hoe kan je een html omzetten naar css

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarah22

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
ik heb een html link die ik graag zou willen omzetten naar css hoe doe ik dat het best

css is alleen voor de opmaak, dus je kan er geen links mee maken, alleen links mee OPmaken

Ik denk dat je je beter even in kunt gaan lezen, hier bijvoorbeeld.

Even kort. In HTML wordt de structuur van de site weergegeven. HTML vertelt de inhoud wat het is, een kop, een paragraaf, een tabel, etc. CSS wordt gebruikt om vorm te geven aan de site. Kleur, positie (tot op zekere hoogte) lettertype, al dat soort dingen worden met CSS geregeld. HTML en CSS zijn dus twee verschillende talen die allebei samen worden gebruikt om websites te maken. HTML omzetten in CSS bestaat dus, net zo min als papier omzetten in drukinkt.

EDIT: Dit is trouwens ook een goede maar wel in het Engels.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je je beter even in kunt gaan lezen, hier bijvoorbeeld.

Even kort. In HTML wordt de structuur van de site weergegeven. HTML vertelt de inhoud wat het is, een kop, een paragraaf, een tabel, etc. CSS wordt gebruikt om vorm te geven aan de site. Kleur, positie (tot op zekere hoogte) lettertype, al dat soort dingen worden met CSS geregeld. HTML en CSS zijn dus twee verschillende talen die allebei samen worden gebruikt om websites te maken. HTML omzetten in CSS bestaat dus, net zo min als papier omzetten in drukinkt.

EDIT: Dit is trouwens ook een goede maar wel in het Engels.
ok ik begrijp het wel maar nu is de vraag dus hoe zet ik een template op me website ?
dit is wat ik te zien krijg als ik een nieuwe template wil en niet eentje van de site zelf dus hoe doe ik dat nu het best?
zie links boven op de foto
http://thetwilightsaga3.webs.com/Sans titre.bmp

Hm, zo te zien hebben ze bij dat webs.com een lijst van ca. 300 templates waar je uit kunt kiezen, die je vervolgens in beperkte mate zelf aan kunt passen. Hoe dat daar precies werkt zou ik je niet kunnen vertellen. Maar, ik neem aan dat er op die site wel ergens een handboek is wat je dat kan vertellen.

Hm, zo te zien hebben ze bij dat webs.com een lijst van ca. 300 templates waar je uit kunt kiezen, die je vervolgens in beperkte mate zelf aan kunt passen. Hoe dat daar precies werkt zou ik je niet kunnen vertellen. Maar, ik neem aan dat er op die site wel ergens een handboek is wat je dat kan vertellen.
nee helaas is er geen handboek zoals je ziet staat er alleen voeg css code in
maar hoe kan ik aan een css code komen om die aan de website toe te voegen
heb al geprobeert een html code te veranderen met deze tekens {} en het is ook zo een beetje gelukt maar de template is niet hetzelfde uitgekomen als het origineel dus wat nu?

Geen flauw idee. Ik weet niet wat je wilt bereiken of hoe dat webs.com precies werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan