WEl/geen koelpasta p4

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankwannet

Inventaris
Lid geworden
6 jun 2006
Hoi...

Ik ben hier bezig met een P4(478) pc-tje.Daar zit nog het orginele koelblok op(cpu)Daarop zit op de plaats tussen blok en cpu een stikker met een zilverfolie uiterlijk.
De vraag is simpel: wel of geen koelpasta ertussen?.
Op het www vind ik verschillende meningen.
Graag dan ook alleen antwoord in dit topic met het ultieme antwoord.

greetz

Goedemorgen,

ik zou als de koeler er niet af is het gewoon laten zitten, moet de koeler eraf of is deze er af dan zilver papiertje er af en pasta erop zo zou ik het doen.

Kun je mischien eens een foto o.i.d. plaatsen van de onderkant van dat blok ? Het klinkt namelijk heel erg als een thermalpad -> dan hoef je inderdaad geen koelpasta meer te smeren ..

Die types hebben inderdaad een "aluminium" sticker om de warmte over te brengen.(Thermalpad) Heb toen deze meteen verwijderd en vervangen voor Arctic Silver 5. Simpel nadenkend, zou ik zeggen dat koelpasta beter is, dan iets wat een vast materiaal is gemaakt. Koelpasta vult alles op, bij die "sticker" lijkt mij er nog ruimtes te kunnen zijn.

Zie hier hoe het eruit ziet en er half afgehaald is;
scrape.jpg

Deze is zwart ik had er toen eentje die zilver was.

Laatst bewerkt:
De opmerking van Crash was ook mijn eerste ingeving(opvulling).En het is idd een "aluminium" stikker.
Ik weet dus eigenlijk alweer genoeg...Hij gaat eraf en met de tube aan de gang.:D

thanks...

Goed die twee "Lijm" lijnen verwijderen. Gaat prima met een beetje wasbenzine of terpentine. Afspoelen met water en even laten drogen, dan je koelpasta erop.

Hoi,

Als je hem er nog niet af hebt kan je een vergelijk doen eerst temp meten met aluminium plaatje en dan met koelpasta dan weet je het :p

Goed die twee "Lijm" lijnen verwijderen. Gaat prima met een beetje wasbenzine of terpentine. Afspoelen met water en even laten drogen, dan je koelpasta erop.
Hoe en wat is me allemaal bekend:thumb:
Hoi,

Als je hem er nog niet af hebt kan je een vergelijk doen eerst temp meten met aluminium plaatje en dan met koelpasta dan weet je het :p

Blok ligt los...:D

Ging me meer om het feit als en stikker en pasta of dat averechts zou werken.En alleen stikker of dat voldoende zou zijn.Alleen Pasta leek me van begin af aan eigenlijk al beter....

Laatst bewerkt:
jammer:D dan is pasta inderdaad de beste optie:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan