Nieuwe Pc 600-800 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pwn4You

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2009
Hallo,

Ik zou graag jullie hulp willen gebruiken om een pc van 600-800 euro samen te stellen.

Een paar dingen:

Assemblage kan ik zelf,
Windows 7 hoeft niet heb ik al,
Toetsenbord en muis koop ik zelf ergens,
Monitor heb ik al,
Zou wel graag een videokaart met hdmi willen of dvi maar goed dat is bij standaard bij alle Grafische Kaarten
Cpu iets van intel (denk zelf aan de i5 750 best goeie opzicht)
Tegenwoordig denk ik dat de meeste Grafische kaarten wel een Hd filmpje kunnen vertonen.
Behuizing heb ik het liefst de Antec Three hundred bij alternate kost die 50 euro
Dat was het denk ik wel,:rolleyes:

Ik kijk af en toe ook wel eens bij alternate bijv. met die pc-builder is best handig opzicht.

Goed ik denk dat ik jullie wel genoeg informatie heb gegeven:cool:

Goed alvast bedankt voor de moeite :d:d

Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt:
Ziet er zeker goed uit maar die hardeschijf komt me een beetje onbekend voor.
En die artic silver zal wel koelpasta zijn of niet?

Maar goed ik wacht nog even af en dan kijk ik wel welke ik ga nemen want er zullen vast nog wel een paar reacties komen

Wat is het doel van de pc?
Als het bv alleen maar gaming is, zou ik een "lichter" CPU pakken en een zwaardere GPU.

@Para, als je dan toch zoveel geld neerlegd voor een CPU pak dan een i7 920/930
Net ietsje sneller als de X6, maar wel goedkoper.
Tevens zijn de 920 / 930 de instap modellen op socket 1336 en is de x6 het topmodel van AMD.
Dan heb je altijd nog ruimte voor een upgrade.

moederbord word dan ook weer duuder met iets van 80 euro, zoveel voordeel zie ik dus niet om een S1366 te nemen.

Ik zou zeker niet 24/7 gaan game misschien 3 uurtjes per week ofzo, maar ik ga er meer films en dergelijke(mail,msn) dingen mee doen niet egt van die Mw2 op allerhoogste settings.

Wat mijn doel in ieder geval is om mijn oude computer 3x te verbeteren, als het goed is heb ik er een bijlage bijgezet(Aub niet lachen deze pc heeft het het met de huidige processor meer dan 7-10 jaar vol gehouden dus dat vind ik aardig goed.!!!

Groeten Billy

Bijlagen

• Specificaties.png
    Specificaties.png
    36,6 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
om deze 4 keer zo snel te maken is niet zo moeilijk ;)

Maar je kunt tegenwoordig bijna geen pc meer bouwen die zo lang mee gaat.
De technology gaat rete snel de afgelopen jaren.

Voor die dingen die je doet, heb je geen zware pc nodig.
Je zou dan de configuratie van para kunnen pakken.

Een paar extra opties kunne zijn
Het zelfde systeem alleen met een phenom II x4 955, dat scheelt je ruim 100,- op het totaal. (�717,-)
http://azerty.nl/producten/product_...ii-x4-955-3-2-ghz-socket-am3-l3-6-mb-box.html

Je zou deel van dit bespaarde geld in een betere grafische kaart kunnen steken.
bv het grotere broertje van de 5770 namelijk de 5830
http://azerty.nl/producten/product_...-gb-gddr5-digitale-visuele-interface-dvi.html)
DAn kom je in totaal op �770,-

Of als je echt je volle budget wilt besteden kun je ook de phenom II x6 1055 en de 5830 pakken
http://azerty.nl/producten/product_...-x6-1055t-2-8-ghz-socket-am3-l3-6-mb-box.html Dan zit je op een totaal van � 801.30

Optie's met een i5 750 icm met een 5770 zijn ook mgenlijk.

Edit: je links werken wel, maar het is een legen confog

Laatst bewerkt:
Hier een prima kastje: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...ct[227078]=1&product[80156]=1&product[2144]=1

met een i5-750 cpu & een asus 5770. Ik heb ze zelf beide. Mugen 2 wel vereist (of andere cpu koeler), cpu koeler van Intel doet zijn werk niet goed bij de i5-750. Mocht de side-fan bij de bovenste mount voor fans zitten, raad ik je aan deze naar de andere mount te plaatsen. de mugen 2 heeft namelijk op zich niet veel nodig voor de rest, als het mogelijk is (ik heb hem niet zelf), plaats 'm dan zo dat de fan naar boven staart. (als het goed is zit daar een mount voor 2 fans, daardoor goede luchtopname van de fan ;))

ik zou gaan voor het systeem van Paranoid.

systeem Para vs gdscei

Para betere DVD drive
Para beter moederbord (asus en ATX geen micro, imo is Asus de beste)
Para hardeschijf sneller

de CPU van Para gaat beter zijn is alledaagse dingen, terwijl die van gdscei het beter doet in games, hoewel het met deze grafische kaart geen probleem mag zijn, en zul je het verschil niet merken (als er betere support komt voor 6 core in games dan zal de AMD nog dichter bij de i5 komen)

Laatst bewerkt:
ik zou gaan voor het systeem van Paranoid.

systeem Para vs gdscei

Para betere DVD drive
Para beter moederbord (asus en ATX geen micro, imo is Asus de beste)
Para hardeschijf sneller

de CPU van Para gaat beter zijn is alledaagse dingen, terwijl die van gdscei het beter doet in games, hoewel het met deze grafische kaart geen probleem mag zijn, en zul je het verschil niet merken (als er betere support komt voor 6 core in games dan zal de AMD nog dichter bij de i5 komen)

Op zich heb je wel gelijk :D

Behalve over dat dat Asus toch de beste is... Gigabyte en Asus zijn best wel hetzelfde, en hebben niet zo veel problemen. Ik zou eerder als ik voor Gigabyte of Asus moest kiezen voor het goedkopere (maar toch zelfde kwaliteit) moederbord gaan, waar dat Gigabyte of Asus kan zijn.

Je laat hier volgens mij gewoon weer je eigen PC zien, want dit heb je dacht ik ook al in een ander topic gedaan. Dat moederbord moet gewoon ATX zijn. Hier zitten meer sloten op zoals 2x PCI-E zoals op mijn ASUS. De TS vraagt om de Antec Three Hundred, jij pakt een CM690? Overigens is die brander ook slechter, de 5240S kwam als beste uit de test bij Hardware.info.

Je laat hier volgens mij gewoon weer je eigen PC zien, want dit heb je dacht ik ook al in een ander topic gedaan. Dat moederbord moet gewoon ATX zijn. Hier zitten meer sloten op zoals 2x PCI-E zoals op mijn ASUS. De TS vraagt om de Antec Three Hundred, jij pakt een CM690? Overigens is die brander ook slechter, de 5240S kwam als beste uit de test bij Hardware.info.

ja natuurlijk zijn wel een paar dingen van mijn pc af... maar dat maakt toch niet uit? Het gaat toch allemaal uiteindelijk uit op ervaring ;)

En op dat microATXje zit ook twee keer PCI-E hoor :) (mr de tweede zit wel in x4 modus en geen 2.0 :D)

Maarja vooral zeg je dingen die al voorheen door @Generation Kill werden gezegd, waar ik het al mee eens was :D

Is geen probleem hoor, maar een ander systeempje samenstellen leer je natuurlijk ook van en je ziet meerdere variaties. Zit er 2x PCI-e op dat bordje? Vind ik knap, is normaal niet bij microATX.

Is geen probleem hoor, maar een ander systeempje samenstellen leer je natuurlijk ook van en je ziet meerdere variaties. Zit er 2x PCI-e op dat bordje? Vind ik knap, is normaal niet bij microATX.

dat is waar :P

Ja ik moet zeggen dat het mij ook wel verbaasde, maar toch waar :)

Hey, veel reacties zo te zien,(mooi):)

Maar goed ik zie die AMD 6x CPU voor 180 euro, dat vind ik nogal weinig dus daarom misschien onbetrouwbaar.
Maar ja jullie zien dat waarschijnlijk anders dan ik.

Ik heb liever een Intel i7 of iets in die richting, ik wil in ieder geval dat de videokaart HD-films kan spelen,
En soms moet ik voor de ps3 films overzetten naar avi en dat duurt op deze computer voor een 2-4gb film meer dan 5-6 uur, dat is gewoon veel te veel. daarom wil ik dat deze pc die tijd minimaal kan halveren.:confused:.

Maar ff iets anders hardeschijfruimte heb ik maar 500-750 gb nodig want ik heb nog een externe (1TB) waar ik de films opzet.

Maar goed al veel te veel tekst geschreven voor jullie.

Ik zal kijken of ik zelf nog bij azerty nog een winkelmandje kan vullen.

Groeten Billy

Hey, veel reacties zo te zien,(mooi):)

Maar goed ik zie die AMD 6x CPU voor 180 euro, dat vind ik nogal weinig dus daarom misschien onbetrouwbaar.
Maar ja jullie zien dat waarschijnlijk anders dan ik.

Ik heb liever een Intel i7 of iets in die richting, ik wil in ieder geval dat de videokaart HD-films kan spelen,
En soms moet ik voor de ps3 films overzetten naar avi en dat duurt op deze computer voor een 2-4gb film meer dan 5-6 uur, dat is gewoon veel te veel. daarom wil ik dat deze pc die tijd minimaal kan halveren.:confused:.

Maar ff iets anders hardeschijfruimte heb ik maar 500-750 gb nodig want ik heb nog een externe (1TB) waar ik de films opzet.

Maar goed al veel te veel tekst geschreven voor jullie.

Ik zal kijken of ik zelf nog bij azerty nog een winkelmandje kan vullen.

Groeten Billy

AMD CPUs zijn totaal niet onbetrouwbaar hoor :)
AMD CPUs zijn gewoon goedkoper dan Intels :D

Ik raad je dan voor de harde schijf bijv een Samsung SpinPoint F3 500GB aan, zoals: http://azerty.nl/0-857-232977/samsung-spinpoint-f3-desktop-c.html Maar als je echt iets supersnels wilt hebben dan moet je voor een SSD gaan, maar deze zijn heel erg prijzig. En voor de hardeschijfruimte op het moment nog bijna niet mogelijk, of voor bijv 500gb kom je dan uit op zo'n 1500 euro.

Lol, net zoals een processor van Intel betaal je iets van 800 euro voor. xD.
Alleen met dat ding al zit je al op het budget en dan nog die andere vereiste componenten best lache of zich, of niet dan.

Maar goed dus volgens jullie is AMD best een goeie processor:shocked:

Je kunt een sixcore van intel ook niet vergelijken met een sixcore van AMD.
Deze zijn velemalen sneller en worden vaak gebruikt voor professionele toepassingen.
Tevens zijn deze voorzien van HT tech. zodat ze nog eens 6 core's kunnen simuleren.
Waardoor je als ware een 12-core krijgt. (dit is bij alle cpu's met HT-tech van intel. bv een i7 920 heeft 4 core's en 8 threads)

De AMD is opgebouwd met een oude architectuur, vanwege het backwards compatible ding van AMD.
De 6core 1095 is ongeveer even snel als de i7 930/920, terwijl de i7 als weer bijna 2 jaar op de markt zijn en de AMD 6core net toegevoegd is.
http://www.anandtech.com/show/3674/amds-sixcore-phenom-ii-x6-1090t-1055t-reviewed/1is ingestapt.
ALs je bladert door het artikel zie je al de benchmarks, specs, conclusies ect.

Maar een voordeel van AMD is altijd dat ze gewoon een stuk goedkoper zijn als Intel.
De intel daarin tegen is weer beter op het gebied van enderen ect.
Kwa gaming maakt het weinig uit, mits je een goede grafische kaart hebt.

Dus daarom typte ik al, als je niets zwaars gaat doen met renderen, videobewerkingen ect. heb je opzich geen i7 / 6core nodig.
De 1055 zou altijd wel aantrekkelijk kunnen zijn vanwege z'n prijs.
Het bespaarde geld kun je in een graka steken. De 5770 is een leuk kaartje voor nu, maar over 1 - 2 jaar is dat ook weer anders.
ZO maak je je pc langer "tijdsbestendig"

Mmm. ok ik zie en zou het misschien iets zijn om dan 2 videokaarten te nemen.

En trouwens mijn plan was om donderdag voor 18:00 de pc bestelt te hebben.

ik neem aan dat dat wel gaat lukken of niet dan?

Ps: nog ff een winkelmandje gevuld: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?product[251552]=1
is dit iets dan? ik heb i.p.v. 1055t de 955 genomen die is naar mijn idee voldoende.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan