instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenswebpage

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2010
Beste Php programmeurs
Hierbij heb ik een vraag:

Ik ben hartstikke nieuwschierig naar php en mysql
Wat kan het en dat soort dingen
Nu heb ik een boek aangeschaft van Peter Kassennaar

PHP instaleren, is dat nodig?
Met dreamweaver kan je php codes schrijven en met wel meer editors

Ik ben voorzichtig met instaleren omdat ik niet precies weet wat er precies gebeurt als ik php instaleer
straks doe ik iets verkeerts en ben ik dagen bezig het probleem op te lossen

waarschijnlijk moet ik dan een herstel punt maken en gewoon met configuratiescherm mijn windows herstellen

graag advies

Als je PHP niet installeert, dan kun je wel code schrijven maar je kunt niet kijken of die code werkt.

Om de code uit te voeren, zul je PHP geinstalleerd moeten hebben.

Gelukkig is het heel makkelijk te installeren en totaal ongevaarlijk. Je kunt het beste een standaard pakket installeren zoals WAMPserver of USBWebserver (beide gratis te downloaden en te vinden met google)

Als je met PHP wilt gaan programmeren, dan zul je ook een webserver mét PHP ondersteuning moeten hebben om je .php webpagina's op te testen.

Makkelijkste optie is het installeren van PHP, MySql (=databasesoftware) en Apache (=webserversoftware) in 1 pakket ipv. als losse onderdelen.

Voorbeelden van dergelijke pakketten zijn:
a. WAMPserver
b. XAMPP

Succes,

Tijs.

Beste Hr. Tijs

Dank u voor u advies:

ik heb webspace bij http://www.antagonist.nl/pages/webhosting/
Die ondersteunt toevallig php en mysql

ik ga proberen wamp te instaleren

ik wil me eerst eens verdiepen in php en mysql kijken wat de mogelijkheden zijn

heeft u nog een advies ?

Nogmaals bedankt

Maar helaas of moet je gelijk je email en alles van je site opgeven

Laatst bewerkt:
e-mail? Ik heb xampp gewoon kunnen downloaden zonder dat ik iets moest invullen ofzo. Maar misschien is dat bij wamp anders..

gewoon even googlen op xammp download ofzo

nog 1 vraagje

hoe gaat het nu precies?
kan ik nu uit dat boek van P. kassennaar codes overschrijven en bekijken of moet ik iets doen met xamp?

Graag advies

Ik heb het boek natuurlijk niet, maar je zou in de map waar apache de broncode van webpagina's verwacht gewoon een .php bestand moeten kunnen aanmaken, die vullen met wat Kassenaar bedacht heeft, en dan via
http://localhost/bestandsnaam.php
php aan het werk moeten kunnen zien.

Tijs.

Beste Tijs:

Zo bedoelde ik het niet, maar bedankt voor uw advies..

Ik heb nog nooit met php gewerkt dus ik wou weten wat doet dat programma nou..

Is het nu dat ik in dat programma alle codes moet schrijven om ze te bekijken of is het iets anders?

Ik snap niet wat u bedoelt met een bron code,
ik werk met dreamweaver waar je php in kunt mmaken
Ok maak ik gebruik van htmml kit, mocht ik zelf codes schrijven

allemaal 1 koek nat, heeft u advies voor een goeie php editor of bestaan die niet?

Bronbestanden zijn de bestanden die samen je website voorstellen. Die kun je (o.a.) met Dreamweaver samenstellen of met een editor.

De php-editors die ik gebruik zijn:
Notepad++
Pspad

Succes,

Tijs.

Beste Hr. Tijs

Hartstikke bedankt voor uw goeie informatie
ik zie dat ik nog een hoop moet leren

kant en klare php codes zijn een klein deeltje van een website, ik schrijf mijn sites .html

of begrijp ik het nu verkeert?

Hoe dan ook bedankt
Ik zal snel eens in het boek duikn om alles te weten te komen over php

Over een paar maanden ga ik me verdiepen in java, een nieuwere uitdaging voor programmeren

Om webpagina's met php-code erin te laten interpreteren moet je die bestanden niet met de extensie .htm of .html opslaan, maar met de extensie .php
Als php goed is geïnstalleerd, dan zou dat goed moeten werken.
Gewone HTML-pagina's zónder php-code erin kunnen gewoon als .htm of .html bestanden opgeslagen worden.

Succes met je project.

Tijs.

Hartstikke bedankt voor uw goeie informatie
ik zie dat ik nog een hoop moet leren

kant en klare php codes zijn een klein deeltje van een website, ik schrijf mijn sites .html

of begrijp ik het nu verkeert?

Hoe dan ook bedankt
Ik zal snel eens in het boek duikn om alles te weten te komen over php

Over een paar maanden ga ik me verdiepen in java, een nieuwere uitdaging voor programmeren

Over een paar maanden ben je waarschijnlijk nog niet heel ver met PHP, dus dit klinkt wat ambitieus. ;)

Verder; je stelt veel vragen die op internet al duizenden keren zijn behandeld en waar enorm goede tutorials voor te vinden zijn. Je kunt toch gewoon zoeken op 'php installation'? Dan vind je alles wat je nodig hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan