Object required error!

Status
Niet open voor verdere reacties.

wawahoe

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2010
Groot probleem! Ik heb deze code:

applesSold = applesSold + 1
txt.Text1 = 1

Project maken werkt perfect, maar als ik dan op het knop: Koop het! (de knop waar de code in zit) druk, krijg ik een error: Object Required! Help me!

Laatst bewerkt:
Ervan uitgaand dat applesSold een integer (heel getal) moet voorstellen:

Code:
Dim applesSold As Integer
applesSold = 0

Of:

Code:
Dim applesSold As Integer = 0

Beide zijn exact hetzelfde, het verschil is dat je bij het tweede voorbeeld direct een waarde toekent aan de variable applesSold.

Dit:
Code:
txt.Text1 = 1

...gaat niet werken. Als txt een textbox is, en je wilt de waarde van applesSold daarin weergeven, doe je het zo:

Code:
txt.Text = ApplesSold

Maar zo kan het ook:

Je kan:
Code:
applesSold = applesSold + 1

...ook zo schrijven:

Code:
applesSold += 1

Beide doen exact hetzelfde.

Laatst bewerkt:
Over die text fix, bedankt, maar nu gaat die maar tot een. Als ik op het knop Koop Het! druk, gaat de text wel naar een, maar als ik weer druk, gaat die niet naar 2. Of komt dat omdat de variable alleen maar 1 keer werkt? Zo ja, hoe laat ik het meerdere keren werken?

Eerst zet je deze code onder de button:

Code:
applesSold += 1

Dit zorgt ervoor dat bij elke klik op de knop de waarde van applesSold met 1 omhoog gaat.
Vervolgens willen we de nieuwe waarde ophalen en weergeven in een textbox:

Code:
txt.Text = applesSold

Eerst zet je deze code onder de button:

Code:
applesSold += 1

Dit zorgt ervoor dat bij elke klik op de knop de waarde van applesSold met 1 omhoog gaat.
Vervolgens willen we de nieuwe waarde ophalen en weergeven in een textbox:

Code:
txt.Text = applesSold
Ik gebruik visual basic 6. Daar werkt de code niet denk ik. Ik krijg een error. Syntax error.

Dan kan ik je niet verder helpen, of je moet willen overstappen naar VB.NET maar dat zie je vast niet zitten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan