website aanpassen aan elk scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

lorenzog

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2010
Ik zit met een probleem. namelijk dat ik een site heb gemaakt in dreamweaver, maar als ik de site open op een andere computer met een groter breedbeeldscherm, verschruiven alle frames en staat het niet meer zoals het hoort. Ook als ik de site verklein/halveer dan gooit die niet alles op zijn plaats. Mij computer geeft wel aan dat het netjes staat. Wat doe ik verkeerd:(

Zonder de site te zien is dat moeilijk te zeggen. (behalve dat frames gebruiken niet aan te raden is)

mij is altijd uitgelegd dat je de site moet opbouwen met frames ??? nu heb ik dat gedaan en dan is het ook duidelijk dat het gaat verpringen op een groter scherm. moet ik het niet centreren of werken met ccs??

Je zou frames wel kunnen gebruiken (niet ideaal, maar kan wel),
maar dan moet je i.p.v. een absolute waarde (bijv. height=500px width=300px) een relatieve waarde geven (bijv. height=100% width=50%)

Je krijgt dan zoiets:

Code:
<FRAMESET COLS="50%,50%">
  <FRAME SRC="fram1.html">
  <FRAME SRC="fram2.html">
</FRAMESET>

Dit kun je uitproberen door de browser te verkleinen, de frames zouden dan mee moeten schuiven.

bedankt ik ga dit vanmiddag testen, maar waarom is met frames werken niet zo goed ???

bedankt ik ga dit vanmiddag testen, maar waarom is met frames werken niet zo goed ???
Behalve dat het het bouwen van de site moeilijk kan maken, zoals je nu kennelijk merkt, houden zoekmachines helemaal niet van frames. Een site die geheel uit frames is opgebouwd zal niet worden geïndexeerd en zal dus ook moeilijk te vinden zijn via google, etc. Afhankelijk van hoe je je site opbouwt kun je, door frames te gebruiken, het mensen ook onmogelijk maken een bladwijer te maken voor een specifieke pagina op je site. Frames worden al jarenlang afgeraden, voor wat moderner advies voor het bouwen van sites kun je kijken op http://www.web-garden.be/ en hier (in het engels).

Laatst bewerkt:
Ook het probleem met frames in Dreamweaver

Wij hebben precies hetzelfde probleem met enkel de topframe in Dreamweaver. De mainframe gaat wel mee.
Bij het verkleinen van de site, verdwijnen zelfs de knoppen.
http://www.vrijheidismogen.nl
Is er geen mogelijkheid de topframe aan te passen zodat die enkel verkleint bij een kleiner scherm?
We hebben veel werk gehad de site te maken maar we er aan gedacht de site aan te passen, maar is dit eenvoudig te doen?
Kunnen we dan onze gegevens behouden?
Voor ons ( denken wij dan) zou het mooist zijn als de topframe in verhouding meegaat in de verschillende resoluties van verschillende schermen.
Als dit gaat? Waar moeten wij dan de aanpassing maken?

Als ik zo vrij mag zijn:

GEBRUIK GEEN FRAMES!

Frames hebben zeer beperkte mogelijkheiden en zijn spreekwoordelijk uit de tijd van Frontpage '97.
In plaats daarvan is het veel makkelijker om met divs te gaan werken. Deze geven je veel meer bewegingsvrijheid.

Op zich hebben we daar geen probleem mee, maar we willen alles in de mainFrames behouden. Gaat dat dan? Of moeten we elke mainframe zodanig bewerken dat elke mainFrame een eigen menubalk krijgt? Of moeten we onze hele site omgooien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan