• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoekfunctie in stockbeheerlijst.

• Onderwerp starter Onderwerp starter fun
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fun

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jul 2010
Goeiedag allemaal.

ik ben al enkele dagen aan het rondneuzen op dit forum maar vind niet wat ik nodig heb.

Ik ben aan het proberen om zelf een stockbeheerlijst met zoekfunctie te maken.
Probleem is dat ik geen kaas heb gegeten van pc's :o

er is dus al een exelbestand aangemaakt met wat ik zowa in mijn hoofd heb.
Alle hulp, tips en voorbeelden zijn welkom.

Bijlagen

Beste fun ;)

700000 artikelen zoeken over 11 tabbladen, dat is zeer veel.
Als je dit gaat doen met VERT.ZOEKEN over 11 tabbladen, gaat dit bestandje groot worden en lang duren eer het resultaat gevonden is.
Hangt dan ook nog af hoe zwaar je computer is en je geheugen.

In Excel 2007 heb je 1048576 rijen en zou je dat in 1 tabblad kunnen plaatsen terwijl je bij Excel 2003 maar 65536 rijen hebt.

De formule is dan ook veel korter voor het zoeken.

Groetjes Danny. :thumb:

Als ik het in 1 pagina kan onderbrengen zou zeker ideaal zijn natuurlijk.
zoals gezegd zal het zoeken veel sneller kunnen gebeuren.
Bijkomend probleem dat ik heb met mijn vragen, is dat ik niet veel kaas gegeten heb van de formule's die geschreven dienen te worden :o

Beste fun ;)

De formuile die geschreven dient te worden zal zeker met 11 ALS functies moeten gebeuren en in Excel 2003 kan je maar over 7 als functies beschikken.

Groetjes Danny. :thumb:

Graag meer info:
- Barcodes bestaan normaliter uit 13 cijfers, is dat hier ook zo?
- Worden de tabbladen op volgorde van barcodes ingedeeld? (of op leveranciers nummer want als het goed is zit dit ook verwerkt in de barcode)

Het had prettig geweest als het voorbeeldbestand zoveel mogelijk de werkelijkheid had nagebootst,

Succes,

Laatst bewerkt:
De formuile die geschreven dient te worden zal zeker met 11 ALS functies moeten gebeuren

Misschien zijn bereiknamen een optie of de functie indirect, geheel afhankelijk van de opbouw van het bestand maar daar zie ik weinig van terug in het voorbeeldbestandje.

De barcode's zullen bestaan uit de standaard 13 getallen.
ik heb het voorbeeld bestand een beetje aangepast, als ik zoveel artikelen in 1 tabblad kan ondrbrengen zal ik ook met 1 tabblad kunnen toekomen.

Bijlagen

Test de bijlage eens. het aantal werkbladen is uitbreidbaar.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan