• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule ALS werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sherpa14

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
In excel 2003 wil ik een ALS formule gebruiken. Het lukt echter niet.

Cel I9 is en cel waar de formule "=SOM(F9:H9)" vermeld staat.
Ik wil in de kolom M een melding krijgen als het getal in I9 groter of gelijk is aan 2 - als vermelding wil ik "JA".
Als het getal kleiner is dan 2 dan wil ik de vermelding "NEE" krijgen

Ik heb volgende formule gebruikt in M9 : =ALS(I9>=2;"JA";"NEE")

Resultaat: de cel M9 toont de fromule maar niet "Ja" of "NEE"

Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd, kan iemand mij hiermee helpen ?

Alvast bedankt voor de inspanning.

Probeer de opmaak van de cel eens te wissen en de formule er daarna nog een keer in te zetten...

Formules zijn nix mis mee en werken hier dus kennelijk eb je het goed gedaan. Wordt de formule in I9 ook getoond? doe dan eens ctrl-t

Ik heb je voorbeeld even nagebouwd en bij mij werkt ie. Ergens staat me iets bij dat het nog kon fout gaan door de weergave van cellen, die verkeerd staat ingesteld. Zoek eens in die hoek.

Ik was te laat dus.

Laatst bewerkt:
opties

Bij de opties > geavanceerd > weergaveopties van werkblad
'formules weergeven in cellen in plaats van berekende waarden'
uitvinken.
Beste groeten,
Paul.

Of er staat een spatie in het begin van de formule , dan krijg je ook deze toestand .

Is opgelost. Had idd met de celeigenschappen te maken. Stond op "tekst" en bij wijziging naar "standaard" is het in orde gebracht.
Bedankt voor de praktische tips!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan