• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afwijking van 3 toegestaan in het antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roybreezer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2010
Ik ben bezig om een wkpool op te zetten en de verwerking daarvan via een excel document te doen.

Nu heb ik in de pool twee vragen waarbij iemand een afwijking van 3 mag hebben om toch het puntenaantal te krijgen voor de desbetreffende vraag. Nu was mijn vraag of daar een makkelijk formule voor te maken is. Het antwoord van de deelnemer staat op het ene tabblad en het antwoord op de vraag op het andere. Op dit moment heb ik de volgende fomule, maar die houdt geen rekening met een afwijking van 3.
=ALS(Blad1!$G$3=Blad2!A3;8;0)
.

Verder heb ik een vraag waar op het ene tabblad een land wordt weergegeven. In het andere tabblad staan 8 landen onder elkaar en als het land wat door de deelnemer genoemd wordt in het rijtje van 8 voorkomt ontvangt deze daarvoor de punten. Ik heb daarvoor nu een hele lange formule.
=SOM(ALS(Blad1!$G$7=Blad2!A14;6;0);ALS(Blad1!$G$8=Blad2!A14;6;0);ALS(Blad1!$G$9=Blad2!A14;6;0);ALS(Blad1!$G$11=Blad2!A14;6;0);ALS(Blad1!$G$13=Blad2!A14;6;0);ALS(Blad1!$G$12=Blad2!A14;6;0);ALS(Blad1!$G$13=Blad2!A14;6;0);ALS(Blad1!$G$14=Blad2!A14;6;0))
En mijn vraag is of deze formule ook vereenvoudigd kan worden.

Het lukt me nu nog niet om een voorbeeld als bijlage mee te sturen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

=ALS(MAX(Blad1!$G$3-Blad2!A3)<=3;8;0)

en

=ALS(AANTAL.ALS(Blad1!G7:G14;Blad2!A14)>0;1;0)

=ALS(MAX(Blad1!$G$3-Blad2!A3)<=3;8;0)

en

=ALS(AANTAL.ALS(Blad1!G7:G14;Blad2!A14)>0;1;0)

Bedankt alvast voor je reactie! Je 2e formule heeft mijn vraag beantwoord. Alleen de 1e formule is naar mijn idee nog niet compleet. Hij geeft namelijk ook 8 punten als het verschil onder het antwoord meer dan 3 is. Antwoord op de vraag is 120. Jouw formule rekent alle antwoorden goed tussen 0 en 123. Terwijl dit tussen 117 en 123 moet zijn. Is er nog iemand die dit zou kunnen verbeteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan