Er worden zomaar websites geopend!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Wolf

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Als ik op mijn computer werk worden er soms zomaar websites geopend in Internet Explorer. Maar mijn standaard browser is Google Chrome. Internet Explorer zegt dan een stuk of 3x dat het tabblad is hersteld, en dan komt de foutpagina dat de pagina niet kon worden hersteld. Als ik in Windows Taakbeheer kijk, zie ik hmokib.exe, waarover ik op het web niks over kon vinden. Heeft dit er iets mee te maken? En hoe kan ik dit oplossen?

Waarschijnlijk is dat nog een nieuw/onbekend virus. Ik zou je aanraden om virus te scannen met verschillende programma's. Werkt dat niet, dan zou ik als ik jou was snel je belangrijke bestanden ergens veilig opslaan (usb stick, externe harde schijf, sd kaart) en windows opnieuw installeren. Op die manier weet je zeker dat je er geen last meer van krijgt.

LET OP: zorg dat je de partitie herpartitioneert! (kijk maar op op internet hoe je dat moet doen) , anders kunnen er misschien nog bestanden achterblijven.

Windows opnieuw installeren gaat mij een beetje te ver voor dit probleem.
Kom je er met het stappenplan nog niet uit dan kan je nog een HJT log plaatsen en dan gaat het zeker lukken.

Zelf heb ik Kaspersky als Virus scanner en heb geen zin om 2 of 3 virusscanners tegelijk geïnstalleerd te hebben. Daar heb ik eerder namelijk problemen mee gehad die het alleen maar erger maakten.
Kaspersky heeft nog niet een virus gevonden.

Zelf heb ik Kaspersky als Virus scanner en heb geen zin om 2 of 3 virusscanners tegelijk geïnstalleerd te hebben. Daar heb ik eerder namelijk problemen mee gehad die het alleen maar erger maakten.
Kaspersky heeft nog niet een virus gevonden.

Dan zal het waarschijnlijk een gloed nieuw virus zijn, helemaal omdat er geen resultaten zijn op Google.

Wat voor websites worden geopend?

Bedankt voor de snelle reactie

gdscei: Moet ik even wachten totdat er weer een komt...
Is het een goed idee om dat Hmokib te sluiten?
Hmokib.exe staat in de map windows. Er is ook een Hmokia.exe en die is niet actief.
Ik gebruik Windows 7, gekregen via de gratis update van vista naar 7 die je krijgt als je vista net voor de release van 7 komt.

en wat waren de resultaten van de spyware scanners ???

Laatst bewerkt:
De link die wij gegeven hebben zijn geen virusscanners btw.Die kan je dus gewoon installeren en hun scan laten doen.Mocht je dat nog niet gedaan hebben.

en wat waren de resultaten van de spyware scanners ???

Windows devender: 1 Trojanhorse downloader, verwijderd, niet Hmokib.exe, ga kijken of er nog steeds browserschermpjes komen. Uitleg op microsoft.com lijkt op mijn probleem.

Kaspersky: nog niks, maar zit pas op 15%...

Probeer dan eerst die processen te killen, (taak beindigen) en daarna een File Shredder gebruiken om de bestanden te verwijderen. Doorzoek je Register naar die bestanden (soms zonder .exe extensie), verwijder deze eventueel en start je computer opnieuw op. Heb je er dan nog steeds last van, download Spybot Search & Destroy dan even.

Laatst bewerkt:
Probleem nog niet opgelost...

http://www.planet49.nl/cgi-bin/wingame.pl?partner_pk=11&wingame_pk=55&sub_id=100511_Voting_WM_728x90 wordt onder andere geopend.

Ga nu dan proces beëindigen.

Dat is de website van Planet49 GmbH, een duits bedrijf dat verschillende reclames heeft voor prijsvragen, waarbij het zoveel mogelijk reclame uitzend naar de deelnemer en zo min mogelijk geeft aan de deelnemer (de prijs dus).
Planet49 GmbH is vooral bekend van zulke reclames als "U bent de geselecteerde bezoeker" en "U bent te 999.999e bezoeker", waar word verwijst naar "www.geselecteerde-winnaar.nl" maar eigenlijk kom je bij Planet49 GmbH uit.

Het ziet er dus naar uit dat dit een duidelijk scam-virus is, en dat Planet49 GmbH er MOGELIJK iets mee te maken heeft, maar dat is natuurlijk niet zo 1-2-3 vast te stellen en kan zorgen voor een rechtzaak van enkele jaren, waar dan uiteindelijk toch niks uitkomt.

Een stukje uit de voorwaarden van Planet49 GmbH:
PLANET49 behoudt zich het recht voor om naar eigen goeddunken en zonder voorafgaande kennisgeving de spelvoorwaarden te wijzigen dan wel de Actie te beëindigen, te onderbreken of te wijzigen, waaronder begrepen maar niet beperkt tot situaties waarin sprake is van fouten in de soft- en/of hardware en overige technische en/of juridische redenen.
Wat erop neer komt dat ze je prijs nooit zullen toesturen.

Als je op zo'n reclame ooit hebt gedrukt, geeft het al genoeg uitleg over waar het virus vandaan komt. (dus reclames van geselecteerde-winnaar.nl, myquiz2win.nl of iphone-win.nl)
Bericht: http://www.mydiary.nl/lees.asp?dagid=451999
Reacties: http://www.mydiary.nl/leesreactie.asp?id=451999 (Ctrl+F (zoeken naar "planet") en dan die reactie lezen)

Laatst bewerkt:
Ik heb dat niet lang genoeg getest... Maar in elk geval geen rare bijwerkingen.
Dat zal ik deze week nog wat langer testen.

Op google kan ik nu hmokib.exe vinden, maar dat is deze pagina :d

Laatst bewerkt:
Ik heb dat niet lang genoeg getest... Maar in elk geval geen rare bijwerkingen.
Dat zal ik deze week nog wat langer testen.

Op google kan ik nu hmokib.exe vinden, maar dat is deze pagina :d

OK dan!
Hopen dat het werkt dan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan