CentOS installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jasperke

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Hallo:)

Na een tijdje gekeken te hebben naar me oude computers, of die qua specificaties voldeden aan me server (en dat niet deden :( ) besloot mijn vader een nieuwe laptop te kopen.
Deze voldeed aan de specificaties, en heb ik dus geformatteerd.

Ik wil graag op deze laptop CentOS installeren, waarmee ik de server kan runnen, en wat weinig CPU en GPU gebruikt.
Dus heb ik de CD (live cd) gedownload, maar ik kan nergens, na het booten, de optie "installeren" of iets dergelijks vinden :(, zoals in andere distributies als Ubuntu.

Kan ik deze vinden op de live CD, of moet ik een andere CD branden?
ik hoop dat jullie me snel kunnen helpen :D
Groetjes Jasper

Laatst bewerkt:
Bij de 1e link gaat het om een DVD, en helaas ondersteunt de laptop alleen CD's
hetzelfde geld voor de 2e :<

De live-cd heb ik al gebrand, alleen via dat kan ik het niet installeren, want ik kan het nergens vinden:(
En 8 cd's is vrij veel :(

De live-cd heb ik al gebrand, alleen via dat kan ik het niet installeren, want ik kan het nergens vinden:(
En 8 cd's is vrij veel :(

8 CD's is inderdaad vrij veel, echter je zal ze naar alle waarschijnlijkheid niet allemaal nodig hebben, alleen als je een boel pakketen selecteerd die mee geinstalleerd moeten worden :)

Ik heb inmiddels 1 van de 8 gedownload en gebrand, maar hij vraagt écht naar CD 2

Is het niet verstandiger om toch een andere CentOS te kiezen, want volgens mij maakt de versie van het OS niks uit voor de server.
Bijvoorbeeld 3.1, die heeft zelfs een server-versie wat op één cd past :D
http://centos.mirror.easycolocate.nl/3.1/isos/i386/

Of is dit onverstandig?

-- Sorry voor de bump, drukke week met school :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan