Welke videokaart past het best bij mijn computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonn01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2010
Dames en Heren,

Om nog een beetje normaal wat spellen te kunnen spelen, ben ik op zoek naar een nieuwe videokaart. Alleen ik weet niet welke in mijn systeem past, net als welke voedingen etc. erop moeten. Nu beschikt mijn pc over een G-Force 7300LE, de andere specs staan hieronder:

hardware:

Base proccessor :
PentiumD 915 (P) DC 2.8 GHz
800 MHz front side busSocket 775

Chipset
ATI Radeon Xpress 1100 for Intel Processors

Motherboard
Manufacturer: ECSMotherboard Name: RC415ST-HMHP/Compaq motherboard name: Alhena5-GL6

[/BMemory[/B]
Memory Installed 2 GB
Maximum allowed 2 GB (2 x 1 GB)
Speed supported PC2-4200 MB/sec
Type 240 pin, DDR2 SDRAM

Hard drive
250 GB SATA 3G (3.0 Gb/sec)7200 rpm

Sound/Audio
High Definition 5.1 audio
•ALC 888 chipset

Expansion slots
Slot type Quantity
PCI Three (Three available)
PCI Express x16 One (One available)

Drive bays
Bay type Quantity
5.25" Two (One available)
3.5" Three (One available)

Dit is zo'n beetje alles wat ik heb, zou iemand mij wat aanbevelingen kunnen doen welk videokaart het beste in mijn pc past. Beetje prijzig is niet erg maar ik hoef niet de plinternieuwste :D

Alvast bedankt,

Ik zou er niet teveel aan uitgeven
PC is behoorlijk verouderd, heeft ook een zwakke processor en maar 2Gb ram geheugen.

waarde van de pc op dit moment ca. 75 euro

Ik zou er ook niet zo veel aan uitgeven, inprincipe past elke videokaart er in als die maar genoeg voeding heeft. Maar als ik zo naar de andere specificaties kijk denk ik niet dat er nou echt een goede voeding in zit.

Edit: @mrmusic
De waarde van die PC, gok je dat nou zelf of heb je daar iets voor qua software?

Laatst bewerkt:
Ik zou er ook niet zo veel aan uitgeven, inprincipe past elke videokaart er in als die maar genoeg voeding heeft. Maar als ik zo naar de andere specificaties kijk denk ik niet dat er nou echt een goede voeding in zit.

Niet elke videokaart past erin hoor!!!!!

Je hebt gelijk, maar de meeste Graka's passen toch wel in een PCI slot?

Allereerst heeft deze pc helemaal geen PCI slot voor de videokaart!

Dus:

Een PCI kaart past NIET
Een AGP kaart past NIET

Het moet een PCI-e kaart zijn

Hij heeft drie vrije PCI sloten en een vrij PCI-Express ×16 slot, dus je kunt niet zomaar een AGP-videokaart erin stoppen; dat werkt echt niet. Zal mrmusic wel meer over weten als je zijn site bekijkt :d

Nee!

PCI is erg oud, agp en pci-e passen daar echt niet in hoor... En andersom ook niet.

ik snap het nu ook niet meer...
jullie hebben het over een pci-e in een pci slot
dat kan toch niet?

Ik snap er geen **** meer van, ik houd mijn mond maar, dat lijkt me beter :o

Maar de steller van de vraag is nog niks wijzer geworden volgens mij!:P

Er is toch zeker een PCI-E slot in dat vrij is. Wat voor voeding heb je? Gezien de rest van het systeem misschien een HD4670?

;) De voeding info kun je vinden aan de zijkant van de voeding. (Die grote doos waar de stekker in gaat)

Heren,

Ondanks de ruzie's over PCI sloten etc, heb ik mijn antwoord gevonden!. Mijn pc is gewoon uit het jaar 1900 en ik investeer wel in een nieuwe pc.

Allemaaal bedankt voor jullie reacties! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan