advies samenstellen nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marijke76

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2006
Hallo,
Mijn huidige computer is erg langzaam, ook na controle op virussen e.d. Hij is vooral langzaam als ik photoshop elements 8.0 (oliginele versie) aan zet. Ik ben aan het informeren voor een nieuwe snelle computer. Maar aan welke eisen moet deze voldoen, met de volgende programmas waar ik vaak mee werk: office 2007, windows 7, paintshoppro 12, photoshop elements 8.0, Animatieshop, corel photo album?

Mijn hudige computer heeft de volgende kenmerken: processor athlon 64X2 dual core 4600t 2.3Hhz, geheugen 2.00 gb (ram), 32-bits, schijfruimte 298 gb.

Ik hoop dat iemand advies kan geven,
alvast bedank,
marijke

nou ja. ik sta momenteel op het punt om die kast het raam uit te gooien. Want ik wil gewoon lekker photoshoppen, maar dit kan nu niet.
maar komt er binnenkort iets nieuws op de markt dan?

Gelet op de beschrijving van jouw oude machine, de omschrijving van wat jij gewoonlijk zoal doet met je machine, ben ik van mening dat jij mogelijk geen betere koop kunt gaan doen dan de eerstvolgende Medion machine van de Aldi.
Ja, je leest het goed, de Aldi.
Als je wat minder thuis bent in de pc markt en deze dan ook niet volgt, dan heb je mogelijk nog het beeld van een decennium geleden toen de kruidenier Aldi pc's ging verkopen en op dat moment nog niet zo'n beste naam had op dat terrein.

Anno 2010 levert de Aldi toppertjes en óók nog eens met 3 jaren pickup en return garantie voor als er onverhoopt toch wat defect zou gaan. De pc markt de laatste jaren zo'n beetje volgend, kan ik mij voor jouw gebruikerseisen geen betere prijs / kwaliteit / prestatiemachine voorstellen dan een Medion van de Aldi en gelet op de frequentie waarmee de Aldi weer zo'n projectje heeft, kan het m.i. niet al te lang meer duren.

Commerciële 'boefjes' als het zijn, zullen zij ongetwijfeld ook de maand mei / juni (als 90% van de Nederlanders zijn vakantiecentjes beurt) gebruiken om dit soort wat duurdere apparatuur proberen aan de 'vrouw' te brengen.

Laatst bewerkt:
oke, dat zou inderdaad niet de eerste winkel zijn waar ik aan zou denken. maar aan welke systeemeisen moet "mijn" computer aan voldoen, wil deze wel snel zijn en er voorlopig ook even tegen aan kunnen?

bedankt voor je reactie in ieder geval

Als ik zo onbeleefd mag zijn? : da's voor een eerstvolgende Aldi machine voor jou helemaal niet interessant. Zelfs de laatste 'tig' Aldi machines zouden voor jouw gebruikerseisen al in ruime mate hebben voldaan.
De nieuwste Aldimachine zal wel (weer) een i3 of i5 processor hebben en een redelijke 'dijk' van een videokaart. Ik schat in dat jij helemaal in je nopjes zal zijn.

Om toch een antwoord te geven op jouw vraag: zelfs de in mijn 3 jaar oude pc zittende core2 duo (de 6850) zou denk ik voor jou een verbazingwekkende snelheidswinst te zien geven t.o.v. je huidige machine.

Laatst bewerkt:
@Marijke : met tegenzin wil ik je (om een klein beetje objectief te zijn en blijven) een ander advies niet onthouden:

een Acer.

Acer levert ook veel waar voor weinig geld, maaaaaaaaaaaaaaar:

vraag 100 'kenners' aan welke van de twee ze hun voorkeur geven, dan ben ik ervan overtuigd (w w w ervaring) dat de meerderheid je een Medion zal aanraden i.p.v. een Acer.

Tip : als de Aldi binnenkort met een machine komt, open dan eens een nieuw topic, link de Aldi machine in dat topic en plaats ook een link naar een vergelijkbare (qua prijs) Acer computer en vraag de lezers wat zij ervan vinden.

............. en doe mij een plezier en meld even in het topic waarin we nu zitten dát je een nieuw topic hebt geopend, ik ga dan je nieuwe topic met genoegen volgen (denk ik)

Laatst bewerkt:
gast0225 waarom moet elke keer weer laggen als ik jou Aldi opmerking lees

is de aldi zoveel beter dan een Acer pc xD

Een Medion computer van Aldi is inderdaad vele malen beter dan een Acer computer, ook nog eens v.w.b. kwaliteit, duurzaamheid, garantie en service!

is de aldi zoveel beter dan een Acer pc xD

Waarom jouw pc gaat laggen (vertragen) als je die opmerking leest? Ik zou het écht niet weten. Misschien héb jij een Acer en schaamt die machine zich elke keer weer dat het over 'm geschreven wordt?

Jij hebt idd geen zware pc nodig. van de Aldi is goed. Een jongen uit mijn klas heeft eentje van de aldi en werkt prima.
http://www.itsonline.nl/Computer-en-Hardware/Desktop-pc/ACER-ASPIRE-X3810/91/012254/ lijkt me wel wat.

Je hebt wel een goede hardeschijf nodig want de foto's worden steeds groter. en van fotoshppn word het nog groter. een mooie ram is ook wel mooi aangezien die progammas ook zwaarder worden. PS. heb je Windows 7 op een cdtje? anders weet ik nog wel een andere pc.

En acer is helemaal niet slecht. meestal word er geklaagd over de service maar ik heb nooit problemen gehad met mijn acer laptop en mijn neef nooit met zijn acer comp. dus dat soort beweringen zijn ervaringsgestuurd. hun hebben waarschijnlijk alleen slechte ervaringen meegemaakt.

Laatst bewerkt:
@firestorm; je hebt nog steeds niet gereageerd op de vraag waarom je computer gaat vertragen (laggen) als je een Aldi opmerking leest, ik snap het nog steeds niet........................

Laatst bewerkt:
wlke merk computer maakt mij niet uit. Ik had graag adives over
  • welke processor?
  • hoeveel geheugen?
  • welke grafische kaart?

@Marijke,

ik kan weinig anders doen dan verwijzen naar eerdere posting van mrmusic en mij. Daar zal je wat mij betreft je conclusie(s) uit moeten trekken.
Naast de Medions zijn ook de HP's, de Dell's, de Toshiba's en nog wat andere, waaronder de Xxodd's, prima bekend staande machines. Punt is echter dat de Medions qua prijs / kwaliteit én technische specificaties vér boven alle andere uitsteken. Let wel: Medions zijn niet de allerbeste machines, maar wel de allerbeste machines wanneer je prijs / kwaliteit / technische specificaties bij elkaar trekt.

Een Medion is voor de bovengemiddelde 'kenner' veelal wat minder interessant, omdat die 'kenner' soms specifieke wensen heeft die nét even afwijken van de doorsnee aangeboden Medion. Dáárom juist is de Medion zo geschikt voor mensen zoals jij. Een perfecte combinatie tussen prijs / kwaliteit / technische specificaties hardware.

Zo moet je ook aan het (in mijn ogen wat onzinnige en taaltechnisch bedroevende) bericht van firest0rm zélf een waarde toekennen.

Zo ook heeft Pesu mijn bericht(en) niet goed gelezen. Ik heb geschreven dat mijn mening / kennis gebaseerd is op het w w w en omdat ik eigenlijk nooit televisie kijk, mag je proberen een inschatting te maken hoeveel uren per week ik achter de pc doorbreng. Gelet op de werkzaamheden die mrmusic vandaag de dag heeft, mag ik veronderstellen dat hij mogelijk nog vanuit een andere invalshoek naar bepaalde merken kijkt.

Laatst bewerkt:
@ gast0225.
Ik heb je berichten goed gelezen. en uit de ervaringen op internet blijkt dus dat Acer een niet zo goed merk is. Dit vind IK onzin aangezien elk merk zijn slechte kanten heeft. het enige wat ik de TS duidelijk wil maken is dat Acer geen slecht merk is naar MIJN ervaringen en van mijn vrienden. :thumb:

Maar laten we ons op het probleem van de TS concentreren aangezien we hier zijn om haar probleem op te lossen.

Acer is in verhouding tot een Medion minder aan te raden, dát is het punt dat ik wilde maken / maakte en gelet op je vorige bericht had je mijn postings niet goed gelezen, want in een eerder bericht neem je aan dat mijn mening (en die van mrmusic) gebaseerd is op eigen of familiaire ervaring. Je ontkent nu dat dat zo is: mijn advies : lees gewoon eens terug...............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan