Processor en moederbord vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zorro628

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2010
Hallo,

Ik wil mijn processor en moederbord vervangen. Ik heb nu een Dell Dimension E520 , Intel Pentium D. Nou heb ik gehoord dat het soms niet past omdat de aansluitingen anders zijn.Hoe kan ik zien of de aansluiting wel past? Ik wil de processor vervangen voor een:AMD Phenom II x4 965 en het moederbord voor een: AM3 Asus m4n78-AM

Gr, Zorro

Het is een probleem het moederbord dat je hebt gekozen heeft socket(voetje): AM2+
En de processor heeft socket: AM3

Dus dat zal niet passen.

Post eens je volledige systeem spec van het systeem dat je nu hebt.
Van de DIMENSION E520 zijn er verschillende uitvoeringen.

Ik vraag me wel af wat je met zo'n zware processor moet..
Heb je ook een losse videokaart?

Grt

Rens

Laatst bewerkt:
Ja oke qua moederbord is het geen probleem, maar ik zit te twijfelen of het wel in m'n kast past..
Anders zal ik ook een nieuwe kast moeten aanschaffen wat ik eigenlijk niet wil.
Voor de rest heb ik nu een:
Dualcore @ 2.8 ghz
Videokaart: 8500 GT (1GB)

Hierbij de moederbord eigenschappen:

Moederbordeigenschappen
Moederbord ID <DMI>
Moederbordnaam Dell Inc. Dell DM061

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel NetBurst
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 800 Mhz
Bandbreedte 6400 MB/s

Laatst bewerkt:
Het is een probleem het moederbord dat je hebt gekozen heeft socket(voetje): AM2+
En de processor heeft socket: AM3

Dus dat zal niet passen.

Grt

Rens

Herstel! .. Dat gaat wel passen .. Am2+ is compatibel met Am3 .. Vandaar de + in de benaming ;)

Je hebt AM2, AM2+ en AM3 sockets, vaak zie je bij de eerste twee een combinatie, dus AM2/AM2+ en de AM3 gewoon alleen op een moederbord. Dus een AM3 socket Phenom, kun je prima kwijt op een moederbord AM2/AM2+ ;)

Suc6! :thumb:

Herstel! .. Dat gaat wel passen .. Am2+ is compatibel met Am3 .. Vandaar de + in de benaming ;)

Je hebt AM2, AM2+ en AM3 sockets, vaak zie je bij de eerste twee een combinatie, dus AM2/AM2+ en de AM3 gewoon alleen op een moederbord. Dus een AM3 socket Phenom, kun je prima kwijt op een moederbord AM2/AM2+ ;)

Suc6! :thumb:

Klopt!

Was ik even vergeten.

Dat is geen probleem dus.

Je kunt even kijken wat de grote van je moederbord nu is.

De grote van het mobo dat je erin wilt zetten is: Micro ATX

Suc6!

Grt

Rens

Klopt!

Was ik even vergeten.

Dat is geen probleem dus.

Je kunt even kijken wat de grote van je moederbord nu is.

De grote van het mobo dat je erin wilt zetten is: Micro ATX

Suc6!

Grt

Rens

Hoe/waar kan ik de grote van mijn moederbord zien?:P

gaat dit wel lukken?
dell pc's zitten dagt ik altijd heel anders inelkaar dan de andere standaard pc's
anders moet je eens een foto van je moederbord dat je nu hebt posten dan kunnen we hier wel zien of het gaat passen denk ik

mvg joeri

gaat dit wel lukken?
dell pc's zitten dagt ik altijd heel anders inelkaar dan de andere standaard pc's
anders moet je eens een foto van je moederbord dat je nu hebt posten dan kunnen we hier wel zien of het gaat passen denk ik

mvg joeri

Het moederbord in dell's, hp's en compaq's zijn doorgaans van het MicroATX formaat. Als je zon formaat moederbord koopt, kun je die er ongestraft er zo erinschroeven :)

hp en compaq hebben inderdaat gewoon een micro atx
maar ik heb hier een dell pc staan waar tog een heel vreemd model moederbord in zit niet zomaar een moederbord uit een computer winkel

hp en compaq hebben inderdaat gewoon een micro atx
maar ik heb hier een dell pc staan waar tog een heel vreemd model moederbord in zit niet zomaar een moederbord uit een computer winkel

Wat is het type nummer van die PC ?

Wat is het type nummer van die PC ?

hallo
ik heb hier is wat meerdere dell pc's die ik hier heb staan open getrokken
de dell xps 720 heeft een vreemd model moederbord
de dell optiplex gx280 heeft vreemd model moederbord
de dell dimension 8200 heeft vreemd model moederbord
maar ik kwam ook tegen een dell optiplex met inderdaat een gewoon micro atx mobo
dus niet alle dell's hebben apparte moederborden!

je hebt toevallig niet ergens nog een micro atx bord liggen die je er in kunt schroeven om te kijken of het past?

Grt

Rens

je hebt toevallig niet ergens nog een micro atx bord liggen die je er in kunt schroeven om te kijken of het past?

Grt

Rens

Nee jammer genoeg heb ik dat niet. Ik zit nu echt te twijfelen of er nou wel of niet een ATX moederbord in kan:confused:

Kun je dan niet beter gewoon een standaard kassie erbij kopen ? Dan weet je in ieder geval zeker dat een nieuw moederbord er in past :)

Kun je dan niet beter gewoon een standaard kassie erbij kopen ? Dan weet je in ieder geval zeker dat een nieuw moederbord er in past :)

Ja egwoon een standaard goedkope micro atx kast. Je bent dan klaar voor max 35 euro.
En dan weet je iig zeker dat het zal passen.

Grt

Rens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan