• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

surfingmaster

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2010
Beste dames en heren,

ik probeer een formule te zoeken die de datum in een gegeven cel (datums in kolom C) gaat zoeken in rij 13. Als hij die gevonden heeft, moet hij in die kolom naar beneden gaan naar de 1 na laatste cel in de kolom en daarna het aantal cellen dat in kolom B staat naar rechts gaan. Dit getal moet hij in kolom D zetten. (1 na laatste regel, want grote van tabel is variabel.)

Voorbeeld in cel C18 staat datum 15-2-2010. Gaat dan horizontaal zoeken in rij 13. Bij de datum '15-2-2010' gaat hij naar beneden naar de 1 na de laatste regel. Daar gaat hij het aantal cellen dat in kolom B staat naar rechts. In dit geval '3' en vult in D18 het getal dat in cel L35 staat (zie voorbeeld bestand).

Groet,
Erwin

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zoiets? In hulpcel G15 zoeken we de één na laatste rij in kolom H, we gaan ervan uit dat dit dezelfde rij is voor kolom I, J, K etc.
Het bereik van de voorbeeldformules gaat tot kolom Z, uitbreiden indien nodig.

Bijlagen

de oplossing van wher met de vergelijken functie gaf mij de input voor de hele oplossing.

het is een delicate balans van absolute en relatieve cel verwijzingen, maar volgens mij heb ik een formule die altijd werkt hoe ver je hem ook doortrekt.

- de voorlaatste regel vind hij door in kolom C in de voorlaatste regen Totaal1 te zetten (deze tekst kun je vervangen door elke tekst die jij passend vind of via opmaak met dezelfde voorgrond kleur onzichtbaar maken)

afijn, het was even puzzelen maar het is gelukt.. :D

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan