• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekens die los van elkaar staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

riett

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jun 2010
Hallo! Ik hoop dat ik mijn vraag goed kan uitleggen. Ik had een voetbalpoule opgezet, die prima werkt, maar het enige wat mij stoort is dat sommige vakjes al worden ingevuld van wedstrijden die nog niet gespeeld zijn. Dit komt omdat de standen dan al ingevuld zijn en als iemand bijvoorbeeld bij een wedstrijd 0-0 heeft ingevoerd ziet excel dit hetzelfde als wanneer in twee hokjes op het uitslagformulier nog niks is ingevuld. Hiervoor komen dus al punten te staan, die bij het voorlopige totaal worden opgeteld.
Ik heb geprobeerd om zolang de wedstrijd niet gespeeld is, twee willekeurige tekens in te vullen bij het uitslagformulier, maar dat werkt ook niet, omdat * - + bijvoorbeeld gelijk is aan 1-2 (want +>*), en dus mensen al punten krijgen voor het voorspellen van de winnaar.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Zijn er tekens in excel die totaal los van elkaar staan, waardoor ik dus het probleem van niets invullen kan oplossen, zonder dat het ene teken 'groter is' dan de ander?
Alvast heel erg bedankt!

Wanneer je deze formule invuld in een cel zorgt het ervoor dat er niets ingevuld wordt wanneer er niets in B1 staat.

=ALS(B1="";"";B1)

Ik weet niet of dit is wat je bedoelt

Groeten Marcel

Ja, heel erg bedankt! Zo kan ik het wel oplossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan