Apple iPad €375, is dit echt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kelimeck

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2008
Hallo,

Ik heb hier een link (http://cgi.ebay.nl/Apple-iPad-Wi-Fi...omputing_Apple_Laptops_ET&hash=item27b20ebd16), deze is afkomstig van eBay. Ik vertrouw eBay meer dan Marktplaats.nl
A brand-new, unused, unopened and undamaged item in the original packaging

Maar is het mogelijk om voor 375 euro een iPad te kopen uit China. Hij is wel echt, dat weet ik zeker. Maar is dit mogelijk, is dit kans op oplichterij? Ik denk het niet want het is een TrustedSeller.

Apple iPad Wi-Fi (64GB) NEW IN BOX,GLOBAL SHIPPING
Payment: bank account is unique. No paypal. Thank you!

Graag hoor ik jullie mening. Groeten,
Martijn

Lijkt mij oplichterij, zeker omdat paypal niet toegestaan is (met paypal kan er teruggeboekt worden als de zaak niet klopt, zie hier) en er dus rechtstreeks op een bankrekening moet worden overgemaakt. Is het geld daar binnen, dan kan het direct eraf worden gehaald, zodat je geen verhaal hebt als de waren niet geleverd worden, kapot zijn e.d. (zie kopersbescherming-link).

Stel dat je wél hierop ingaat zou ik pas betalen op het moment dat het apparaat bij je geleverd is én je het apparaat hebt kunnen testen. Is dat vlgs. de voorwaarden niet mogelijk, dan zou ik er dus niet op ingaan.

Let er ook op dat het apparaat echt véél te goedkoop is om 'waar' te kunnen zijn.

Tijs.

Lijkt mij oplichterij, zeker omdat paypal niet toegestaan is (met paypal kan er teruggeboekt worden als de zaak niet klopt, zie hier) en er dus rechtstreeks op een bankrekening moet worden overgemaakt. Is het geld daar binnen, dan kan het direct eraf worden gehaald, zodat je geen verhaal hebt als de waren niet geleverd worden, kapot zijn e.d. (zie kopersbescherming-link).

Stel dat je wél hierop ingaat zou ik pas betalen op het moment dat het apparaat bij je geleverd is én je het apparaat hebt kunnen testen. Is dat vlgs. de voorwaarden niet mogelijk, dan zou ik er dus niet op ingaan.

Let er ook op dat het apparaat echt véél te goedkoop is om 'waar' te kunnen zijn.

Tijs.

Ja inderdaad, dat dacht ik al, ik ga hier zeker niet op in! Dankjewel!

Ik heb hier een link (http://cgi.ebay.nl/Apple-iPad-Wi-Fi...omputing_Apple_Laptops_ET&hash=item27b20ebd16), deze is afkomstig van eBay. Ik vertrouw eBay meer dan Marktplaats.nl
Waarom? Op beide sites lopen oplichters rond.

Maar is het mogelijk om voor 375 euro een iPad te kopen uit China. Hij is wel echt, dat weet ik zeker. Maar is dit mogelijk, is dit kans op oplichterij? Ik denk het niet want het is een TrustedSeller.
Hoe weet je zo zeker dat hij echt is? De ipad is nog niet eens te koop in het verre oosten. Als je al iets opgestuurd krijgt dan zal het wel Chinese namaak zijn.

Dit weet ik omdat het een TrustedSeller is, ik heb eBay ook gemailt en hun zeggen dat de kans nihil is dat het namaak is. Dit omdat hij er al 5 heeft verkocht en die personen hebben aangegeven dat het een echte was.

Ook heeft eBay mij verteld dat de prijs onwaarschijnlijk is, maar het product uit Amerika komt. Dus reken maar dat als ik die iPad bestel ik de 16 GB krijg inplaats van de aangegeven 32GB.

Maar vooralsnog, die 16 GB is wel echt.

[...]de kans nihil is dat het namaak is. Dit omdat hij er al 5 heeft verkocht en die personen hebben aangegeven dat het een echte was.
[...]

Dat laatste vind ik niet echt overtuigend: Ik kan als verkoper ook 5 vrienden van me vragen om er (fake) eentje te bestellen en dan terug te melden dat het allemaal klopt en zo.
Belangrijkste probleem heb ik ermee dat paypal niet is toegestaan. Voor een paar euro's/dollars méér blijft de marge gelijk voor de verkoper én heeft de koper zijn kopersbescherming. Ik vertrouw het dus niet, met de algemene aantekening dat ík e-bay/marktplaats verkopers alleen vertrouw als ik óf de producten in handen heb óf er kopersbescherming is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Superbedankt!

Ik neem hiermee genoegen en ik weet voldoende, natuurlijk ga ik niet in contact met die persoon.
Ik betaal liever een eurotje meer voor een echte!

Superbedankt nogmaals.

Gr Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan