Zou dit allemaal goed moeten werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gdscei

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Ik heb het al eerder gevraagt, maar ben even langs een computerzaak gegaan en daar kwam ik tot de beslissing om compleet andere specs te nemen. Is alles OK en is de voeding goed genoeg? Verwaarloos ik bepaalde onderdelen niet om ze te combineren met slechte dingen?

MS-TECH LC-05B Behuizing (550 Watt)
Intel Core i5-670 (s1156)
GigaByte GA-P55A-UD3 Moederbord
Hitachi HDT721064SLA360 (650GB)
GeiL 4GB DDR3-2000 Kit
Sony Optiarc AD-5240S-0B
TP-LINK TL-WN350GD
//ik heb een nieuwere videokaart erin gedaan, dus de eerste reacties gelden hiervoor niet meer (vnf #15 is het weer ok)
Sapphire HD5670 1 GB

DankDankDank! :D

Laatst bewerkt:
Google eens wat op de videokaart en kom tot de ontdekking dat het wel een héél simpel kaartje is. Als jij niets anders doet dan wat internetten en een briefje typen, dan volstaat de kaart.

Laatst bewerkt:
Google eens wat op de videokaart en kom tot de ontdekking dat het wel een héél simpel kaartje is. Als jij niets anders doet dan wat internetten en een biefje typen, dan volstaat de kaart.

Een vriend van me heeft 6gb ram q9400 ? 2,5ghz en gt220 speelt gta 4 maxed(bijna sommige dingen op high) 1024x768 30fps.
cod4 maxed 125 fps en bf bc2 40fps normaal , het is geen extreme kaart maar kan nog redelijk door , maar liever koop je een 5750-5770 veel beter ;)

@ ProMod
"Een vriend van me heeft 6gb ram q9400 ? 2,5ghz en gt220 speelt gta 4 maxed(bijna sommige dingen op high) 1024x768 30fps."
op een resolutie van 1024x768 vind ik dit slecht(maar 30fps). Ik heb in me laptop een 8800mGTX zitten en speel alles op 1920x1200... Bijna het dubbele dus... en daarmee haal ik dit (30fps) ook al... En dan voor een laptop van ruim 2 jaar oud!

Ontopic:

Je hebt dus super snel geheugen, vrij krachtige cpu en een matige videokaart...
Als je nou eens wat trager geheugen neemt 1333mhz. of zo en dan 50 euro bij de videokaart in stopt is alles qua snelheid beter verdeeld!

@ ProMod
"Een vriend van me heeft 6gb ram q9400 ? 2,5ghz en gt220 speelt gta 4 maxed(bijna sommige dingen op high) 1024x768 30fps."
op een resolutie van 1024x768 vind ik dit slecht(maar 30fps). Ik heb in me laptop een 8800mGTX zitten en speel alles op 1920x1200... Bijna het dubbele dus... en daarmee haal ik dit (30fps) ook al... En dan voor een laptop van ruim 2 jaar oud!

Ontopic:

Je hebt dus super snel geheugen, vrij krachtige cpu en een matige videokaart...
Als je nou eens wat trager geheugen neemt 1333mhz. of zo en dan 50 euro bij de videokaart in stopt is alles qua snelheid beter verdeeld!

Hoe is het nu dan met deze: http://www.alternate.nl/html/produc...2=DDR3&l3=DDR3-2000&l4=GeiL+4GB+DDR3-2000+Kit
en de videokaart in mijn vorige post?

Ik zit nu eens even te checken voor je qua snelheid van de cpu/moederbord en geheugen...
Je kiest 2000mhz of in je latere post 1600 mhz. terwijl je cpu maar tot 1333 mhz. ondersteund. Het geheugen zal dus ook niet sneller gaan dan 1333 mhz.
Je cpu ondersteund:
Soorten geheugen DDR3-800, DDR3-1066, DDR3-1333

Nog een vraag met betrekking tot de videokaart
Waar ga je de pc voor gebruiken?

Ik zit nu eens even te checken voor je qua snelheid van de cpu/moederbord en geheugen...
Je kiest 2000mhz of in je latere post 1600 mhz. terwijl je cpu maar tot 1333 mhz. ondersteund. Het geheugen zal dus ook niet sneller gaan dan 1333 mhz.
Je cpu ondersteund:
Soorten geheugen DDR3-800, DDR3-1066, DDR3-1333

Nog een vraag met betrekking tot de videokaart
Waar ga je de pc voor gebruiken?

Ik ga niet zeggen dat ik hardcore ga gamen, maar als ie COD MW2 accepteert dan zal ik daar blij mee zijn :D
Ook doe ik wat Photoshop en Dreamweaver, voor de rest niks bijzonders op zich. Zou wel graag YouTube filmpjes in 1080p willen kijken zonder dat de pc crasht ;)

Dan zal ik een geheugen selecteren van 1333 mhz, dat zal me wel geld besparen. dank voor dat. (http://www.alternate.nl/html/produc...?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR3&l3=DDR3-1333)

Laatst bewerkt:
Kan iemand mij nog een bevestiging geven?

Dank :thumb:

Nee, 'meer van hetzëlfde' betekent geen of nauwelijks geen verbetering. Je zit t.o.v. de rest van de componenten met de videokaart gewoon 1 of 2 of zelfs 3 classes te laag. Dit even los van je persoonlijk gebruik, puur objectief naar de overige componenten beschouwd.

Nee, 'meer van hetzëlfde' betekent geen of nauwelijks geen verbetering. Je zit t.o.v. de rest van de componenten met de videokaart gewoon 1 of 2 of zelfs 3 classes te laag. Dit even los van je persoonlijk gebruik, puur objectief naar de overige componenten beschouwd.

http://www.alternate.nl/html/produc...kaarten&l2=PCIe+kaarten+NVIDIA&l3=GeForce+GTS
Is die wel goed, of moet ik toch gaan voor nVidia GTX?

Of toch eventueel richting ATi? (de grafische kaart moet niet te duur worden)
http://www.alternate.nl/html/produc...+kaarten&l2=PCIe+kaarten+ATI&l3=Radeon+HD5000

Laatst bewerkt:
Bij videokaarten is het over het algemeen vrij simpel: hoe meer euro's íe kost hoe beter de prestaties zullen zijn. Ik kan niet voor jou bepalen waar jouw grens ligt.
Gelet op de overige componenten in je systeem zal een bedrag van 100 tot 175 euro 'passend' zijn.

Laatst bewerkt:
Bij videokaarten is het over het algemeen vrij simpel: hoe meer euro's íe kost hoe beterde prestaties zullen zijn. Ik kan niet voor jou bepalen waar jouw grens ligt.
Gelet op de overige componenten in je systeem zal een bedrag van 100 tot 175 eurp 'passend' zijn.

http://www.alternate.nl/html/produc...+kaarten&l2=PCIe+kaarten+ATI&l3=Radeon+HD5000

Werkt die dan helemaal goed?

Dank dank dank voor alle hulp die je geeft :thumb: (als ik rep of kudos zou kon geven op dit forum had ik je al wat gegeven :D)

hier nog een complete winkelwagentje: http://i39.tinypic.com/bfovtw.png (ik heb er een koeler bij gedaan, volgens mij was dit wel nodig, wat denk jij?)

Laatst bewerkt:
Kijk eens naar dit tabelletje (beste / snelste kaarten staan bovenaan), dan kun je de videokaart op zijn waarde inschatten én vergelijken. De Raedon die je nu noemt is er eentje uit 2007, daar is niks mis mee maar het is en blijft een kaart uit 2007.

Laatst bewerkt:
Kijk eens naar dit tabelletje (beste / snelste kaarten staan bovenaan), dan kun je de videokaart op zijn waarde inschatten én vergelijken. De Raedon die je nu noemt is er eentje uit 2007, daar is niks mis mee maar het is en blijft een kaart uit 2007.

Hij zit aardig hoog in de tabel dus ik verwacht dat ie goed is.

Ik zal er nog eens 2x over nadenken en dan kopen.

Bedankt voor al je hulp! :thumb:

De kast voeding combinatie is troep, koop een degelijke voeding & kast!

Vul dit even in a.u.b.:

Budget
Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?

Assemblage
Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Besturingssysteem
Welk besturingssysteem wil je gaan gebruiken? En heb je deze al of moet deze nog aangeschaft worden?

Winkelkeuze
Heb je nog een voorkeur qua winkel? Vertel ook even in welke omgeving je woont zodat we kunnen kijken of er een goede shop in de buurt is!

Doel
Wat is het (hoofd)doel van de computer? Dus wat zal er hoofdzakelijk mee gedaan worden? Te denken aan:
- Gamen
- Multimedia doeleinden, streamen van films naar je console of de pc zelfs als mediacenter gebruiken. (stille pc gewenst!)
- Huis tuin en keukengebruik. De toepassingen, waarvoor je geen dikke pc nodig hebt, zoals: downloaden, office toepassingen, surfen etc etc.

Overclocken
Ga je met de nieuwe PC overclocken of niet? Zo ja, ben je een hardcore overclocker die de hardware tot het uiterste wil drijven met waterkoeling of, nog extremer, met LN2 of droogijs? Of denk je meer aan een leuke overclock met luchtkoeling?

Hoe belangrijk is stilte?
Onbelangrijk – Enigszins belangrijk - Heel belangrijk.
Hou rekening met het hoofdgebruik van de pc. Een multimedia pc moet natuurlijk extreem stil zijn. Tijdens films kijken is niets vervelender dan het geraas van fans, dvd drives ed.

Randapparatuur
Heb je ook nieuwe randapparatuur nodig? Qua randapparatuur moet je denken aan muis/toetsenbord/monitor/speakers.
Als jij zelf al randapparatuur in huis hebt, geef dan ook even wat voor randapparatuur, met name het aantal inches van je monitor. Denk daarnaast aan het geluid. Wil je een simpele set zonder sub, een 2.1 set, een 5.1 set of een 7.1 set. Houd rekening met de grootte van je kamer als je voor een 5.1 of een 7.1 set gaat.

Heb je nog andere voorkeuren?
Denk bijvoorbeeld aan cardreaders, fancontrollers, specifiek gewenste software etc. etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan