Haal ik het maximale uit mijn beeldscherm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Svenn0vietsj

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Goeiemiddag,
Ik heb een Acer Aspire 7738G Notebook.
Deze notebook is voorzien van een LED-Beeldscherm.
Ik heb het idee dat ik niet het maximale uit mijn scherm haal wat betreft kleur. Ik heb op dit moment mijn LCD monitor van Acer naast de laptop staan en die heeft aanzienlijk mooiere kleuren dan die in mijn laptop.
Een goede videokaart ontbreekt het niet aan (vind ik zelf) Nvidia GF GT 130m.
Het beeld is dus nogal flets vergeleken met een externe LCD monitor met automatische instellingen. (overigens ook van Acer)
Wanneer ik bij Apparaatbeheer kijk word mijn laptopbeeldscherm trouwens weergegeven als " Algemeen PnP monitor".
Ook heb ik het idee dat toen ik er nog vista op had de kleuren ook mooier waren. Ik hoop dat iemand me kan helpen met dit " probleem"

Alvast bedankt.

Wel de correcte en meest recente drivers van je videokaart geinstalleerd?

Wel de correcte en meest recente drivers van je videokaart geinstalleerd?

Ja heb de meest recente van de Acer Website zelf en die is aardig up to date. Overigens zou dat uitmaken? Mijn laptopscherm en lcd monitor worden door dezelfde videokaart aangedreven.
Ik hoop dat het een beetje te zien is ter indicatie een fotootje waar toch wel een beetje verschil in te zien is.
getattachmentaspxst.jpg

Het is in ieder geval te zien dat de externe monitor aanzienlijk meer rood weergeeft. De laptop geeft dit nogal flets weer.

Laatst bewerkt:
Dan misschien de instellingen van je laptop scherm aanpassen: helderheid, beeldscherpte, licht/donker

Dan misschien de instellingen van je laptop scherm aanpassen: helderheid, beeldscherpte, licht/donker

Vraag is dus, hoe kan ik dit instellen? ik heb namelijk een Nvidia Configuratiescherm waarin je " Videokleurinstellingen" kan aanpassen maar zeker niet net als bij de monitor een menuutje in het beeldscherm zelf waar je bepaalde dingen kan instellen.

Helderheid haalt niets uit maakt het alleen donkerder of lichter en contrast .. die luxe heb ik blijkbaar niet :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan