Playstation kapot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

King1

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2006
Hallo,

Gisteravond was ik op mijn playstation 3 aan het spelen en hij begon ineens heel hard te koelen, wat denk ik door het warme weer komt. Daarna heb ik hem voor een uurtje uitgezet. Na een kwartier begon hij weer heel hard te koelen en kwam er rook uit de achterkant en viel de stroom weg, en hij begon heel erg te stinken. Toen ik hem vanochtend wilde schoonmaken kon ik hem niet optillen want de onderkant zit 'vastgesmolten' dus mijn bureau kan ik ook weggooien. Mijn garantie is een half jaar verlopen, wat moet ik nu doen ?

Aangezien je garantie is verlopen kun je denk ik niet veel meer doen als een nieuwe kopen.

als ik jou was zou ik hem terug naar de fabriek sturen, hoe lang is de garantie 1 jaar en hij is dan een half jaar
en vooral omdat ie "vast smelt" is niet normaal als ik jou was zou ik er mee naar de winkel gaan of naar de fabriek opsturen

Warmte is een bekent probleem van de oudere PS3.
Daarom hebben ze ook een slim versie uitgebracht, andere chip, zuiniger en een heel stuk koeler.

Maar als het echt helemaal gesmolten is, zou ik er alsnog mee terug gaan.
Dit moet gewoon niet kunnen en is gevaarlijk.

ALs iets kappot gaat van de warmte dat is één, maar brandgevaar mag nooit kunnen.

Ik sluit me aan bij Mukkel. Maak ook even foto's voordat je het ding van je bureau trekt. Zo warm mag iets inderdaad niet worden.

Repareren lijkt me in ieder geval geen optie meer.

Misschien hebben jullie gelijk. Ik ga morgen Sony bellen. Maar dat bureau was een antiek erfstuk van mijn oma. Kan ik die schade ook op ze verhalen ?

neem contact op, stuur foto's en hopelijk lost Sony dit netjes op.

Proberen kan altijd

Misschien hebben jullie gelijk. Ik ga morgen Sony bellen. Maar dat bureau was een antiek erfstuk van mijn oma. Kan ik die schade ook op ze verhalen ?

zeker weten van wel denk ik :thumb: als het een probleem met de playstation is zeker

ik zou zeggen maak alvast een paar mooie foto's.
en als sony het af laat weten kan je altijd nog de media opzoeken.

maar ehh welke versie heb je de 40gig?
anders zet ik hem ook even niet aan :(

Als de schade inderdaad groot is, laat dan alvast een expert van je verzekering er naar kijken. Die kan nu nog onafhankelijk vaststellen wat de schade is en waardoor die werd veroorzaakt. Hoe langer je wacht hoe meer twijfel hierover kan ontstaan.

Schakel ook je rechtsbijstand of een advocaat in als Sony dit voor jouw gevoel niet netjes oplost.

Ik heb gistermiddag met Sony gebeld en volgens hun is het mijn eigen schuld. Ik had namelijk de achterkant met ducktape dichtgemaakt zodat er geen warme lucht in kan komen. En daarom willen ze de schaden aan mijn Playstation en mijn mooie antieke bureau niet vergoeden. Verder heb ik geen rechtsbijstandverzekering, dus als ik naar het gerecht wil gaat mij dat geld kosten.

Wat moet ik doen ? Ik ben radeloos.

Ik heb gistermiddag met Sony gebeld en volgens hun is het mijn eigen schuld. Ik had namelijk de achterkant met ducktape dichtgemaakt zodat er geen warme lucht in kan komen. En daarom willen ze de schaden aan mijn Playstation en mijn mooie antieke bureau niet vergoeden. Verder heb ik geen rechtsbijstandverzekering, dus als ik naar het gerecht wil gaat mij dat geld kosten.

Wat moet ik doen ? Ik ben radeloos.

waarom doe je er in godsnaam tape op?
Vind je het gek dat hij dan wegsmelt, de warmte lucht kan er dan namelijk ook niet meer uit.

Je kan nog proberen de duck tape te verwijderen, opnieuw foto's maken. En het nogmaals proberebn.

Duck tape plakken op de opening vraagt namelijk om problemen..

Grt

Rens

Tja kan alleen maar zeggen dat Sony in dit geval gelijk heeft. Er staat in de gebruiksaanwijzing, dat je de playstation rondom vrij moet houden wegens koeling. Koelgaten dicht plakken vraagt inderdaad om moeilijkheden.:confused:

dan is het vrij redelijk dat hij smelt de warme lucht komt niet van buite maar van binnen als je dan de enige gaten nog dichtplakt kan de warme lucht er niet meer uit

heheh ja als je iets dichtplakt dan vraag je er ook om.
Dat had je dan niet vermeld in je " vraag".

Zonde van je bureau, maar sony hoeft inderdaad niets te vergoeden zo.

Juridisch sta je niet sterk. De oorzaak ligt duidelijk bij je zelf. Daarnaast heb je dit ook al aan Sony verteld. Je weet niet of ze notities/opnames van deze gesprekken maken. Deze mededeling kan natuurlijk bij een eventuele rechtszaak door de tegenpartij op tafel worden gelegd.

Misschien dat er nog iets via je eigen WA verzekering kunt doen. Soms zijn de gekste dingen verzekerd.

Het wordt vast opgenomen, dat is bij logitech ook.
Ik kreeg tijdens de behandeling ook een mailtje waar elk woord van het gesprek in genoteerd stond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan