Heb ik de goeie RAM geheugen kaartjes gekocht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxvdburg

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Hallo,

Ik heb vandaag (2 juli) in mijn huis, nog een nieuwe, niet open gemaakte ram geheugen gevonden!
Heb zijn 4 kaartjes van 512 MB, dus totaal 2 GB!
Nu heb ik 2 pakjes, ik heb een; Kingston Hyper KHX3200AK2/2GB, en een;
- Kingston Value RAM Kingston KVR667D2N5K2/2GB.
Nu ben ik benieuwd, of deze kaartjes ook in mijn PC kunnen!

Ik heb een; dell dimension 2400 computer.

Ik hoor graag of ik dit RAM geheugen kan installeren,
als je meer wilt weten over mijn pc, vraag je het even, ik zoek het zo op!

IS het ddr2 ??? proberen is het altijd waard

Type ( Soort ) Net als ik ik heb DDR2 SO-DIMM ( Laptop geheugen ) dus de jouwe heeft DDR 1

Goedenavond,

Ik zal je maar even verlossen deze KVR667D2N5K2 van kingston je eerst setje zou inderdaad in je pc kunnen maar aangezien in de link van Paranoid staat dat er maximaal 1 gig door het moederbord ondersteund wordt dus denk dat je dan zelf het antwoord wel weet :D
Tweede setje is volgens mij ddr2 gaat dus niet passen.

er kan maximaal 1GB ram in + er zijn maar 2 slots: als je je eerste setje zou insteken (2GB) zou je al direct teveel ram hebben dan er ondersteund word door je moederbord.

Ok!
max. 1 gb dus,
is dit moeilijk te vervangen? Ik ben namelijk pas 13 jaar oud, en weet niet of ik het zelf kan doen.

Als ik dit heb gedaan, wordt/is mijn pc toch een stuk sneller?

____________________________________________________________________-

Aanpassing

Moet ik de kingston Hyper, of de Kingston valueRAM gebruiken?

Laatst bewerkt:
Dat vervangen is geen probleem. Zo gepiept, klikje erin en eruit. Dat ie veel sneller wordt weet ik niet aangezien je geen info over de PC geeft. Je hebt de snelheid van DDR-400 nodig. ValueRAM is goed genoeg, dat andere is puur voor overclockers.

o, uhm, nou, welke gegevens moet je weten dan om te kunnen zien of de pc sneller wordt?
Als ik mijn pc nu aan zet, duurt het minstens 15 minuten, om hem aan te hebben, + het internet aan te hebben staan....
Ik denk dat ik er toch wel op vooruit ga als ik nu de 1 GB erin zet, ik denk dat er namelijk nu 256 mb inzit...

Misschien handig om te weten:

- OS? Windows 2000/XP/Vista/7 (alhoewel dat Vista en 7 niet zullen draaien met 256)
- Welke processor met welke snelheid
(ik gok op XP met een Intel Celereon /P4 of Dual Core)
- Harde schijf misschien ver vol?

Ram is een tijdelijke dump voor Windows, wat bij het afsluiten naar de HD wordt geschreven, meer ram betekent dat er meer tegelijk kan worden gebruikt.
Stop je er meer dan 1GB in, werkt het helemaal niet :P bios zal dan met een fout komen

Laatst bewerkt:
Misschien handig om te weten:

- OS? Windows 2000/XP/Vista/7 (alhoewel dat Vista en 7 niet zullen draaien met 256)
- Welke processor met welke snelheid
(ik gok op XP met een Intel Celereon /P4 of Dual Core)
- Harde schijf misschien ver vol?

Ram is een tijdelijke dump voor Windows, wat bij het afsluiten naar de HD wordt geschreven, meer ram betekent dat er meer tegelijk kan worden gebruikt.
Stop je er meer dan 1GB in, werkt het helemaal niet :P bios zal dan met een fout komen

Ok, nou ik heb Win7, processor weet ik niet, ben nu namelijk even op een andere pc, want ik ga zomenteen de hele dag weg verder heb ik een harde schijf, ingebouwde van 18 GB, (vrij weinig dus) en een externe hardeschijf van 300 GB.

Maar het heeft toch wel zin om deze ram kaartjes te vervangen"?

Windows 7 lijkt me zeer raar, want dan zou je hardeschijf in een klap vol zitten. Ga terug naar XP en je PC zou een stuk sneller zijn.

windows 7 past toch niet op een 18gb? draait met 256ram?! :confused:
lijkt me niet nee

XP of 2000 is dan betere keuze, ook sneller - 2000 is wel verouderd, maar ligt er al aan waarvoor je m gaat gebruiken.

Laatst bewerkt:
Site van dell geeft trouwens andere info

Architecture
DDR SDRAM

Memory connectors
two

Memory capacities
128-, 256-, or 512-MB

Minimum memory
128 MB shared DDR SDRAM

NOTE: Between 32 and 64 MB of system memory may be allocated to support graphics, depending on system memory size and other factors.

Maximum memory
2 GB
Memory type
PC2100 (266-MHz) or PC2700 (333-MHz) DDR SDRAM

Waarbij ik me vraagtekens zet omdat men aangeeft dat er maximaal 512mb modules geplaats kunnen worden op 2 sloten

[URL="http://support.dell.com/support/edocs/SYSTEMS/dim2400/en/sm_en/specs.htm"]Bron[/URL]

Laatst bewerkt:
Dan had mijn website dus toch gelijk, ik weet niet hoe Dell via 2 sloten en max. 512MB 2GB krijgt...

Aangezien er dus 2 gegevens zijn kan ik(en niemand niet!!!) bepalen op basis van alleen deze bronnen wat nou het juiste is......

Het voorstel van ronnie 1 over het downen van speccy kan wellicht een uitsluitsel geven om te kijken welk oem bordje er gebruikt wordt.

Laatst bewerkt:
sorry, ik heb 32 gb, heb win7 32 bits, en al mijn software staat op mn harde schijf!
Ik begrijp dus dat ik gewoon maar 1 gb kan inbrengen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan