• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere gegevens kopieeren met verticaal zoeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ramz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramz

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2010
Hi,

Ik heb 2 tabbladen. In 1 van de bladen staan gegevens vb:

Jan 5
Jan 7
Jan 10
Piet 2
Piet 3
Piet 4
Henk 10

Nu wil ik in de lege tab "Jan" invullen en vervolgens de hele reeks (wat onder Jan valt) onder elkaar krijgen.

Wie kan me hierbij helpen??

Bedoel je het zo?
In bijgevoegd bestand is in de blauwe cel een lijst met de namen.
Zodra een naam gekozen is, toont de lijst in de rode cel uitsluitend de bijbehorende getallen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Bedoel je het zo?
Zodra een naam gekozen is, toont de lijst in de rode cel uitsluitend de bijbehorende getallen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt voor je reactie.

eigenlijk wil ik dat de aantallen gelijk zichtbaar wordt zodra ik de rode cel heb geselecteerd..??

Bedoel je het zo?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

zie bijlage tab 3. daar wil ik de naam invoeren zodat ik de hele reeks daar krijg

Bijlagen

zie bijlage tab 3. daar wil ik de naam invoeren zodat ik de hele reeks daar krijg

Formule voor cel B1:

Code:
=VERSCHUIVING(namen;VERGELIJKEN($A$1;namen;0)-1;KOLOM()-1;AANTAL.ALS(namen;$A$1);1)

Deze formule kun je naar beneden en naar rechts slepen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Formule voor cel B1:

Code:
=VERSCHUIVING(namen;VERGELIJKEN($A$1;namen;0)-1;KOLOM()-1;AANTAL.ALS(namen;$A$1);1)

Deze formule kun je naar beneden en naar rechts slepen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

het lukt niet :(

Bij deze het bestand inclusief aangepaste formule.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Maar hoe krijg je in tab 2, A1 zo'n filter. want ik kan die reeks uit tab 1 niet selecteren als ik het probeer om het zelf te doen..?

Maar hoe krijg je in tab 2, A1 zo'n filter. want ik kan die reeks uit tab 1 niet selecteren als ik het probeer om het zelf te doen..?

De lijst is benoemd zodat in de datavalidatie naar dat bereik wordt verwezen.
Je kunt namelijk niet rechtstreeks naar een ander werkblad verwijzen, maar je kunt wel verwijzen naar een benoemd bereik.
Ook als dit bereik zich op een ander werkblad bevindt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De lijst is benoemd zodat in de datavalidatie naar dat bereik wordt verwezen.
Je kunt namelijk niet rechtstreeks naar een ander werkblad verwijzen, maar je kunt wel verwijzen naar een benoemd bereik.
Ook als dit bereik zich op een ander werkblad bevindt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ok het is gelukt, alleen krijg ik uitslag als de naam 1x voorkomt. als de naam meerdere keren voorkomt net als bij PIET, krijg ik een foutmelding..?

ok het is gelukt, alleen krijg ik uitslag als de naam 1x voorkomt. als de naam meerdere keren voorkomt net als bij PIET, krijg ik een foutmelding..?

Je moet de cellen in de kolom selecteren en vervolgens op CTRL-SHIFT-ENTER klikken omdat het een matrix formule is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan