net zo lang selecteren tot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ad4Jansen

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2007
Heren/dames ik heb voor jullie 2 vragen waarschijnlijk een eitje voor jullie maar voor mij een probleem:shocked:

Vraag één:

Als een de waarde in bijv b3 is 1 dan moet deze regel geselecteerd worden is de waarde in cel b4 ook 1 dan moet deze regel ook geselecteerd worden deze selectie gaat net zo lang door tot de waarde in B geen 1 meer is.

Als het einde van selecteren bereikt is dan moet de selectie geknipt worden. (en volgt er een andere code)

De tweede vraag.....

Als een code een foutmelding geeft bijv als een bestand niet gevonden wordt dan wil ik een andere code uitgevoerd hebben...

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Ad

Misschien moet het totaal anders, maar hierbij mogelijk een begin.
Het bereik wordt nu nog geselecteerd, maar is als voorbeeld.

Bijlagen

Hallo,

Oplossing vraag1:

Code:
Sub Kopieren()

Dim C as range

With sheets(bladnaam)

For each C in .range("b3:B" & .cells(rows.count,1).end(xlup).row)
    if C = 1 then sheets(2).cells(rows.count,1).end(xlup).offset(1,0).entirerow.value = _
    c.entirerow.value[COLOR="DarkGreen"] 'kopieert de hele rij naar de nieuwe locatie, 
    sheets(2) veranderen in de naam van juiste blad[/COLOR]
Next
end with
end sub

Vraag2:

Code:
Sub bestand
With CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If .FileExists(Pad & "HelpMij.xls") =false Then [COLOR="DarkGreen"]'naam van macro die je wilt starten[/COLOR]
End With
end sub

Vraag2:

Code:
Sub bestand
With CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If .FileExists(Pad & "HelpMij.xls") =false Then [COLOR="DarkGreen"]'naam van macro die je wilt starten[/COLOR]
End With
end sub

Of:

Code:
Sub bestand
    If Dir(Pad & "HelpMij.xls") Then [COLOR="DarkGreen"]'naam van macro die je wilt starten[/COLOR]
end sub

Of:

Code:
Sub bestand
    If Dir(Pad & "HelpMij.xls") Then [COLOR="DarkGreen"]'naam van macro die je wilt starten[/COLOR]
end sub

Moet nog wat bij, bedoeling is dat de macro wordt gestart als het bestand nog niet bestaat.

Code:
Sub bestand
    If Dir(Pad & "HelpMij.xls") = vbNullString Then 'naam van macro die je wilt starten
end sub

heren bedankt

Ik ga er mee aan de slag Op dit moment zit ik alleen plotseling in de problemen wat werkdruk betreft:evil:

Dus wordt vervolgd.

Ad

Geweldig.......

Heren bedankt ik heb de oplossingen geprobeerd in een test bestand en het werkt.

Je begrijpt dat dit een simpele voorstelling was van wat ik wilde hebben.
Ik ga ze vanmiddag proberen in te bakken in de andere code's dat zal nog wat voeten in aarde hebben maar dat is een ander deel van de puzzel
In de oplossing van HSV staat een formule die ik ook nog ergens anders gaan gebruiken.

Bedankt weer.........:thumb::thumb::thumb::thumb:

Ad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan