Ik kan geen CD branden

• Onderwerp starter Onderwerp starter drive
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is geen scherm te zien met de brandsnelheid, dus ik kan ook niet zien waar die op staat.
De laptop is 4 jaar oud.
Nee, ik heb nog geen ander merk schijfje geprobeerd. Ik moet nog boodschappen doen en dan ga ik wel andere halen. Ik probeer het vanmiddag wel even met een ander schijfje. Ik heb namelijk geen schijfjes meer.
Bij de windows media player zit een brander, maar ik heb geen idee hoe het werkt. Je moet bestanden overbrengen, maar ik kan de verwisselbare opslagmedia nergens vinden in de linkermarge.

dat kan natuurlijk ook.
de levens duur van een brander = ongeveer 5 jaar.

Ik heb nu een nieuwe CD geprobeerd zonder resultaat. Ik heb bij de Blokker een cd-r gekocht van het merk Sony (is voor mij in ieder geval een bekend merk) en ik heb hem net in de laptop gedaan. En ook mijn USB stick. Ik heb de foto's overgezet en toen ik op de knop branden drukte, kreeg ik de volgende melding:

Er is geen schijf in de brander.
Plaats een andere schijf en klik OK.
Schijf nodig voor compilatie: cd-r/rw

Laatst bewerkt:
nee maar je had het over xpburning programma of zo iets dus wist effe niet meer welke je nou gebruikte. mijn fout.

maar het lijkt er op dat je brander defect is want er zit een schijf in en hij geeft aan dat er niks inzit.

mijn laatste idee
ga naar deze computer:
start > deze computer > klik hier op met de rechtermuisknop > hardware > apparaat beheer > en klik op je brander klik op uninstall/deinstalleer en restart je computer. als hij opstart instaleert hij automatisch de drivers opnieuw. misschien werkt het nu wel.

Dit heb ik nu ook geprobeerd. Alweer zonder resultaat. Hij begon wel te branden, maar is er al snel mee gestopt. Ik kreeg nu de volgende melding:

13.36.40 Compilatie voorbereiden
13.36.40 Branden gestart
13.37.26 Brandproces mislukt. (Illegal mode for this track)

Voortgang schijf: 37 uit 460 MB

13.40.10 Totale tijd 0.46
13.40.10 Gemiddelde schrijfsnelheid 6.8x (1023 KB/s

dan denk ik toch dat je brander kapot is.
misschien heeft iemand anders nog een idee?

als je een ander merkschijfjes hebt geprobeerd en het probleem is er nog steeds dan duid dat meestl op een kapote brander.
het enigste wat dan nog te doen is het vervangen van de brander.
in laptop branders zijn net zo duur als een externe. dus dan is mijn advies koop een externe dvd bander.

Eindelijk is het gelukt! Ik ging even kijken of mijn oude brander op de computer nog wel geopend kon worden. Nee dus. Ik op software en revo uninstaller gekeken, stond die niet bij. Ik ging dus de snelkoppeling van het brandprogramma eraf halen (burning studio) en heb hier burnaware free erop gezet. Ik had daar op de laptop mee kunnen oefenen, zonder resultaat trouwens, en ik vond het een erg makkelijk programma. Maar hier had ik de cd-r elke keer in de onderste lade gedaan, maar het moest in de bovenste. Die gaat niet zo makkelijk open, maar het is uiteindelijk gelukt. En het branden ook. Ik ben er vreselijk blij mee. Allemaal bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan