Ik kan geen CD branden

• Onderwerp starter Onderwerp starter drive
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Ik heb net een brandprogramma geïnstalleerd (CD Burner XP) en wil nu een CD branden met foto's erop. We hebben Windows Vista. Ik weet hoe ik hem moet openen en ook hoe ik de afbeeldingen moet verplaatsen die ik gebrand wil hebben. Dat heb ik gedaan. Ook heb ik er een CD-R in gedaan. Het is een volledig nieuwe CD-R (Hema merk), net uit de verpakking. Maar als ik op branden druk, krijg ik de volgende melding:

Het volgende type schijf is benodigd. Het proces gaat automatisch verder zodra er een schijf is ingevoerd.
Beschikbare schijf: niet beschrijfbaar (geen schijf)
460.75 MB vrij 0,00 kB

Eerder hebben we geen problemen gehad met deze CD-R. We hebben al een paar CD's kunnen branden. Dit brandprogramma heb ik trouwens voor het eerst gebruikt. :evil:
Weet iemand wat ik fout doe, want het brandprogramma zelf ziet er erg makkelijk uit. Als ik op branden druk, krijg ik ook een venstertje te zien hoe ik het gebrand wil hebben: wil ik er later foto's bij kunnen zetten of moet het helemaal afgesloten worden. Ik heb voor eerstgenoemde gekozen.

Start de PC eens opnieuw op en probeer het nog een keer. Als dat niet helpt werkt het wellicht wel met een ander programma.

Laatst bewerkt:
download burnaware: http://www.burnaware.com/burnaware_free.html
probeer hier eens een cd mee te branden.

lukt dit ook niet dan kan je het beste toch even andere schijfjes halen. bijvoorbeeld een van de volgende merken:
Philips
Maxell
TDK
Traxdata
Sony
Emtec

succes:thumb:

Oke, ik heb de laptop opnieuw opgestart. Nadat ik de brander heb geopend en de CD weer erin heb gestopt, krijg ik de volgende melding:

Bestand overzicht

Sommige bestanden konden niet worden toegevoegd aan de compilatie of zijn ingekort omdat deze een te lange bestandsnaam hebben. Bekijk de lijst voor details.

De bestandsnaam is 11 tekens lang.

Toen ik naar de lijst eronder keek, zag ik dat werkelijk alles een te lange bestandsnaam schijnt te hebben.

Sorry whisper380. Ik had je bericht nog niet gelezen voor ik hem had geplaatst

Laatst bewerkt:
In CDBurnerXP: ga naar Schijf --> Bestandssysteem --> ISO Level. Kies daar onbegrensd.

Dat werkt niet. Ik heb het nu al een paar keer geprobeerd, maar hij blijft de hele tijd op dezelfde staan. Hij staat nu op:

ISO9660/UDF/Joliet

Vreemd, hier kan ik het wel gewoon instellen. En als je ISO9660/UDF probeert?

Dan kan ik hem wel veranderen. Maar als ik dan die compilatie wil openen, krijg ik een melding die weer veel te snel weg is. Hij is amper te lezen. Ik kan wel het volgende lezen: de compilatie wordt steeds .... en dan valt het niet meer te lezen. Ook niet na herhaaldelijk die compilatie openen.

Probeer de suggesties van whisper380 eens.

Heb je toevallig ook nog andere brandsoftware geïnstalleerd? Er zijn namelijk een aantal programma's met als functie "Verberg/negeer CD-R media" of "Hide CD-R media". Als deze functie ingeschakeld is, geeft dat problemen met het herkennen van lege CD's/DVD's. Denk aan bijv. CloneCD, Alcohol 120% en DAEMON Tools. Als dat het geval is, moet je deze optie uitschakelen.

dan denk ik toch dat het aan de schijfjes ligt.
probeer eens een ander merk.

Dit heb ik geprobeerd. Aan het begin dacht ik ook dat het gelukt was. Ik had data toegevoegd en toen ik op branden drukte, kreeg ik inderdaad het brandscherm. Maar al snel stopte die met branden en kreeg ik de volgende melding:

8.34.30 Compilatie voorbereiden
8.34.40 Branden gestart
8.34.41 Brandproces mislukt (unnown error)

Voortgang schijf: 2 uit 460 MB schrijven

Even later kwam er nog een melding achteraan:

8.37.24 Totale tijd 0.10
8.37.24 Gem. schrijfsnelheid 11,4x (1716 KB/s)

Laatst bewerkt:
probeer eens met een lagere snelheid te branden.

hoe oud is de brander?

heb je al een ander merk geprobeerd?

Het is versie 2.4.7. Ik heb deze gisteren geïnstalleerd. Hiervoor hadden we CD Burner XP. Dat stond ook al in een eerdere topic. Daar had ik het gisteren al mee geprobeerd, maar de CD werd niet herkend. Andere branders hebben we niet gehad. En die CD burner XP is nu van de computer af.

Ik kon niet vinden hoe ik de snelheid moet veranderen en toen ben ik even op google wezen zoeken. Nu wordt er beweerd dat de brandsnelheid ligt aan het apparaat waar je mee gaat branden (in dit geval een laptop). Dat zijn trouwens mobiele branders lees ik nu. Die je met een USB stick moet aansluiten. Ik kan nergens een Nederlandstalige handleiding vinden via google.

De rest van de vragen had ik toch beantwoord? :confused:

je gebruikt burnaware?
Voordat het programma gaat branden krijg je als het goed is te zien met welke brande hij gaat branden.
daar staat ook brandsnelhied in dat scherm dit word aangegeven door middel van: 24x-16x-8x-4x-2x-1x
waar staat die nu op?
staat ie op16x of hoger zet hem dan eens op 2x en brand dan nog eens. het duurt wel langer maar de kwaliteit is meestal beter.

heb je al een ander merk schijfje geprobeerd?

hoe oud is je pc?

er zit toch een brander in de laptop? je gebruikt geen externe brander want die zitte door middel van usb aangesloten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan