• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

max/min per maand aanduiden met datum

• Onderwerp starter Onderwerp starter Qoss
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Qoss

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2009
hoi

ik ben sinds een tijdje weer online aan het pokeren en ik wil mijn winsten (of verliezen) bijhouden. Graag zou ik rechts onder (wnn je in bijlage kijkt naar mijn bestandje) ook graag de beste en slechtste dag van de maand weergegeven krijgen maar ik weet niet hoe dat moet.

ik kan mij iets herinneren van een vorig bestandje ivm Joggen die ongeveer dit werd:

="Beste tijd op "&TEKST(VERSCHUIVING($F$4;VERGELIJKEN(MIN(G5:G35);G5:G35;0);0;1;1);"dddd d mmmm jjjj")

ik zou dit graag ingepast zien in dit excell bestand.. kan iemand dit voor mij maken aub? Andere praktische verbeteringen zijn ook altijd welkom! Een voorbeeld van een gebruikt tabblad is bv die van december 2010.

mvg Qoss

Bijlagen

Hallo Qoss,

Je bent denk ik een aardig eind op weg ...
Gebruik als begin waarde in de VERSCHUIVING formule de celreferentie naar de cel net boven de aangegeven data tabel In jouw werkblad N8) en dan zit je denk ik al aardig goed.

bedenk wel: Als er twee gelijke waarden in de VERGELIJKEN functie zitten, die voldoen aan het criterium van de MIN functie, zal denkelijk alleen de eerste datum worden weergegeven!

Jan M

Hallo Qoss,

Je bent denk ik een aardig eind op weg ...
Gebruik als begin waarde in de VERSCHUIVING formule de celreferentie naar de cel net boven de aangegeven data tabel In jouw werkblad N8) en dan zit je denk ik al aardig goed.

bedenk wel: Als er twee gelijke waarden in de VERGELIJKEN functie zitten, die voldoen aan het criterium van de MIN functie, zal denkelijk alleen de eerste datum worden weergegeven!

Jan M

ja zit wel degelijk redelijk goed maar ik krijg het maar niet voor elkaar.. kan er anders iemand de formule in het bestand zetten ofzo want ik raak er maar niet aan uit? :o

Sorry had even kunnen doen.

Hierbij: Plaats in cel N50 (ik gebruikte werkblad spetember 2008) de volgende formule

=TEXT(OFFSET(N5;MATCH(MAX(P6:P36);P6:P36;0);0;1;1);"d mmmm")

Ik gebruik Engelse versie, maar dat moet niet moeilijk te vertalen zijn.

heb het vertaald als:

=TEKST(verschuiving(N5;vergelijken(max(P6:P36);P6:P36;0);0;1;1);"d mmmm")

maar blijkt niet te werken :confused:

Kan ook zo:

=INDIRECT(ADRES(VERGELIJKEN(P49;P9:P39;0)+RIJ(P8);KOLOM(N9)))

Waarbij voor rij(p8) en kolom(N9) uiteraard ook gewoon 8 en 9 kan worden geschreven. Indien je echter rijen invoegt zullen getallen die "hard" in je formule staan niet veranderen, als je dit zo gebruikt wel.

Opmaak van de cel niet als tekst maar als datum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan