laptop voor studie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jokeee

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2010
Onze dochter gaat na de zomer studeren op een MBO- pedagodisch werk.
Via campusshop.nl en onderwijslaptop.nl kun je een laptop kopen met garantie/verzekering.
Bij campusshop.nl kost dat 105 euro, inclusief beperkte diefstalverzekering.
Bij onderwijslaptop zit het bij de prijs van de laptops in.

De laptops op ondewijslaptop.nl prijs: G55 600 euro
G560 700 euro

Lenovo,...........moet erg degelijk zijn heb ik van horen zeggen

Op campusshop.nl zijn verschillende......... Asus laptops.

-------Welke is voor haar geschikt??

Eisen:
Niet àl te traag.
Hoeft er niet op te gamen (thuis PC voor Sims)
Internetten, wifi, draadloos kunnen (eis voor school is: draadloze netwerkkaart A/B/G, met ondersteuning voor 802.1n protocol)
...........is voor mij abacadabra.
aardige webcam.
Windows 7 (premium)

-------64 bit of 32 bit?????????????.............is dit nog lastig met eventuele compatibiliteit (ook op school of onderling met studenten)
Verder weet ik het niet zo (heb er niet zo veel verstand van)

Sorry, nog even een aanvulling.........laptop gaat elke dag mee naar school....bus/trein
Liefst 15 inch of zo.

Laatst bewerkt:
Onze dochter gaat na de zomer studeren op een MBO- pedagodisch werk.
Via campusshop.nl en onderwijslaptop.nl kun je een laptop kopen met garantie/verzekering.
Bij campusshop.nl kost dat 105 euro, inclusief beperkte diefstalverzekering.
Bij onderwijslaptop zit het bij de prijs van de laptops in.

De laptops op ondewijslaptop.nl prijs: G55 600 euro
G560 700 euro

Lenovo,...........moet erg degelijk zijn heb ik van horen zeggen

Op campusshop.nl zijn verschillende......... Asus laptops.

-------Welke is voor haar geschikt??

Eisen:
Niet àl te traag.
Hoeft er niet op te gamen (thuis PC voor Sims)
Internetten, wifi, draadloos kunnen (eis voor school is: draadloze netwerkkaart A/B/G, met ondersteuning voor 802.1n protocol)
...........is voor mij abacadabra.
aardige webcam.
Windows 7 (premium)

-------64 bit of 32 bit?????????????.............is dit nog lastig met eventuele compatibiliteit (ook op school of onderling met studenten)
Verder weet ik het niet zo (heb er niet zo veel verstand van)

Mighty 84,

je bericht is niet doorgekomen, staat er dus niet.

beste Jokee.

Ik ga je vragen beantwoorden.

alle laptops zijn voor zien van 2 /gb of 3gb werk geheugen. In mijn beleving iets aan de mager kant. Ik weet niet of je ze er wat zwaardere programma's gaat draaien. In jouw verhaal te horen neem ik grotendeels aan office 2007 of office 2010, je kan ook voor de gratis variant gaan open office. Internet verbruik hyves, facebook etc. En zo af en toe een filmpje

Het belangrijkste is denk ook de verzekering.

Vraag netwerk kaart: Elke netwerkkaart die tegenwoordig in een laptop zit met een draadloos verbinding kan overweg met het 802.1n protocol. Mijn Aser laptop van 5 jaar terug kon het al.
Vraag 32-64 bits : De opkomst van meerdere processoren in aankomst (dualcore/ quadcore). Het verschil tussen 32- 64 bits zit hem in software architectuur. Zo kan een Windows 64 bits machine overweg met 32bits programmatuur , andersom niet. Met andere worden als de opleiding opeens( let op heel veel programma's zijn nog 32 bit en gaat nog wel een tijdje duren voor dat alles om gezet is naar 64 bit - ik draai nu een jaar op 64 bits machine en heb 2 tot 3 programma's die pas echt 64 bits zijn.) compleet naar 64 bits gaat is de 32bit machine onbruikbaar , maar let op zoals tussen de () te lezen is zie ik dit niet zomaar gebeuren. Even kort samengevat over compatibiliteit gesproken. Een office document die in office 64 bits geschreven is kan ook gelezen worden op office 2010 32 bits(gaat langzamer ivm met architectuur) ,maar office 2010 64 bits installeren op 32 gaat echter niet. M.a.w De programma's maken uit of iets leesbaar is. Ander voorbeeld foto kunnen zowel op een 32 bits of 64 gelezen worden en bestanden overslepen van 32 bits machine naar 64 en visa versa gaat ook. Windows(7 ,vista) zorgt voor de goede communicatie.

Keuze laptop: Ik zou persoonlijk gaan voor de gene met meer geheugen. Omdat Windows toch wel iets geheugen in neemt en het geheugen naar mijn beleving allebei aan de lage kant is.

Laatst bewerkt:
Mighty 84,

Bedankt allereerst, dat je zo uitgebreid reageert:d

de Lenovo's via onderwijslaptop.nl hebben inderdaad 2GB geheugen.
-------Kun je daar eventueel geheugen ZELF bij in laten bouwen, of zal dan de garantie wegvallen??
Eén van de Asus laptops op campusshop.nl (die van 665 euro) heeft 4GB geheugen.

-------Is de laatste dan beter,(de Asus van 665 euro) ...........ook wat degelijkheid betreft????

Zoals jij het omschreef, ja, dat gaat ze zo ongeveer doen op de laptop.
Dus niet echt geweldige eisen.
Moet natuurlijk wel een jaar of 3/4 meegaan wat specificaties betreft.

-------Wat vind je verder van de Lenovo's op onderwijslaptop.nl (G55 en G560).....omdat daar de verzekering wat beter is.
of eventueel die Edge (700 euro)
Bijv. wordt ook uitgekeerd bij diefstal uit gesloten voertuig en op school hoeft laptop niet in een speciaal kluisje (bij de Asus van campusshop.nl WEL)

vraag werkgeheugen bij plaatsen: In het geval van werkgeheugen of harddisk er bij zetten vervaald bijna nooit de garantie om hier zeker over te zijn dien je de voorwaarden te lezen. Echter heb ik er zelf nog nooit laatst van gehad( bezit zelf een Aser en Dell). De moeilijkheidsgraad van het plaatsen van geheugen valt erg mee. In de meeste gevallen is dit een klepje op maken en erbij zetten. Het probleem is echter dat vaak alle fabrikanten de geheugen balken helemaal vol zetten. Dit komt er wanneer de 2 gb geheugen in de laptop zit. Er 2 maal 1gb in zit. Dien je deze te vervangen door 2 keer 2x gb en heb je niks aan het oud geheugen. (lees vaak zo het kan ook heel goed zijn dat je nog1 of 2 balken over heb).

vraag 2 / 3 of 4gb. Als de pc minimaal 3 of 4 jaar mee met gaan komt ik zelf in de dilemma. Mijn eerste reactie zou zijn neem de 4gb. In de toekomst gaan programma's steeds meer werkgeheugen in beslag nemen waardoor een systeem langzamer kan gaat lopen. Een flinke excel bereken neemt ook veel werkgeheugen in beslag plaatjes in office document ook.

De gehele andere kant van het verhaal is dat niet heel veel toepassing gaat gebruiken. En het gebruik van werkgeheugen in 9 van 10 gevallen aan de minimale kant is. Meerdere tabs open hebben staan is niet heel erg geheugen in beslag te veel wel.

Om deze vraag 100% te kunnen beantwoorden dien ik het gebruik van de laptop te weten. Mocht ze aan de gaan met photoshop etc (kan natuurlijk ook op de thuispc) is meer geheugen aanbevolen. Uit eigen ervaring gebruik ik zelf me laptop ook voor heel veel zaken alle werkzaamheden gerelateerd aan (school)werk doe ik het liefst om me laptop omdat ik dan alle me bestanden op 1 locatie heb staan.

even de voordelen en na naast elkaar.
voordeel:meer geheugen betekent meer programma's draaien of zwaardere bewerking kunnen doen
nadeel : duurdere laptop
voordeel : minder kans op upgrade --> geheugen is bij te zetten

Een hele andere opmerking is. Ik zou persoonlijk gaan voor 15,4 inch is breedbeeld kijk persoonlijk stukken prettiger dan een vierkant beeld.

Ik hoop je niet meer aan het twijfelen gebracht te hebben

Photoshop alleen op PC
plaatjes office document..........ja VEEL verslagen.

Heb je de pc's gezien op campusshop.nl (Asus)?????
en de Lenovo's op onderwijslaptop.nl????

Kun je iets zeggen over de processors??

Van de Lenovo's weet ik dat ze minder zijn, maar is dat heel erg, gerekend over 4 jaar??

Photoshop alleen op PC
plaatjes office document..........ja VEEL verslagen.

Heb je de pc's gezien op campusshop.nl (Asus)?????
en de Lenovo's op onderwijslaptop.nl????

Kun je iets zeggen over de processors??

Van de Lenovo's weet ik dat ze minder zijn, maar is dat heel erg, gerekend over 4 jaar??

Ik zou van die celeron(468 euro) gaan(op campusshop), is genoeg voor dagelijkse taken. Maar je kan BETER naar dell.nl (ik maak hiermee geen reclame ofzo), daar heb je hier: http://www1.euro.dell.com/content/products/category.aspx/notebooks?c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

Een betere laptop voor 400 euro, zelfs voor simpele games geschikt! en goedkoper, denk aan Sims 3, Oude Gta's(SA en ouder) Draait ook 64 bit op. Is het beste! Alleen die van campusshop heeft een webcam, maar voor minder dan 68 euro(eurotje of 15) heb je er al 1 apart!

Mijn moeder heeft hem ook, werkt GE-WE-LD-IG!!!

Zeer tevreden, geef ik een 9!

de proccessor van de asus(655 euro) en de Lenovo Value Line G560 Ultimate zijn gelijk aan elkaar alle bij het i 350 m van intel
In het model g55 zit een amd. Een beetje research kom je de achter dat intel hoger in de lijst staan metbenchmark hoger is beter.

Een gemiddelde laptop heeft een afschrijving van tussen de 2-3 jaar. Ik ga er zelf ook van uit dat naar 3 jaar mijn laptop dient te vervangen. Echter dient ik er wel bij te vertellen dat ik mijn laptop heel erg intensief gebruik. Dit houdt ook in dat ik me laptop voor veel meer zaken gebruik dan waarschijnlijk uw dochter.

echter houd dit niet in dat een laptop helemaal niet meer bruikbaar is naar 3 jaar. Alleen hij is dan verouderd op zich geen probleem. Ik weet zelf niet hou de service is van lenovo's over dell en asus weet ik dat de service desk reparatie etc..erg goed geregeld is.

laaste vraag kan ik helaas niet beantwoorden omdat ik zelf en mijn omgeving geen ervaring heb met een lenovos, zover ik kan zien op de website gebruiken ze allebij a producten (intel , amd of ati). Veel verslagen typen is niet echt heel slecht voor je laptop aleen de batterij duur kan iets naar achter gaan maar dat heb je met elk merk.

Ik zou van die celeron(468 euro) gaan(op campusshop), is genoeg voor dagelijkse taken. Maar je kan BETER naar dell.nl (ik maak hiermee geen reclame ofzo), daar heb je hier: http://www1.euro.dell.com/content/products/category.aspx/notebooks?c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

Een betere laptop voor 400 euro, zelfs voor simpele games geschikt! en goedkoper, denk aan Sims 3, Oude Gta's(SA en ouder) Draait ook 64 bit op. Is het beste! Alleen die van campusshop heeft een webcam, maar voor minder dan 68 euro(eurotje of 15) heb je er al 1 apart!

Mijn moeder heeft hem ook, werkt GE-WE-LD-IG!!!

Zeer tevreden, geef ik een 9!

je weet dat celeron niet voor berekening is. Idd dell is een stukje je beter , misschien dat ik nog wel een korting coupon in mijn mail heb zitten. die krijg iedereen wanneer je er eentje gekocht heb.

je weet dat celeron niet voor berekening is. Idd dell is een stukje je beter , misschien dat ik nog wel een korting coupon in mijn mail heb zitten. die krijg iedereen wanneer je er eentje gekocht heb.

Celeron Dual core wel! Die bij dell is de beste celeron voor een laptop! Eigenlijk de normale celerons zijn 50% pentiumkracht en deze 85% pentiumkracht! Hoewel pentium is ietsie beter, en core I zijn de beste!

Mighty 84,(en anderen)

De PC die nu thuis staat is van Medion (Aldi) , 3GB werkgeheugen en 500 GB harde schijf.

Hiermee doet ze tot nu toe alles wat ze wil.
Datgene eigenlijk wat jij al aangaf.

De laptop hoeft eigenlijk niet sterker of zo te zijn (denk ik) wat is wijsheid??
Verzekeringsdekking is beter van de Lenovo laptops bij onderwijslaptop.nl
dan van de Asus bij campusshop.nl
DAT maakt het ook moeilijk voor een leek.

Ja, je kunt de goedkoopste laptops nemen, op campusshop, onderwijslaptop en dell.nl . Bij dell heb je nl. OOK garantieupdates

Kun je bij die Lenovo laptop (Performance) bij onderwijslaptop.nl ook geheugen bij laten bouwen, zodat ie soepeler/sneller loopt??
Hij heeft nu namelijk 2GB geheugen ..........en windows 7 home premium 32 bit...... een i3 processor.

hmm kan het loopt zeker soepeler snap zo i zo niet waarom er maar 2 gb inzit geheugen is tegenwoordig niet meer zo deur

Ik ben er uit!!:d

Ik doe die van www.campusshop.nl die Asus van 665 euro.
4 GB werkgeheugen, volgens mij loopt dat tòch iets soepeler dan 2 GB.(Lenovo)
15,6 beeldscherm, niet àl te groot om elke dag mee te nemen naar school.
Bedankt allemaal voor het meedenken en alle adviezen en informatie:d:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan