Atheros AR5007EG Wireles

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paulus19

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2008
Goedenavond Heren,

Ik heb zojuist windows 7 erop gezet. En nu ben ik er achter gekomen dat ik nog me wireless moet instaleren
Maar ik kan het nergens vinden. het is best irritant met zon kabel bij je laptop
dus misschien weet iemand waar ikhet kan downloadenn

mvg

Volgende keer ervoor zorgen dat je vóór de installatie van een besturingssysteem de drivers hebt... :rolleyes:

Met zoeken op de Helpmij-site had je toch wel wat kunnen vinden, bijv. deze link.
Kijk voor jouw apparaat in de sectie:
Generic Atheros Driver WINDOWS 2000/XP/Vista for the following Atheros Chipsets:
AR5001X, AR5002X, AR5002G, AR5004X, AR5004G, AR5004A , AR5005G, AR5005GS, AR5006X, AR5006XS, AR5006EXS, AR5006EX, AR5006EGS, AR5006EG, AR5006GS, AR5006GS, AR5006G, AR5006, A5007G, AR5007EG

Vista drivers werken ook onder Windows 7, dus laat je niet afschrikken als er geen Windows 7 specifiek genoemd staat.

Succes,

Tijs.

Òkeee het is gelukt bij apparaten beheer is tie niet meer geel maar hoe kan k hem nu laten werken
want als ik op me wifi knopje druk op me toetsen bord dan doet tie nikx

Als je de driver INCL. de utility hebt geïnstalleerd, dan zul je de draadloze verbinding via die utility moeten instellen. Kijk dus in je programmagroepen waar je die utility kunt aanroepen.

Tijs.

Snap het niet zo..
Sorry ik heb niet zoveel ervaring met laptops

Geef dan aan welke driversoftware je hebt geïnstalleerd nu van die aangegeven webpagina.
Overigens kun je het (met een beetje mazzel) makkelijk vinden als je naar de C:\Program Files map gaat, en daar kijkt welke map erbij gekomen is tijdens de installatie van de software. In die map zou dan het utility programma kunnen staan dat je kunt aanroepen om draadloze verbindingen in te stellen.

[Off-topic] Nu je zegt dat je geen/weinig ervaring hebt met laptops, hoe haal je het je dan in je hoofd om besturingssysteemsoftware op laptops te installeren??? Het is niet voor niets dat er ook werk is voor systeembeheerders etc., eenvoudigweg omdat dergelijk ingrepen vaak problemen tijdens of na de installatie opleveren (zoals geen drivers, vastlopende pc's etc.)[/Off-topic]

Tijs.

Version 5.0.0.107 Stable Version with Client Utility - Stabile Version mit Client Utility

Dit is de eerste op site.

Version 5.0.0.107 Stable Version with Client Utility - Stabile Version mit Client Utility

Dit is de eerste op site.

Dan zie je het al staan: Mét Client Utility.

Ga dus op zoek in welke programmagroep (je weet wel, bereikbaar via de Start-knop en dan (Alle) programma's) die utility is aan te roepen. Je kunt ook kijken of de 'truc' m.b.t. C:\Program Files je kan helpen aan een start van die utility.

Tijs.

Als ik alle op alle programma klik en dan op de map Atheros dan staat er alleen Atheros Clienthulpprogramma
Als het via de C schijf doe dan staat er in dat mapje van Atheros een apliecatie genaamd ACU maar wil het niet doen.

Als ik alle op alle programma klik en dan op de map Atheros dan staat er alleen Atheros Clienthulpprogramma
Als het via de C schijf doe dan staat er in dat mapje van Atheros een apliecatie genaamd ACU maar wil het niet doen.

Ok, ACU = Atheros Client Utility, oftewel dezelfde software als waar het Atheros Clienthulpprogramma in de Atheros programmagroep naar verwijst.

Herstart de pc, zet draadloos aan via dat WIFI-knopje, en start daarna het Atheros Clienthulpprogramma in de Atheros programmagroep.

Het kan ook zijn dat je een icoontje hebt aan de rechterkant beneden (naast de klok) die een gestart Atheros Clienthulpprogramma weergeeft. Rechtsklik daar dan op en probeer de gepresenteerde mogelijkheden uit.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Opnieuw opgestart En dat programma geopend alleen kan nergens op klikken
Normaal gaat dat Wifi lichtje branden maar dat doet het nu ook nog niet

Ok, als ik ervan uit mag gaan dat de laptop momenteel via een kabel Internet heeft, download, pak uit en draai Teamviewer Portable op de laptop.

Laat Teamviewer Portable openstaan en stuur mij de daarin getoonde login ID en wachtwoord via het klikken op mijn schuilnaam en dan kiezen voor Stuur e-mail naar dnties. Dat versturen van die e-mail mag ook vanaf een andere pc.

Ik zal regelmatig de mail checken om te zien of je wat gestuurd hebt. Zodra ontvangen kan ik dan via Teamviewer op mijn pc een beheer-op-afstand sessie starten met de laptop en dan hopelijk de draadloze verbinding werkend maken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Die Teamviewer sessie heb ik niet meer kunnen maken, blijkbaar is Teamviewer aan jouw kant nu helemaal afgesloten, want met de nieuwe Teamviewer ID en wachtwoord kreeg ik direct de melding dat de sessie ID niet (meer) bestaat.

Ik heb mischien een oplossing voor het probleem met het aanzetten van de WIFI:

Download en installeer op de laptop: Wireless Console Utility
Start het geïnstalleerde programma, en zet in dat programma aan de "Radio" aan.
(Radio staat in dit geval voor het ontvangen en zenden van WIFI signalen).

'Probleem' kan zijn dat het een XP programma betreft, maar kijk maar hoever je ermee komt. Start anders weer Teamviewer op de laptop en stuur me de nieuwe ID en wachtwoord.

Tijs.

@paulus19: De sessie ID van Teamviewer werkt wel, maar het wachtwoord ("8830") werkt niet!

Tijs.

@paulus19: Is het gelukt om buiten Windows het lampje van de WIFI aan te krijgen?
Indien ja, dan opnieuw teamviewer opstarten op de laptop en mij de ID en wachtwoord mailen, want wat je 10 minuten geleden via e-mail stuurde werkt niet.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan