Welke processor is beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timper

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2010
Hallo,

Ik zoek naar een processor.
Welke is beter qua prijs prestatie:

Intel Core i5 750

AMD phenom II 965 BE

en welke is beter qua prijs moederbord?

Ik wil er mee gamen, GTA IV enz.
en veel dingen tegelijk doen.

Ben je alleen op zoek naar een processor?

heb je al een moederbord, videokaart etc???

Hier heb ik er een aantal op een rijtje gezet. De i750 (totale platform) scoort wel wat beter, maar is ook een stukkie duurder. De X6 is misschien nog wel een aardig alternatief. Klikken maar

@mrmusic; hoe kun je nu zo'n domme vraag stellen.........? De processor, dáár gaat toch alles om............. (mijn vaders auto kan harder rijden dan die van jou vader.....) De rest van een pc speelt toch geen énkele rol.............!

Laatst bewerkt:
@mrmusic; hoe kun je nu zo'n domme vraag stellen.........? De processor, dáár gaat toch alles om............. (mijn vaders auto kan harder rijden dan die van jou vader.....) De rest van een pc speelt toch geen énkele rol.............!

:eek:;)

Helemaal mee eens,ik zou beter voor de amd phenom ||x6 1055 gaan. Vele beter voor dezelfde prijs :)

Mwhah, je kan natuurlijk de laatste state of the art processor erin zetten, maar als b.v. je videokaart nog een oud 16 Mb PCI videokaartje is (om maar iets extreems te noemen). Dan zul je met een beetje game van tegenwoordig al gauw bedrogen uit komen ;)

En tsja .. Je kan natuurlijk wel een kever motor in een BMW zetten, maar hardt zal dat niet gaan op de Nurburgring ;)

(er is overigens niets mis met PCI videokaartjes, kever motoren, en BMW auto's, alleen ter illustratie gebruikt)

Suc6! :thumb:

In veel reviews staat dat de 1055T het minder goed doet dan de 965BE, dus als ik amd kies doe ik de 965BE.

Maar ik heb kingston ddr2 667 geheugen (3GB), en voor de rest kijk maar bij mijn systeen, ik zou graag een mobo willen die dus mijn oude geheugen ondersteund, maar met ddr3 mobo zijn er wel meer mogelijkheden.

Vanmiddag stel ik ff 3 setjes samen, dan vraag ik even welke beter is...

en als ik dus een ddr3 mobo neem wordt het duurder, moet dan nog geheugen bij..

Laatst bewerkt:
Hallo,

Deze: voor ddr2, ddr2 heb ik al dus dat scheelt weer geld. en de phenon II 965 kan ook 955, wat raden jullie aan?

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[198868]=1&product[243016]=1

Deze: voor ddr3, bij deze moet het geheugen hetzelfde zijn als bij de 3e

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[220819]=1&product[267574]=1&product[243016]=1

Of deze:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[227855]=1&product[253320]=1&product[226356]=1

Welke vinden jullie het beste?

Oke, maar 4gb is wat duur, is er ook een goeie optie voor 3gb, heb ik nu ook ddr2, of iets van 1x 1gb 1x 2gb, of 3x 1gb, of gewoon 3gb.?

Welke is nou het beste en wil iemand dan een ander setje maken?

Mobo+processor+geheugen(elleen als het ddr3 is) en voor mobo ik heb al 3gb 667 geheugen)

Voor een beetje game pc tegenwoordig kun je beter gelijk 4GB kopen.
Ik zelf heb de voorkeur voor een i5 omdat ik die zelf ook heb.
En je kunt beter gelijk voor DDR3 gaan. De mogelijkheden voor in de toekomst zijn veel beter. Het is sneller en je hoeft later bij een upgrade geen nieuw moederbord te kopen.

Dat bord heeft wel een ouder chipset en geen usb 3.0 en esata.

Ja, ik wilde eerst de Asrock 890GX Extreme3 alleen dat was te duur, dan kon ik maar 2 Gb geheugen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan