Pc herkent geen beeldscherm, muis en toetsenbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickie1987

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2010
Goedendag,

Mijn PC herkent niks meer. Als ik de pc aan doe gaat hij gewoon draaien. (ik hoor de voeding en de drives draaien)
Maar mijn beeldscherm blijft gewoon op standby en doet niks. Koppel ik hem los zegt ie "No Source".
En het zelfde voor mijn toetsenbord en muis. Druk ik op Caps lock ofzo, gaat er geen lampje branden. Koppel ik hem los en weer aan dan branden even de lichtjes om daarna weer niet te reageren. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
En nog beter, misschien een oplossing?

Alvast bedankt!!!

Lijkt in 1e instantie inderdaad op een probleem met de voeding

Gaan daar ook je muis en toetsenbord weer van werken dan?

De computer draait wel gewoon dus het lijkt me geen probleem met de voeding.
En ander beeldscherm of toetsenbord maakt ook niet uit.

Dan denk ik dat het het moederbord is. De stroom van de drive komt rechtstreeks uit de voeding dus die gaat dan nog wel open.
Neemt niet weg dat het écht niet de voeding is. Misschien levert deze nog net genoeg stroom om de drive te openen en het systeem aan te laten staan, maar niet om verder op te starten.

Ik heb net de kast opengemaakt. Alles draait gewoon. De ventilatoren van de Cpu, videokaart, centrale ventilatie en de koeling van de voeding.
Ook de harddisk draait gewoon.
Op de achterkant brand zelfs het ledje van de netwerk kabel, en gaat uit als ik de netwerk kabel eruit haal.

Ik heb net het "Knoopcelbatterijtje" eruit gehaald maar maakte ook geen verschil.
Ik heb hem er nou uitliggen en kijk of het een verschil maakt als ik hem er langere tijd uit laat.

Het is dus volgens mij niet de voeding (anders zou die koeling toch ook niet meer werken).
En kan het het moederbord zijn als al die dingen wel gewoon werken?

Iemand een goede manier om dat te controleren?

Of de oplossing :p?

Hallo

Volgens de door u geleverde info sluit ik mij aan bij alle voorgaande antwoorden :

Defekte voeding <---- probeer een ruilvoeding , of controleer alle uitgangsspanningen d.m.v. multimeter terwijl deze voeding belast is ...

Indien de keyboard en de muis een ps2 mochten zijn , mag je deze NIET uit en inpluggen terwijl het motherboard onder spanning staat. (zeer reele kans dat je de onboard muis/keyboard decoder om zeep helpt.)

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan