gigaset se365 en UPC

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasbalf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Heb een gigaset se365 als accespoint aangesloten op het Arris-modem van UPC. Draadloos netwerk (PC->se365) werkt prima maar ik kom via het accespoint niet op het internet van UPC. Als ik een netwerkkabel aansluit (op een nadere PC) tussen het modem en de PC kom ik wel het internet op. Als ik de DHCP uitzet krijg ik via het draadloos netwerk geen netwerkadres toegewezen. Als ik het IP-adres van de PC gebruik kom ik ook het internet niet op. Wat doe ik niet goed?

[...]Wat doe ik niet goed?

Zo'n beetje alles. Je dient een draadloze breedband router te gebruiken, omdat de Arris maar een modem is, geen router.

Je kunt met jouw setup maar met 1 pc connecten met Internet. [Vergeet niet dat je bij UPC maar 1 ip-adres krijgt, dus 'wie het eerst komt die het eerst maalt' is van toepassing in jouw setup. Tel daarbij dat als een andere pc de Internet verbinding wil hebben dat de pc die tot dan toe Internet gebruikte het ip-adres eerst weer vrij moet geven naar UPC, zodat de andere pc een ip-adres kan krijgen.]
Verder moet je (in jouw setup) eraan gedacht hebben dat
a. De Arris te verbinden met een LAN poort van de de SX.
b. Op de SX DHCP serving afgezet te hebben.

Tijs.

Tijs,

Bedankt voor je reactie. Ik ga een router aanschaffen!

Peter

De setup uit je start-posting liet echt maar toe dat maximaal 1 pc tegelijk kon internetten, omdat UPC (net zoals zo'n beetje alle NL internetproviders) maar 1 publiek ip-adres beschikbaar stelt per huisaansluiting.
De setup uit je start-posting had verder kunnen werken als het apparaat van UPC (de Arris in jouw geval) een kabelmodemrouter was geweest ipv. slechts een kabelmodem.

Beiden zijn niet het geval, dus ik ben blij dat je mijn advies opvolgt een breedband router te kopen (al dan niet draadloos).

Mocht er met de aan te schaffen router nog wat onduidelijk blijken of misgaan, stel daar dan een nieuwe vraag over (met de naam van de nieuwe router erin, het probleem dat je hebt etc.)

Graag deze vraag nog even afmelden: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik wil nog even aantekenen dat als je een niet-draadloze breedband router koopt je, i.c.m. de Gigaset se365 in accesspoint modus daarop aangesloten, draadloos internet kunt creëren maar dan gebruik je totaal 3 apparaten (Arris, router, Gigaset), ipv. slechts 2, dus je creëert extra stroomkosten.

Dit even voor de volledigheid, want ik heb gezien dat de Gigaset een duur (maar ook veelzijdig) apparaat is. Zie o.a. hier voor de mogelijkheden van de Gigaset.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan