kan juiste drivers niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

thommy86

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
hallo,

ik heb de laptop van me broertje overgezet van Vista naar windows 7.
nu heb ik gewoon een clean install gedaan.
nu heb ik mijn beeld op 4:3 ipv breedbeeld.
krijg geen andere resolutie.

ik heb 2 drivers waar een uitroepteken achter staan. 1 is onbekend en de andere is de chipset.
ik krijg hier geen correcte van gevonden.
zie als bijlage een free pc audit log.

bedankt alvast.

Thommy

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wel al windows updates uitgevoerd? Wat ik namelijk heb begrepen is dat win 7 zelf drivers zoekt en installeerd middels de updates.

(Heb zelf geen win 7, dus als ik dit verkeerd heb, graag een seintje)

zoek bij google de computer model bv compaq evo d310 drivers
dan vind je ze ook en als windows 7 driver niet beschikbaar is downloud je die van xp en run je hem
als windows xp

Wel al windows updates uitgevoerd? Wat ik namelijk heb begrepen is dat win 7 zelf drivers zoekt en installeerd middels de updates.

(Heb zelf geen win 7, dus als ik dit verkeerd heb, graag een seintje)

Niet helemaal. Het installeerd de Windows variant van de driver. Het is nog wel beter om de driver van de fabrikant zelf te installeren. (Denk dan aan geluidskaarten, hier moet ik eerst de driver van mijn ALC888 chipje installeren voor ik uberhaupt 5.1 / 7.1 ondersteuning weer heb).

zoek bij google de computer model bv compaq evo d310 drivers
dan vind je ze ook en als windows 7 driver niet beschikbaar is downloud je die van xp en run je hem
als windows xp

Nee, windows XP drivers werken absoluut niet onder Windows 7. Windows Vista drivers willen zo nu en dan nog wel eens werken onder Windows 7, maar ook niet altijd.

Ja, dat was het inderdaad, thanks Probleempjes :thumb: Zat toch aardig in de buurt.

ow als windows xp drivers niet werken waarom werkt hij bij mij wel gebruik windows xp geluids driver werkt perfect

Niet helemaal. Het installeerd de Windows variant van de driver. Het is nog wel beter om de driver van de fabrikant zelf te installeren. (Denk dan aan geluidskaarten, hier moet ik eerst de driver van mijn ALC888 chipje installeren voor ik uberhaupt 5.1 / 7.1 ondersteuning weer heb).

En dit is dus nu het probleem. ik heb zelfs de orginele intel driver er op gezet.. maar nog werkt het niet.. ik ben een beetje radeloos aan het worden.

Geef eens volledige merk en type van de laptop. Zo word het lastig zoeken namelijk.

Geef eens volledige merk en type van de laptop. Zo word het lastig zoeken namelijk.

Dit staat allemaal in het logje vandaar dat ik het erbij heb gedaan.

Windows 7 drivers zijn er niet voor deze laptop.
Wel vista drivers.
Je kunt deze proberen.
http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...TypeId=321957&prodSeriesId=3442832&taskId=135

Bedankt voor je reactie.. Ik had al zo'n voor gevoel. ik ga kijken wat ik er mee kan. me andere broertje heeft dezelfde laptop en nog wel vista erop staan. even kijken of ik zijn driver mapje kan gebruiken.

bedankt iedereen voor de vlotte reacties. Als er nog goeie ideeën zijn hoor ik het wel..

ik kom er niet uit.. vista drivers van de site kan die niet installeren omdat het systeem niet juist is. ook als ik hem start als vista app dan werkt het niet..

HELP

Waarom niet gewoon Vista installeren dan? Dan is meteen het probleem opgelost.

Of je zou kunnen proberen de drivers in compatibiliteitsmodus Vista te installeren en te draaien. Of dat (goed) werkt is echter de vraag. Of is dat wat je bedoelt met "Vista app"?

Laatst bewerkt:
Windows 7 draai echt veel beter op zijn laptop.. alleen blijf het beeld op een resolutie van 1024 x 768 terwijl hij een breedbeeld heeft..

Ja dat is wat ik ook bedoelde.. werkt helaas ook niet..

Misschien dat het dan toch tijd word je gewonnen te geven en Xp weer te installeren. Of Vista.

Inderdaad, ook Intel zelf, maker van de chipset en grafische chip, heeft voor dit type geen Win 7 drivers!

Er stond standaard vista op ja.. Is toch gewoon raar dat Intel daar geen windows 7 driver voor maakt.. volgens mij gaat het om de chipset driver.. Mobile Intel(R) 965 Express Chipset Family. zijn er geen andere drivers die de videokaart aansturen.

windows 7 loop veeeel beter op deze laptop dan vista. dus hoop hier een oplossing voor te vinden..

Nogmaals, als de drivers er niet zijn, is er GEEN oplossing....

Beetje vervelende reactie vind je niet?

Er bestaan toch ook drivers die niet van de fabrikant afkomen. Drivers zoals OpenGL.
Of misschien zijn er andere oplossingen op het beeld correct weer te geven.

Beetje vervelende reactie vind je niet?

Wat is er nou vervelend aan mijn reactie?

Er zijn geen drivers voor de chipset en ook niet voor de videochip.....

En alternatieve Intel chipset drivers zijn er nou eenmaal niet, kan er ook niks aan doen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan