Krijg geen internet verbinding met mijn router..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kolkie

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2010
Ik ben iemand die niet veel verstand heeft van computer enzo. dus aub een makkelijk antwoord geven is beter voor me..

Ik heb dus afgelopen weekend een router gekocht. een D-Link wireless 150 router DIR-600.
nu probeer ik hem al de hele dag aan te sluiten maar krijg ik het niet voor elkaar.
Ik heb een pc die werkt met kabel internet.en dat wil ik ook zo houden. nu wil ik alleen draadloos intenet voor mijn laptop.
Ik doe precies wat de instalatie cd zegt.
Ethernet kabel aangesloten op de router.. en de router verbonden met mijn pc.
Normaal gesproken moet dan het lampje gaan branden van de internet verbinding op de router.. en dat doet die dus niet..

Weet iemand hier misschien meer vanaf of kan iemand me helpen ???

Dit is wel erg weinig informatie.

Wel ook de router aangesloten op het netstroom?

Zit er nog een modem tussen?

Overigens is je vraag 1 keer stellen voldoende, als ie toch verkeerd staat zal een mod deze verplaatsen

Laatst bewerkt:
De router is aangesloten op stroom.

De internetkabel van de modem die normaal in de pc zit zit dan in de router.. en van de router uit gaat er een blauwe kabel weer naar de pc.

Op de laptop kan hij wel (d-link) vinden.. en inloggen enzo.. maar niet op internet.. gewoon omdat het lampje ook niet brand..

sorry als je het nu nog niet snapt.. vraag maar gewoon raak hoor.. zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen...

Overigens is je vraag 1 keer stellen voldoende, als ie toch verkeerd staat zal een mod deze verplaatsen

Ja sorry.. ik zag het pas te laat.. ik wil hem zelf ook wel verwijderen maar dat gaat helaas niet...

Modem en router van het stroom halen.

Dan het modem weer op het stroomnet aansluiten. Wachten totdat het modem online is en dan pas de router weer aansluiten op het stroomnet.

Modem en router van het stroom halen.

Dan het modem weer op het stroomnet aansluiten. Wachten totdat het modem online is en dan pas de router weer aansluiten op het stroomnet.

werkt helaas ook niet...:(

Kabels wel correct aangesloten? Gaan er nu wel lampjes branden? Zo ja, welke lampjes branden er?

En de vraag staat op opgelost, terwijl je zelf meld dat ook de laatste oplossing niet werkt, beetje vreemd...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan