• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dropdownlijst verspreid over 2 werkMAPPEN

Status
Niet open voor verdere reacties.

indekeu

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Het lukt mij niet...
In de ene werkmap wil ik gebruik maken van een dropdownlijst, lijst die ik zou aangemaakt hebben in een andere werkmap.
(dus niet tussen twee werkbladen, maar tussen twee werkmappen...

bedankt op voorhand voor jullie tips.

Het lukt mij niet...
In de ene werkmap wil ik gebruik maken van een dropdownlijst, lijst die ik zou aangemaakt hebben in een andere werkmap.
(dus niet tussen twee werkbladen, maar tussen twee werkmappen...

bedankt op voorhand voor jullie tips.

dropdownlijst over 2 werkmappen

Beste Harry,

Alvast bedankt vr je snelle reactie. De tips heb ik doorgenomen, doch dit gaat mijn petje te boven, sorry, mijn DHZ-kennis is nog niet zo optimaal.
Daarom heb ik mijn werkmappen bijgevoegd, met vraag of jij soms het nodige kunt doen. Spijts de vele uren dat ik dit probleem al poog op te lossen lukt het mij niet; en voor u zal dit wellicht kinderspel zijn.

Bijlagen

Voordat we hele moeilijke formules aan tikken heb ik nog een klein vraagje. Is het de bedoeling dat elke variabele maar 1 keer gebruikt kan worden.?

Het meest handige is een kopie te maken van je tabbladen in het andere bestand en die koppelt met het orgineel.(of alles in 1 sheet zetten)
Desnoods de tabbladen verbergen. Indien je dat gedaan hebt. ga je naar de kopie van het tabblad.

Selecteer de lijst . ga naar namen beheren en geef het beestje een naam.

Selecteer de kolom waar je het op wil toepassen. --> gegevens--> gegevens validatie:validatie citri.--> Toestaan: lijst
Bron: NAAM van de lijst. dus bijvoorbeeld =postcode.

Gr Davivos

Laatst bewerkt:
Hallo Davivos,
Bedankt vr uw reactie. De variabele dient meerdere malen kunnen ingevuld te worden. Ik wil nl. in mijn adressenlijst een keuze maken uit de vervolgkeuzelijsten.
De reden waarom ik in 2 werkmappen (of meer) wil werken is dat ik wil vermijden dat ik mijn adressenlijst dat zal dienen voor een bepaalde taak, als sjabloon zal dienen gebruikt te worden, en ik om te vermijden dat als dit sjabloon in verkeerde handen zal terechtkomen, ik de werking van dit sjabloon wil afhankelijk maken van de keuzelijstenwerkmap die niet zal kunnen verspreid worden...; Als je mij begrijpt. Gezien ik nogal een beginner/ontdekker ben in excel, durf ik voor te stellen of u al één en ander zou kunnen bewerkstelligen opdat ik mijn goede weg zou kunnen vinden, Dat zou mij ongelooflijk veel tijd kunnen besparen en zoekwerk.
De uitleg lijkt nogal gemakkelijk, maar mijn kennis...; Alvast bedankt
mvg
Indekeu

zijn de vervolgkeuze lijsten afhankelijk van de lijst ervoor?

Verschillen de opties per invoer?

dropdownlijsten verspreid over 2 werkmappen

verklaar nader adhv vb aub
dankU
mvg

Wat ik probeer te vragen is. Indien je een keuze maakt zijn de vervolgkeuzes dan afhankelijk van het eerst antwoord?
zoals
eerste keuze:
Peer
Appel
Banaan

tweede keuze bij antwoord Peer:
Mango, Sinasappel

Tweede keuze bij antwoord Appel:
citroen, Aardbei

Tweede keuze bij antwoord Banaan:
Peer, Appel

enz enz.

Ik stel deze vragen liever vooraf dan dat ik deze achteraf alsnog krijg:cool:

neen,
enkel bij de postcodes dient er opgelet te worden, want bepaalde codes zijn verbonden aan andere gemeenten/deelgemeenten en die vraag zou dan ook moeten gesteld worden,

als vbn.tussen de vele anderen in de postcodeslijst:
8930 LAUWE
8930 MENEN
8930 REKKEM

voor zoveel als nodig nog een verwachtingsvb in bijlage

Bijlagen

Volgens mij is dit wat je zoekt. De 2 tabbladen zijn verborgen. Zichtbaar maken met "zichtbaar maken" (rechtermuisknop op tabbladen).

Probleem is dat het bestand te groot is om te uploaden. maximum is 100 en het is 135kb geworden.
dus dat wordt lastig. Per email misschien?

mvg Dave

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan