Nieuw PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien had ik dat eerder moeten melden (van het geluid), en verder ga ik dan voor de 768MB versie. Zit er ook nog verschil in de 'makers'? Want is zie dat er één is van Palit, Gigabyte en Sparkle, maakt het wat uit welke ik neem? En, welke raden jullie mij aan?

P.S. heb weer veel geleerd gister! :D

op welke site/sites heb jij kaarten waar je uit kan kiezen.... dan kan ik dat ook ff bekijken en de verschillen naar voren brengen

dus wil je de link/links van de site/sites waar jij die kaarten op ziet even laten zien?

Laatst bewerkt:
Die van ASUS zijn altijd wel goed :D
Die van Gigabyte ook.

Welke merken staan er nog meer tussen?

keuze videokaarten

-de palit €190,72 is ietsje overgeklocked, heeft één dvi en één hdmi aansluiting en is de goedkoopste
-de gigabyte €196,06 is niet overgeklocked, heeft 2 x dvi, 1x vga en 1x hdmi aansluiting
-de spark is €198,14 en is PRECIES hetzelfde als de GIGABYTE, maar duurder en heeft een ander uiterlijk. ook is het een onbekend achtig merk
-de gainward €199,03 is normaal geklocked, heeft 2 dvi aansluitingen, een vga aansluiting, en een hdmi aansluiting. ook is het een onbekend achtig merk
-de 2e gigabyte is €199,24 is ietsje overgeklocked net wat meer dan de palit, heeft daarom 2 fans en heeft dezelfde aansluitingen als de gainward.
-de zotac is precies hetzelfde als de gainward maar dan duurder namelijk €205,42.

verder ga ik niet omdat de kaarten dan alleen maar duurder worden en het veel werk kost:P.

ik raad je 2 kaarten aan :

- de gigabyte van €196 omdat die goede kwaliteit is, alle aansluiting levert en voor de rest helemaal standaard is.
- de gigabyte van €200 omdat die goede kwaiteit is , alle aansluitingen levert en overgeklocked is van 675mhz naar 715 mhz.

de overclock zal iets betere presaties geven, maar de kaart zal meer hitte afgeven, iets meer energie verbruiken en misschien iets meer lawaai maken.

over die hitte hoef je je trouwens geen zorgen te maken want dat is goed geregeld bij 460gtx kaarten...

dus je kiest voor de overklock of de standaart die 4 euro goedkoper is.

hehe

Laatst bewerkt:
-de palit €190,72 is ietsje overgeklocked, heeft één dvi en één hdmi aansluiting en is de goedkoopste
-de gigabyte €196,06 is niet overgeklocked, heeft 2 x dvi, 1x vga en 1x hdmi aansluiting
-de spark is €198,14 en is PRECIES hetzelfde als de GIGABYTE, maar duurder en heeft een ander uiterlijk. ook is het een onbekend achtig merk
-de gainward €199,03 is normaal geklocked, heeft 2 dvi aansluitingen, een vga aansluiting, en een hdmi aansluiting. ook is het een onbekend achtig merk
-de 2e gigabyte is €199,24 is ietsje overgeklocked net wat meer dan de palit, heeft daarom 2 fans en heeft dezelfde aansluitingen als de gainward.
-de zotac is precies hetzelfde als de gainward maar dan duurder namelijk €205,42.

verder ga ik niet omdat de kaarten dan alleen maar duurder worden en het veel werk kost:P.

ik raad je 2 kaarten aan :

- de gigabyte van €196 omdat die goede kwaliteit is, alle aansluiting levert en voor de rest helemaal standaard is.
- de gigabyte van €200 omdat die goede kwaiteit is , alle aansluitingen levert en overgeklocked is van 675mhz naar 715 mhz.

de overclock zal iets betere presaties geven, maar de kaart zal meer hitte afgeven, iets meer energie verbruiken en misschien iets meer lawaai maken.

over die hitte hoef je je trouwens geen zorgen te maken want dat is goed geregeld bij 460gtx kaarten...

dus je kiest voor de overklock of de standaart die 4 euro goedkoper is.

hehe
Ik waardeer het heel erg! Ik ga voor de gigabyte van €200,=! Super bedankt voor de info!

En mijn 500Watt voeding kan ook deze kaart aan? :o

In iedergeval super bedankt!

Ik hoop niet dat het erg is dat ik nu de vraag bump, maar ik had nog een paar vragen.

1. Ik heb nu nog een kleine 50 euro extra, waar zou ik dit het beste in kunnen stoppen? Ik zat te denken aan (Of zou ik het beter ergens anders in kunnen investeren?):
  2. Op het moederbord zitten maar 2 system-fan, kan ik dan toch 3 kast koelers hebben?
  3. De DVD-brander die gdscei had gekozen is niet meer beschikbaar, nu zat ik aan deze als vervangen te denken (aangezien ik ook graag LightScribe wil), of raaden jullie mij een betere aan?

Ik hoop niet dat het erg is dat ik nu de vraag bump, maar ik had nog een paar vragen.

1. Ik heb nu nog een kleine 50 euro extra, waar zou ik dit het beste in kunnen stoppen? Ik zat te denken aan (Of zou ik het beter ergens anders in kunnen investeren?):
  2. Op het moederbord zitten maar 2 system-fan, kan ik dan toch 3 kast koelers hebben?
  3. De DVD-brander die gdscei had gekozen is niet meer beschikbaar, nu zat ik aan deze als vervangen te denken (aangezien ik ook graag LightScribe wil), of raaden jullie mij een betere aan?

-Steek het in de nieuwe kast.
- ligt eraan. vaak zitten aan fans ook een slot waarbij je het aan een molex kan aansluiten. Dat is meestal het geval bij kast fans iig, maar aparte fans die je koopt is het niet altijd zeker. Check voor "molex aansluiting" bij specs. eventueel kan je nog deze kopen: http://azerty.nl/8-1167-34968/nexus-fsa-75-3-speed-fan-cable.html
- Ja hoor die met lightscribe is ook goed :thumb:

Ok bedankt, en die Scythe Mugen is niet beter dan die Cooler Master CPU koeler?

Hoi,

Heb je op de leverbaarheid van de artikelen geled?
Als er staat levertijd 10 dagen dan is het vaak dat hij NIET leverbaar is. of veel langer dan 10 dagen duurt.
Ik heb ook mijn twijfels over het foxconn mobo. is niet echt een bekent hoog aangeschreven bord.(en niet op voorraad)
ook die dbd brander met lightscribe is niet leverbaar.

ik weet niet of de mensen die je helpen het echt goed hebben bekeken maar ik heb een twijfel over de voeding.
een gtx 460 kan max 280 W slurpen
een i5 95 W

stel dat de voeding van 500 watt 80% efficient is. Dan is het vermogen dat hij kan leveren 400 watt
280+95 is al 375 watt. Dan gebruiken al je extra fans nog stroom, je mobo, hardeschijf, dvd-speler...
Je zal dan over de 400watt gaan tijdens het gamen. Ik vraag me af of de voeding dit trekt. ik zou voor een ocz modXtreme 600watt gaan. is ook nog modulair. Je kunt beter wat watt over hebben dan te kort

Laatst bewerkt:
Hoi,

bedankt voor de reactie, zit nu net te kijken naar de leverings tijd en zie dat alleen de dvd brander en mobo niet snel leverbaar zijn, Videokaart en alle andere dingen wel... (op het moment van typen heb net 2 tellen geleden gekeken)

Heb verder geen verstand van mobo's....

Mijn voeding is 83% efficient, en als ik dus een andere zou moeten nemen gaat dit weer van mijn budget af... ik weet niet precies wat voedingen kosten tegenwoordig...

En wat voor mobo+dvd brander zou jij aanraden?

EDIT: Alternate zegt dat de videokaart (GTX 460) max ca. 160W bij volledige belasting slurpt... =/
De waarde die jij noemt staat ook hier:

http://tweakers.net/reviews/1748/11/vier-keer-de-nvidia-gtx-460-videokaart-energieverbruik.html

Maar daar staat bij:

Let wel: de opgegeven waarden betreffen het verbruik van het gehele systeem.

Neem aan dat hier de CPU + GPU onder andere mee bedoelt word.

Laatst bewerkt:
sorry je hebt gelijk.
ik had hardware.info als bron maar nu ik beter kijk staat daar ook tussen haakjes hele systeem.

voor moederbord:
ik heb zelf een ASRock P55 Pro
ben er erg tevreden mee. Maar wil je overklokken kun je beter een ander nemen.
msi en gigabyte is altijd goed.

Haha, ok. Dus simpel gezegd: de 500W is genoeg om alles te kunnen voorzien van watts ? (GTX 460 + i5 760 + case fans etc..?)

Tevens duurt het nog wel even voordat ik de PC bestel (einde van de volgende maand), dus vandaar dat ik niet zo naar de levertijd heb gekeken.

Maar heel erg bedankt! Ik ga nog even rondkijken qua moederborden.

En heb zelf 0,0 verstand van overclocken, dus denk niet dat ik dat ga doen. :P

EDIT: Hoe zit het met de ASUS moederborden?

Laatst bewerkt:
Ok, dus mijn 500w voeding kan de GPU+ CPU + toebehoeren gewoon aan?

Ik zal nog even kijken wat voor mobo ik neem, maar vraag me ook af, zijn de ASUS mobo's ook goed?

Er is gisteravond waarschijnlijk iets misgegaan....

Bedank :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan