• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro starten als cel "0" wordt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees1951

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Hallo,
Onderstaand op verzoek mijn nieuwe vraag:

Eerder zat iemand met dezelfdde vraag en kreeg van Roncancio het volgende antwoord:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Value = "0" Then Macro1
End SubCode:
Sub Macro1()
MsgBox "Hallo"
End Sub
Zodra een 0 in een cel wordt ingevoerd, wordt Macro1 gestart en verschijnt een melding met Hallo.

Met vriendelijke groet,
Roncancio

De vragensteller was er tevreden mee, maar bij mij werkt het niet. Ik vroeg mij af of dat te maken heeft met het feit dat ik Office 2007 gebruik?
Kan iemand (Ron misschien?) mij bijlichten?

Bij voorbaat dank,
Cees1951

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat mij verdacht lijkt is
Code:
End Sub[COLOR="red"]Code:[/COLOR]
Sub Macro1()
MsgBox "Hallo"
End Sub
het is steeds end sub en daarna gedaan tenzij er een ' staat met uitleg over de macro
probeer het bij met deze
Code:
End Sub
Sub Macro1()
MsgBox "Hallo"
End Sub
ook graag code tags gebruiken zie jpg ;)

Bijlagen

• codetag.jpg
    codetag.jpg
    72,2 KB · Weergaven: 57
Hoi,
Ja, sorry. Met het kopieren en plakken heb ik iets fout gedaan waadoor het woord "code" ertussen staat. Roncancio schreef het op zoals jij nu doet.
Maar nee, het werkt niet.
Voor de duidelijkheid: de macro 'Private sub.. enz' zet ik in This Workbook en "Macro1" in een module.
Dat is goed toch?

Groet
Cees1951

PS Onderaan staat iets over code tags die ik moet gebruiken. Ik ben een leek en weet niet wat bedoeld wordt

PS Onderaan staat iets over code tags die ik moet gebruiken. Ik ben een leek en weet niet wat bedoeld wordt
Kijk wat de moderator gedaan heeft ;) het gebruik van code tags is om het de helpers wat makkelijker te maken bij het lezen van een macro code .
Danny ;) heeft een voorbeeldje geplaatst om te laten zien dat het bij ons wel werkt . Waarschijnlijk plaats je de code in een Module en loopt het daarmee bij jouw fout .

Bijlagen

• code.jpg
    code.jpg
    66 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Kijk wat de moderator gedaan heeft ;) het gebruik van code tags is om het de helpers wat makkelijker te maken bij het lezen van een macro code .
Danny ;) heeft een voorbeeldje geplaatst om te laten zien dat het bij ons wel werkt . Waarschijnlijk plaats je de code in een Module en loopt het daarmee bij jouw fout .

Kleine correctie.
Macro1 mag wel in een module staan.
Dit is ook overzichtelijker.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dag beiden,

Gelukt! Ik had "Private sub..enz" in This Workbook staan. Moest zijn (in dit geval) Blad1.
En toen deed ie het.

NB Macro1 doet het ook in aparte module, zoals Ron al schreef

Dank!

PS "Case closed". Hoe doe ik dat? Of gaat dat vanzelf?

@ Danny,

Hahahaha, macht der gewoonte, wel zien waar het staat maar de TS naar de verkeerde plek wijzen.

Ik zal er voortaan beter op letten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan