Glasvezel --> Welke wireless router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zero3211

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
Ik heb in Rotterdam glasvezel internet (20 mbps volgens mij), maar momenteel nog met een kabel. Ik wil graag draadloos gaan werken zodat ik met mijn laptop en tablet pc ook kan internetten. Ik wil echter niet (teveel) achteruitgaan op de snelheid van mijn internet.

Mijn computer ondersteunt het N protocol en mijn laptop en tablet pc het G protocol.

Welke router kan ik dan het best kopen?

Is de Sitecom 150N X1 WL-340 een goede optie?

Of moet ik bijvoorbeeld voor de Sitecom 300N X2 WL-341 gaan?

Of zijn er betere opties in deze prijsklasse?

Ik heb in Rotterdam glasvezel internet (20 mbps volgens mij), maar momenteel nog met een kabel. Ik wil graag draadloos gaan werken zodat ik met mijn laptop en tablet pc ook kan internetten. Ik wil echter niet (teveel) achteruitgaan op de snelheid van mijn internet.

Mijn computer ondersteunt het N protocol en mijn laptop en tablet pc het G protocol.

Welke router kan ik dan het best kopen?

Is de Sitecom 150N X1 WL-340 een goede optie?

Of moet ik bijvoorbeeld voor de Sitecom 300N X2 WL-341 gaan?

Of zijn er betere opties in deze prijsklasse?

hallo

Aangezien je glasvezel hebt, zou ik wel voor een snelle router gaan, ookal heb je die dan nog niet nodig, omdat je nu nog maar 20mbit hebt. Maar misschien later wordt de snellerheid omhoog gekrikt.

Router nummer 1 heeft een maximum snelheid van 150mbit,
en router nummer 2 heeft een maximum snelheid van 300 mbit.

Je moet dus even kijken naar de toekomst, welke snelheid je misschien later wilt hebben.

Voor nu voldoet een 54mbit router ook nog. dat wil zeggen een router van a/b/g protocol.

Grt

Rens

Router nummer 1 heeft een maximum snelheid van 150mbit,
en router nummer 2 heeft een maximum snelheid van 300 mbit.

En dat is dus wireless intern. Voor zeer snel internet boven de 100mbit zul je een router moeten hebben met een gigabit wanpoort. En dan kost een router iets meer dan wat de TS heeft gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan