vastlopen herinstallatie xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Britta

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2010
Hallo,

Ik moest mijn windows xp opnieuw installeren. Heb ik vorige week gedaan maar pc liep vast, kon niet meer het toetsenbord gebruiken en muis. Met hulp heb ik de pc wel weer aan de praat gekregen maar installatie is afgebroken.
Ik wil dus opnieuw instaleren maar ben bang dat pc (toetsenbord)weer vastlloopt. Wat kan hiervan de oorzaak zijn en belangrijker hoe kan ik installeren zonder dat dit gebeurt. Eigenlijk durf ik er nu niet aan te beginnen.

groetjes Britta

Sluit eens een setje mét draad aan en probeer het dan nog eens.

en mocht het dan nog niet opgelost zijn.

Probeer een ps/2 toetsenbord.

Je pc loopt vast omdat hij de drivers tijdens het installeren van windows niet kan laden. De drivers van het toetsenbord.

Grt

Rens

oke, en kun je dat andere toetsenbord direct aansluiten of moet je die eerst apart installeren||||??? en moet de muis dan ook bedraad zijn???

en wat is een ps/2 toetsenbord?

Ik ben een behoorlijke leek hoor op dat gebied:o:(

Gr. \Britta

Hoi,

zo'n toetsenbord heeft geen drivers nodig, als ik heb goed begrijp was het een usb-toetsenbord?
Die hebben usb-drivers. Maar zo'n ps/2 toetsenbord kan je gewoon inpluggen, die doet het bijna altijd. Deze heeft zo'n rond plugje met gaatjes en/of staafjes erin, en die heeft vaak een roze/paarsachtige kleur.

Toetsenbord hoef je niet opnieuw te installeren, gewoon voordat je je computer aanzet, even toetsenbord verwisselen.

En muis ook maar bedraag, anders krijg je dadelijk hetzelfde probleem met je muis als met je toetsenbord.

ps/2 is een oude connector voor muis/toetsen bord. Gemarkeerd met een paars en een groene connector.
Zie:
150px-PS2_Ports_ATX.jpg

Zie hier meer informatie

Grt

Rens

1) Als erbij vermeld wordt : drivers "WINDOWS XP' is dat toetsenbord dan goed? (nieuw kopen)?

2) Of als ik van iemand een toetsen bord kan lenen die windows xp heeft en een toetsenbord met draad, kan ik deze dan
eventueel gebruiken??

En bedankt tot nu toe voor de uitleg :thumb:

gr. Britta

1) Als erbij vermeld wordt : drivers "WINDOWS XP' is dat toetsenbord dan goed? (nieuw kopen)?

2) Of als ik van iemand een toetsen bord kan lenen die windows xp heeft en een toetsenbord met draad, kan ik deze dan
eventueel gebruiken??

En bedankt tot nu toe voor de uitleg :thumb:

gr. Britta

De meeste normale usb toetsenbord(dus bedraad) moet het doen, en dat geld ook voor de muis.

Dus:
1) ligt eraan wat voor toetsenbord dat is
2) je kunt het altijd proberen

En graag gedaan :thumb:

Grt

Rens

Hihi "je kunt het altijd proberen" . Heb ik de vorige keer ook gedaan en toen kon er niks meer, "vast" . Hoe hij weer aande praat gekomen is weet ik niet maar het heeft wel geld gekost.
Dus als je weet wat ik moet doen als hij weer vast loopt dan hoor ik graag van je.

gr. Britta

Hihi "je kunt het altijd proberen" . Heb ik de vorige keer ook gedaan en toen kon er niks meer, "vast" . Hoe hij weer aande praat gekomen is weet ik niet maar het heeft wel geld gekost.
Dus als je weet wat ik moet doen als hij weer vast loopt dan hoor ik graag van je.

gr. Britta

mmm nouja, ik gebruik altijd een usb-toetsenbord, en dat is tot nu toe nog goed gekomen.
En usb-draadloze toetsenbord werken 99 van de 100 x niet bij een reinstal van je computer.

En anders als je het niet aandurft, even opzoek gaan naar een ps/2 toetsenbord/muis. Dan weet je iig zeker dat hij niet vast loopt, of wat dan ook.

Grt

Rens

Hallo daar ben ik weer. Alles verloopt nu goed xp opnieuw geinstalleerd. Nog hartelijk dank voor de hulp hiervoor.

Nu heb ik nog een andere vraag. Ik heb geprobeerd om Service pack 3 te instaleren via windows update maar dat is mislukt.
Er kwam te staan dat catalogus niet kon worden geïnstalleerd. Weet iemand hier raad mee??

gr. Britta

Hallo daar ben ik weer. Alles verloopt nu goed xp opnieuw geinstalleerd. Nog hartelijk dank voor de hulp hiervoor.

Nu heb ik nog een andere vraag. Ik heb geprobeerd om Service pack 3 te instaleren via windows update maar dat is mislukt.
Er kwam te staan dat catalogus niet kon worden geïnstalleerd. Weet iemand hier raad mee??

gr. Britta

Graag gedaan :thumb:

Probeer het eens met deze link.

Dan installeer je win xp sp 3 handmatig

Grt

Rens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan