Traagheid door router

Status
Niet open voor verdere reacties.

abcdeee

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Op dit moment hebben we 1 pc en 1 laptop hier in huis. Het internet komt beneden het huis binnen, en liep via een kabel direct de pc in. Aangezien de laptop ook internet moest hebben komt de internetkabel nu uit in een router, die bedraad is met de pc, en de laptop heeft onbedraad internet.

Wat er nu te merken valt is dat de beide computers ontzettend traag internet hebben, niet qua laden, maar meer pagina's gewoonweg niet laden (lijkt op bevriezen). Bij een aantal keer vernieuwen pakt ie em dan ineens, maar het zorgt wel voor veel irritaties omdat het internet vast lijkt te hangen.

Hoe is dit op te lossen, en hebben we toch op beide computers snel internet?

Hoi,

1. welke provider
2. welk merk/type router
3. ontstond het probleem direct na overschakelen op de router of een tijdje daarna?

Hoi,

1. welke provider
2. welk merk/type router
3. ontstond het probleem direct na overschakelen op de router of een tijdje daarna?

1. Ziggo.
2. een standaard router (neem ik aan) van Sitecom.
3. direct na overschakelen.

Hoi,

Bij Ziggo moet je, wanneer je een ander apparaat aansluit in plaats van rechtstreeks een pc op de modem, ook de modem uitzetten.

Wanneer je dat niet hebt gedaan, doe dan het volgende:

Zet pc en laptop uit (netjes afsluiten dus ook)
Zet modem en router uit en wacht een minuut of tien.

Zet nu eerst de modem van Ziggo aan en wacht even tot deze volledig on-line is.
Hierna zet je de router aan en wacht weer tot ook deze volledig on-line is.
Kijk nu eerst of de 'draadloze' verbinding met de router werkt (dus bij jou de laptop aan).
Als dit goed werkt, tenslotte de pc.

Ik heb gedaan wat je zei, maar het probleem is bij beide computers helaas niet opgelost. Het is precies dezelfde situatie als het voor je oplossing was.

Hoi,

Ik heb hier eenzelfde situatie (maar een andere kabelaar: niet Ziggo, maar UPC).
Dus: internet via CAI met kabelmodem van UPC, een aparte router (Netgear) een met bekabelde verbinding en een laptop draadloos.
Wat is - net als jij - constateerde een tijdje geleden was inderdaad die 'trage' verbinding'
Ik heb alles gereset en opnieuw ingesteld.
1. PC's en notebooks uit, behalve de modem/router en de kabel tussen modem en router los.
2. Kabelmodem gereset (zo'n gaatje waar je een pennetje in moet steken terwijl de modem aan staat)
3. Router gereset op dezelfde manier (je moet dan wél zelf alle instellingen en beveiliging opnieuw doen!)
4. Nu stroom van de modem en router af, kabel tussen modem en router. Eerst weer de modem aan en hierna de router (zoals eerder omschreven).

Dit had tot gevolg dat m'n internet verbinding aanmerkelijk sneller / soepeler ging.
Heb je trouwens al eens een snelheidstest op pc en laptop uitgevoerd en de pc en laptop eens opgeschoond?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan