• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rij in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marloes1998

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Ik gebruik koppelingen en hierbij wordt een rij aangeduid.

Hoe kan ik met behulp van een formule alleen de rij verkrijgen? (Sheet 2'!H308 - hoe krijg ik de regel 308)

Marloes

Ik weet niet of dit is wat je bedoelt ?

Sheet 2'!308:308

Groeten Marcel

Ik denk dat een voorbeeldbestandje je vraag erg zal verduidelijken :)

Groeten Marcel

Marloes,

de formule VERGELIJKEN geeft het rijnummer op binnen het zoekbereik, als ik jouw vraag lees zou ik zeggen iet van:
Code:
=VERGELIJKEN(B1;H1:H400;0)
of
=VERGELIJKEN(B1;H10:H400;0)+9 (als je pas bij rij 10 begint met zoeken)
In B1 staat je zoekwaarde

Hopelijk is dit wat je bedoeld.
Succes,

Laatst bewerkt:
Marloes

Met de volgende formule krijg je de rij :

Code:
rij(Sheet 2'!H308)
:d

Gelens, een goede mogelijkheid, alleen nog net niet helemaal.:o

Ik zou graag willen dat in C4 de regel 3 wordt weergegeven rechtstreeks uit de formule uit cel B4. Niet zoals eerdere oplossing middels de verwijzing uit Sheet2.

Is dit mogelijk?

Marloes

Bijlagen

Ik zou graag willen dat in C4 de regel 3 wordt weergegeven rechtstreeks uit de formule uit cel B4. Niet zoals eerdere oplossing middels de verwijzing uit Sheet2.
In de oplossing van gelens komt de 3 rechtstreeks uit de formule in B4 van Sheet1.
De formule =Sheet2!B3 staat immers alleen in Sheet1 en niet in Sheet2 !
Let wel op de juiste notatie in B4 van Sheet1: ofwel geen apostrofs, ofwel 2, maar niet 1 zoals bij gelens. Het is dus:
=Sheet2!B4 ofwel ='Sheet2'!B4
Overigens ontgaat me het nut van dergelijke exercities volledig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan