal ik er verder niet mee zijn

Budget:
€ 500,- tot € 750,-

Tot nu toe ben ik behoorlijk gecharmeerd van Sony VAIO, HP Pavillon en neig ik ernaar dat ik toch wel een I5-processor nodig heb, maar ik bevroed daar toch de invloed van de verkopers. Kan iemand mij verder helpen? Alvast bedankt!

Dag,

al een paar weken ben ik de speelbal van verkopers, vergelijkingssites en online reviews... Ik wil graag een nieuwe laptop kopen en weet niet meer wat ik nu echt nodig heb. Zoals iedereen wil ik het beste het goedkoopst.

Het liefst wil ik:
- 13, 14, 15 (max) inch
- CD/DVD-brander (geïntegreerd)
- Mechanisch stevig
- Goede beeldkwaliteit voor films en spelletjes

Ik ga de laptop gebruiken voor:
- Tekstverwerken
- Internet
- Muziek (afspelen, downloaden)
- Films (afspelen, downloaden)
- Spelletjes, doorgaans hartenjagen en freecell, maar soms toch ook wel iets in de orde van The Sims
- Beetje heen en weer tussen werk, studie en thuis, maar heel reislustig zal ik er verder niet mee zijn

Budget:
€ 500,- tot € 750,-

Tot nu toe ben ik behoorlijk gecharmeerd van Sony VAIO, HP Pavillon en neig ik ernaar dat ik toch wel een I5-processor nodig heb, maar ik bevroed daar toch de invloed van de verkopers. Kan iemand mij verder helpen? Alvast bedankt!

Intel Core I5 vind je niet onder de 800€
Das dus..uitgesloten ;D
Maar...
Mss...
Een Intel Core 2 Quad
met een harde schijf van 500GB
en 4GB RAM
das denk k de Compaq Presario CQ70? of CQ80...

Onder 800 vond ik wel I5's, maar die boeten dan wel in aan mechanische degelijkheid en grafische mogelijkheden; je kan natuurlijk niet alles hebben voor een beetje geld. Beter is duurder!

Daarom is mijn vraag eigenlijk terug te brengen naar het volgende: heeft iemand als ik wel zo'n i5-processor nodig, of volstaat i3 prima?

En heb ik nu juist begrepen uit bovenstaande dat een i5 een wat nieuwere variant is van 2 dual core?

Onder 800 vond ik wel I5's, maar die boeten dan wel in aan mechanische degelijkheid en grafische mogelijkheden; je kan natuurlijk niet alles hebben voor een beetje geld. Beter is duurder!

Daarom is mijn vraag eigenlijk terug te brengen naar het volgende: heeft iemand als ik wel zo'n i5-processor nodig, of volstaat i3 prima?

En heb ik nu juist begrepen uit bovenstaande dat een i5 een wat nieuwere variant is van 2 dual core?

Man,je hebt al genoeg aan een Centrino
IK doe alles wat jij doet,
Op een Intel centrino 1.6GHZ

Met de i5 van MSI uit mijn eerste link is op dat gebied helemaal niks mis hoor!!!

Haha, nee, zeker niets mis met die MSI, maar als ik voor 550 EUR eentje krijg waar ik zo gelukkig van word als Arnaud1996 is het buget bij dezen 500-550 EUR ;).

Hoewel ik nog steeds neig naar de Sony VAIO VPC-EA1s1E; die is zo mooi klein en heeft zo'n fantastische resolutie (word ik vast ook enorm gelukkig van). Die is ook 750 EUR en heeft 'slechts' een i3-processor, maar men zegt dat je met Sony ook wel weer iets in huis haalt dat lang meegaat..

Ok, ben en blijf een twijfelaar. Ik hak de knoop morgen wel door in de winkel.

Allemaal erg bedankt!

Haha, nee, zeker niets mis met die MSI, maar als ik voor 550 EUR eentje krijg waar ik zo gelukkig van word als Arnaud1996 is het buget bij dezen 500-550 EUR ;).

Hoewel ik nog steeds neig naar de Sony VAIO VPC-EA1s1E; die is zo mooi klein en heeft zo'n fantastische resolutie (word ik vast ook enorm gelukkig van). Die is ook 750 EUR en heeft 'slechts' een i3-processor, maar men zegt dat je met Sony ook wel weer iets in huis haalt dat lang meegaat..

Ok, ben en blijf een twijfelaar. Ik hak de knoop morgen wel door in de winkel.

Allemaal erg bedankt!

Man,
Ik heb voor men Centrino,100€ betaalt ;)
Wat jij wil doen met je laptop...Daar heb je toch helemaal geen krachtige processor voor nodig?
Freecel speel je al op een Intel Pentium 2 @ 333MHZ
En the Sims kan je spelen op een Intel Pentium 4 @ minstens 1,2GHZ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan