upload en download systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

imacbest

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2008
Hallo ik zoek een upload en download systeem.
Het is de bedoeling dat je bestanden kunt uploaden en dat dat op een pagina komt.
vervolgens moet de bestand met de naam in een linkje komen zodat je die kunt downloaden.
is dit mogenlijk en moet dit ook met msql?

Dat is mogelijk en het hoeft niet met SQL, hoewel het altijd helpt.

Wat heb je al, en wat is je reden om niet gewoon een van de bestaande websites hiervoor te gebruiken, zoals megaupload?

nee

Dat is mogelijk en het hoeft niet met SQL, hoewel het altijd helpt.

Wat heb je al, en wat is je reden om niet gewoon een van de bestaande websites hiervoor te gebruiken, zoals megaupload?
ik wil het graag op mijn eigen website hebben. dan heb ik makkelijk beheer en weet ik hoe het moet.
ook moeten andere er bij kunnen enzovoort. en ik geef liever niet wachterwoorden enzo weg

Ok, dan zou ik maar gewoon bij het begin beginnen ;) Je kunt wel tutorials vinden op het web over hoe je files upload via een formuliertje, en hoe je ze in PHP kopieert.

Over downloaden is ook wel het eea te vinden, je zult de map waar je alles neer zet moeten uitlezen en linkjes naar die files moeten maken.

Ok, dan zou ik maar gewoon bij het begin beginnen ;) Je kunt wel tutorials vinden op het web over hoe je files upload via een formuliertje, en hoe je ze in PHP kopieert.

Over downloaden is ook wel het eea te vinden, je zult de map waar je alles neer zet moeten uitlezen en linkjes naar die files moeten maken.

ik heb al een upload systeem gevonden/gemaakt het ging me nu vooral over het downloaden.
hoe doe ik dat dan?

De makkelijkste manier om een file te downloaden is om gewoon rechtstreeks naar het adres van die file te gaan, dan zal de browser hem automatisch voor je downloaden.

Het enige wat je dan nog nodig hebt is een lijst met alle bestanden in de map, je kunt met opendir() een map openen en dan de filenamen uitlezen en in een lijstje zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan