instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenswebpage

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2010
Beste Php programmeurs
Hierbij heb ik een vraag:

Ik ben hartstikke nieuwschierig naar php en mysql
Wat kan het en dat soort dingen
Nu heb ik een boek aangeschaft van Peter Kassennaar

PHP instaleren, is dat nodig?
Met dreamweaver kan je php codes schrijven en met wel meer editors

Ik ben voorzichtig met instaleren omdat ik niet precies weet wat er precies gebeurt als ik php instaleer
straks doe ik iets verkeerts en ben ik dagen bezig het probleem op te lossen

waarschijnlijk moet ik dan een herstel punt maken en gewoon met configuratiescherm mijn windows herstellen

graag advies

Als je PHP niet installeert, dan kun je wel code schrijven maar je kunt niet kijken of die code werkt.

Om de code uit te voeren, zul je PHP geinstalleerd moeten hebben.

Gelukkig is het heel makkelijk te installeren en totaal ongevaarlijk. Je kunt het beste een standaard pakket installeren zoals WAMPserver of USBWebserver (beide gratis te downloaden en te vinden met google)

Als je met PHP wilt gaan programmeren, dan zul je ook een webserver mét PHP ondersteuning moeten hebben om je .php webpagina's op te testen.

Makkelijkste optie is het installeren van PHP, MySql (=databasesoftware) en Apache (=webserversoftware) in 1 pakket ipv. als losse onderdelen.

Voorbeelden van dergelijke pakketten zijn:
a. WAMPserver
b. XAMPP

Succes,

Tijs.

Beste Hr. Tijs

Dank u voor u advies:

ik heb webspace bij http://www.antagonist.nl/pages/webhosting/
Die ondersteunt toevallig php en mysql

ik ga proberen wamp te instaleren

ik wil me eerst eens verdiepen in php en mysql kijken wat de mogelijkheden zijn

heeft u nog een advies ?

Nogmaals bedankt

Maar helaas of moet je gelijk je email en alles van je site opgeven

Laatst bewerkt:
e-mail? Ik heb xampp gewoon kunnen downloaden zonder dat ik iets moest invullen ofzo. Maar misschien is dat bij wamp anders..

gewoon even googlen op xammp download ofzo