Mijn videokaart wordt niet meer gepakt na herinstallatie van PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

lauruns

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jul 2010
Hallo,

Ik heb een paar jaar terug een Vista PC gekocht(geen laptop of notebook). Daarin zat al een videokaart gebouwd, dus ik kon/kan hem er niet uithalen. Na een aantal jaar zaten er erg veel virussen op, dus ik heb hem met de cd geherinstalleerd. Maar nu heb ik een probleem... De videokaart zit er in, vast, maar de computer pakt hem niet. Dus ik kan (bijna)geen games spelen, en geen DVD's kijken. Wat moet ik doen? Toch niet een hele nieuwe videokaart kopen, hé?

Of geef merk en type van je pc.

Je mist de videokaart driver en waarschijnlijk ook alle andere drivers. Ze zijn allemaal middels merk en type te vinden op de website van de fabrikant van de pc.

Eerst de chipset driver installeren en na een herstart de overige drivers.

Oh, dat kan ook natuurlijk :o.

Offtopic:
@Lita Is het niet "The only way to make your PC go faster is by throwing it out a window."?

Bij AIDA32 staat :

Standaard-VGA grafische adapter

Video Adapter Eigenschappen :

- Apparaatbeschrijving Standaard-VGA grafische adapter
- Adapterserie VGA
- BIOS Versie Hardware Version 0.0
- Chiptype Intel(r)Q33/Q35/G33 Graphics Chip Accelerated VGA BIOS
- DAC Type 9 bit
- Geinstalleerde besturingssofware vga (60.6001.18000 (longhorn_rtm.080118-1840)), framebuf (60.6001.18000 (longhorn_rtm.080118-1840)), vga256 (60.6001.18000 (longhorn_rtm.080118-1840))
Geheugengrootte 8128 KB

Ik weet niet of je hier iets aan hebt...

En nog het merk van de PC : Dell
Type : Inspiron 530

Eerst de drivers van de geluidskaart installeren voor het geluid.
Vervolgens de drivers van de videokaart installeren.

Dit moet altijd bij een nieuwe installatie van Windows.

Eerst de drivers van de geluidskaart installeren voor het geluid.
Vervolgens de drivers van de videokaart installeren.

Dit moet altijd bij een nieuwe installatie van Windows.

Volgens mij zit je of in het verkeerde topic of heb je niet alles goed gelezen. De drivers van de videokaart werken niet he

@TS: Laat iedereen maar kletsen hier, gewoon even de drivers ophalen op de site van Dell, zo eenvoudig is het!!!!

Laatst bewerkt:
Precies wat ik al aangaf dus. En aangezien er geen melding over overige drivers is gedaan, ga ik er standaard van uit dat ook deze niet zijn geinstalleerd.

Edit:

@sijmenjan,

Beide is toegestaan ;-)

Laatst bewerkt:
Precies wat ik al aangaf dus. En aangezien er geen melding over overige drivers is gedaan, ga ik er standaard van uit dat ook deze niet zijn geinstalleerd.

Inderdaad Lita112:d:d

En al die andere goed bedoelde onzin adviezen, pppfff

Nog steeds niet...

Oké...
Ik heb gezocht een de Driver-CD gevonden. Er stond dit op :

DRIVERS AND UTILITIES
ALREADY INSTALLED ON YOUR COMPUTER
DVD for Reinstalling Dell Ispiron 530/530s Computer Software

Ik heb de CD geïnstalleerd en er kwamen een hoop Drivers bij, dat was mooi.
Maar nog steeds kan mijn PC geen DVD's afspelen en geen games afspelen.
Dus het lijkt met dat de videokaart het nog steeds niet doet.

Ik neem aan dat je je kabel van je monitor gewoon in de grafische kaart stopt? En je krijg beeld, zou toch aan de drivers moeten liggen, maar voorderest kan ik je niks meer aanbevelen.

Mrmusic/Lita112, Do Your Thing

ik heb hetzelfde ook eens gehad met mijn dell en de opossing is heel simpel, je moet n.l eerst .net framework downloaden bij windows update en dan pas de driver cd gebruiken. loopt ie weer als een zonetje:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan