Laptop processor & computer is hetzelfdE?

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer4all2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Hoi,

Ik vroeg mij af of ik de processor uit mijn laptop ook in mijn computer kan :P

Alvast bedankt ^^

Ligt eraan of de socket waarin de processor zit, hetzelfde is als die je op moederbordjes tegenkomt .. Dus soms wel, maar soms kan het ook niet :)

Ik weet niet wat een socket is maar ik wil deze laptop dan kopen

http://www.campusshop.nl/ProductDetails.aspx?en=80000123

maar zo'n goede processor heb ik niet nodig met wat ik ermee ga doen, maar is wel handig voor mijn pc waar ik veel mee game.

Ik heb het moeder bord van ASUS (zelfde merk als laptop) Model; P5Q SE2 (win7 ready) er staat rechts boven in de hoek "INTEL P45 express chipset" en Supports INTEL CORE 2 QUAD & INTEL CORE 2 extreme. (geen idee wat dat voor de rest inhoud, want ik heb er momenteel een dual van 2.2 inzitte en dat werkt ook) :)

Ik hoop dat je mij wat meer info kan geven :D

Alvast bedankt voor je vorrige reactie ! ^^.

wrm koop je dan niet gwn een processor voor je computer en een minder dure laptop? Als je iets verkeert doet heb je ook geen recht meer op garantie en is die 1000 euro gewoon weggegooid geld.

Goedemiddag,

Gaat niet lukken de processor uit het notebook is een I7 en je moederbord in desktop is een 775 socket past dus niet dus de optie van goldspeedy4 is beter.

Hoi,

Zie mijn vorig verhaaltje, je kan geen socket 1366 processor op een socket 775 moederbord zetten.

Uhm wati s een socket dan :P
zijn die van mij duurdeR?

Kun je misschien een quad core geven die dan wel op mijn moederbord kan ? :)

Laatst bewerkt:
Kan iemand mij helpen om een quad core met een 775 te vinden? Ik zoek al de hele dag op internet maar kan er geen vinden alleen een i3 core.

Uhm wati s een socket dan :P
zijn die van mij duurdeR?

Kun je misschien een quad core geven die dan wel op mijn moederbord kan ? :)

Als je een socket 775 moederbord hebt (de plaats waar je je processor zeg maar bevestigd aan je moederbord, en daar zit een heleboel verschil in !! ). Dan moet je inderdaad een socket 775 processor hebben, andere processor met een andere socket specificatie gaat dan gewoon niet passen :)

Goedemorgen,

Zoals frankwannet al aangaf je kan bij de cpu support lijst kijken en dan zie je deze erbij staan en deze zijn bij alternate te koop:

Intel® Core™ 2 Quad Q8300
Boxed, "Yorkfield-4M"

4x 2500 MHz
2x 2048 kB
1333 MHz
€ 147,90*

Intel® Core™ 2 Quad Q8400
Boxed, FC-LGA4, "Yorkfield-4M"

4x 2666 MHz
2x 2048 kB
1333 MHz
€ 159,90*

Intel® Core™ 2 Quad Q9400
Boxed, FC-LGA4, "Yorkfield-6M"

4x 2666 MHz
2x 3072 kB
1333 MHz
€ 199,90*

Intel® Core™ 2 Quad Q9550
Boxed, FC-LGA4, "Yorkfield"

4x 2833 MHz
2x 6144 kB
1333 MHz
€ 279,-*

Intel® Core™ 2 Quad Q9650
Boxed, FC-LGA4, "Yorkfield"

4x 3000 MHz
2x 6144 kB
1333 MHz
€ 339,-*

Goedemorgen,

Is een optie de q8400 maar een Q9550 is denk even beter maar dan zal je op de tweedehands markt moeten zoeken tenminste qua prijs

Een kleine 224 euro is nieuw (Q9550) is absoluut geen probleem :) Zijn er misschien ook nog 3Ghz? of schiet de prijs dan in eens heel erg hoog ? :)

(sry voor de late reactie ik was paar daagjes weg :P)

Hee,

Is een heel mooi processortje,
en je bord kan het ook gewoon aan.
dus ik zou ervoor gaan:D

Groeten

Okee bedankt voor je reactie ;) :D Dus er kunnen twee video kaarten op? Ati radeon 5850 ?? :)

Okee bedankt voor je reactie ;) :D Dus er kunnen twee video kaarten op? Ati radeon 5850 ?? :)

nee 2 videokaarten zal helaas niet gaan;)
er zit maar een PCI-Express slot op dus er zal helaas maar een kaart in kunnen.
maakt verder toch niet veel uit, want met een 5850 red je het verder prima;)
qua games;)

Groeten Stephan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan