Nadinev1986
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 mei 2010
Hallo
Ik ben voor ons bedrijf (werving en selectie kantoor) een database aan het maken waar alles in staat.
Zowel de vacatures waar we voor mogen zoeken, de kandidaten en alle acties die we doen met de bedrijven.
Dit alles is tot nu toe goed gelukt tot ik op een probleem stuitte.
Ik heb een tabel met alle gegevens van de kandidaat in (Kandidaatgegevens). (naam, voornaam, postcode, gemeente, gewenste functie, loonindicatie ...)
Ik wil dan ook graag de starters invoeren dus heb ik een nieuwe tabel gemaakt met als opzoeking naar 'Kandidaatgegevens' om de voornaam en naam op te zoeken. (sleutelkolom verbergen, Voornaam, Naam: opzoekingskolominhoud).
In deze tabel staat dan ook nog de startdatum en nummer van aanvraag( ook opzoekingskolom naar de beschikbare vacatures die wij hebben).
Dus ik heb
Kandidaatgegevens
Kandidaat ID
Voornaam
Naam
Postcode
Gemeente
Functie
Diploma
etc.
Starters
Kandidaat ID (opzoekingskolom)
Startdatum
Nummer aanvraag (opzoekingskolom)
Om een formulier te maken om een nieuwe starter in te geven maak ik dan een query van Starters en Kandidaatgegevens.
Hierin staat dan
Starters query
Kandidaat ID (uit de tabel starters)(hier kan je dan de voornaam en naam van de kandidaat kiezen)
Naam (dit wordt dan automatisch ingevuld)
Startdatum
Nummer aanvraag
Tot hier lukt het goed.
Maar dan...
Ik wil ook graag een evaluatieformulier maken. We contacteren de kandidaten altijd na 1 maand, 3 maanden en 6 maanden (deze formule heb ik wel gevonden via DateAdd).
Dus dan dacht ik een tabel te maken met de nieuwe informatie in.
Evaluatie
Kandidaat ID
Opvolgingsdatum 1
Feedback kandidaat 1
Feedback bedrijf 1
Opvolgingsdatum 2
Feedback kandidaat 2
Feedback bedrijf 2
Opvolgingsdatum 3
Feedback kandidaat 3
Feedback bedrijf 3
In deze tabel had ik dan ook graag automatisch de startdatum en aanvraagnummer gehad (vanuit de tabel starters), maar als ik deze dingen samen in 1 query steek dan kan ik de query niet meer gebruiken om een formulier van te maken. Ik krijg alleen maar gegevens en kan niets meer aanpassen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niets van VBA ken... en ik vrees dat daar mijn oplossing ligt.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn vraag!
Ik ben voor ons bedrijf (werving en selectie kantoor) een database aan het maken waar alles in staat.
Zowel de vacatures waar we voor mogen zoeken, de kandidaten en alle acties die we doen met de bedrijven.
Dit alles is tot nu toe goed gelukt tot ik op een probleem stuitte.
Ik heb een tabel met alle gegevens van de kandidaat in (Kandidaatgegevens). (naam, voornaam, postcode, gemeente, gewenste functie, loonindicatie ...)
Ik wil dan ook graag de starters invoeren dus heb ik een nieuwe tabel gemaakt met als opzoeking naar 'Kandidaatgegevens' om de voornaam en naam op te zoeken. (sleutelkolom verbergen, Voornaam, Naam: opzoekingskolominhoud).
In deze tabel staat dan ook nog de startdatum en nummer van aanvraag( ook opzoekingskolom naar de beschikbare vacatures die wij hebben).
Dus ik heb
Kandidaatgegevens
Kandidaat ID
Voornaam
Naam
Postcode
Gemeente
Functie
Diploma
etc.
Starters
Kandidaat ID (opzoekingskolom)
Startdatum
Nummer aanvraag (opzoekingskolom)
Om een formulier te maken om een nieuwe starter in te geven maak ik dan een query van Starters en Kandidaatgegevens.
Hierin staat dan
Starters query
Kandidaat ID (uit de tabel starters)(hier kan je dan de voornaam en naam van de kandidaat kiezen)
Naam (dit wordt dan automatisch ingevuld)
Startdatum
Nummer aanvraag
Tot hier lukt het goed.
Maar dan...
Ik wil ook graag een evaluatieformulier maken. We contacteren de kandidaten altijd na 1 maand, 3 maanden en 6 maanden (deze formule heb ik wel gevonden via DateAdd).
Dus dan dacht ik een tabel te maken met de nieuwe informatie in.
Evaluatie
Kandidaat ID
Opvolgingsdatum 1
Feedback kandidaat 1
Feedback bedrijf 1
Opvolgingsdatum 2
Feedback kandidaat 2
Feedback bedrijf 2
Opvolgingsdatum 3
Feedback kandidaat 3
Feedback bedrijf 3
In deze tabel had ik dan ook graag automatisch de startdatum en aanvraagnummer gehad (vanuit de tabel starters), maar als ik deze dingen samen in 1 query steek dan kan ik de query niet meer gebruiken om een formulier van te maken. Ik krijg alleen maar gegevens en kan niets meer aanpassen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niets van VBA ken... en ik vrees dat daar mijn oplossing ligt.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn vraag!