Groot probleem met laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dave079

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn laptop, (asus x70l serie).

Als ik mijn laptop wil opstarten krijg ik deze melding:
reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key.

Kan iemand mij misschien vertellen wat het probleem is..?

Alvast bedankt,

Dave

Er is geen OS geinstalleerd op je harde schijf
of
je laptop herkent je harde schijf niet
of
je harde schijf staat niet goed in je bootvolgorde van je BIOS

Laatst bewerkt:
Er is geen OS geinstalleerd op je harde schijf
of
je laptop herkent je harde schijf niet
of
je harde schijf staat niet je je bootvolgorde van je BIOS

Bedankt voor je sneller reactie, maar zou je mij misschien ook kunnen vertellen hoe ik dit op kan lossen?

Dave

Installeer een besturingssysteem
of
Koop een andere hardeschijf
of
Zet je hardeschijf in de juiste bootvolgorde in je BIOS

Bedankt voor je sneller reactie, maar zou je mij misschien ook kunnen vertellen hoe ik dit op kan lossen?

Dave

is het een nieuwe laptop? of al wat langer in je bezit.
Deed ie het eerst wel? Zo ja, wat heb je als laatste gedaan?

Die melding heeft in het geval van Asus, regelmatig met de juiste boot volgorde in je BIOS mee van doen .. Dus, als je die op de correcte manier opgeeft, zou je van die melding af moeten zijn ..

Suc6! :thumb:

Ik heb met mijn laptop ook problemen tijdens het starten, dan komt hij in boot menu en krijg ik wat gezeur te zien.

Oplossing!!!! Druk tijdens het starten je diskdrive dicht, blijkbaar steekt hij teveel uit bij mij en gaat boot dan vervelend doen.

Misschien dat je er wat aan heb (kleine kans)

is het een nieuwe laptop? of al wat langer in je bezit.
Deed ie het eerst wel? Zo ja, wat heb je als laatste gedaan?

Ik heb hem nu ongeveer 1,5 jaar. Laatste wat ik er mee heb gedaan is niks bijzonders. Gewoon de standaard dingen beetje msn, internet enz. Toen ik hem uitzette en de volgende ochtend weer op wilde starten deed hij het niet meer en kreeg ik die melding.

Die melding heeft in het geval van Asus, regelmatig met de juiste boot volgorde in je BIOS mee van doen .. Dus, als je die op de correcte manier opgeeft, zou je van die melding af moeten zijn ..

Suc6! :thumb:

Kan je mij misschien ook vertellen wat de juiste volgorde is? Als ik vanmiddag uit mn werk kom kan ik het gaan proberen.

In iedergeval allemaal bedankt voor jullie snelle reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan